מטיילים הגיעו במהלך השבת לצפות בשיטפון בנחל לכיש. צילום: דור גפני
מטיילים הגיעו במהלך השבת לצפות בשיטפון בנחל לכיש. צילום: דור גפני

סיכום המערכה החורפית: הצפות, חילוץ רכבים, טיפול במעוטי יכולת, חתולים

24 שעות של סערה וכמות משקעים חריגה באשדוד הביאה להצפות בצירי העיר בליל חמישי, אך אלה קיבלו מענה וטיפול מיידי של עובדי העירייה ובבוקר יום שישי נוקזו מרבית צירי התנועה, ללא נפגעים

פורסם בתאריך: 9.12.18 14:58

     

בסוף השבוע האחרון, נרשמה באשדוד ירידת משקעים משמעותית לעונה, אשר דרשה ממנהל התפעול בעירייה טיפול וניקוז מיידי בצירים מרכזיים בעיר שהוצפו – יצחק הנשיא, הרב לוין, הטיילת, נמל אשדוד ואזה"ת. כן חילוץ רכבים, נוסעים שנצפו יושבים על גגותיהם, חילוץ חתולי רחוב מהסערה וכמובן לדאוג למעוטי היכולת, והיערכות מקצועית בזמן הקצר שהיה.

כאמור, כמות המשקעים שירדה באשדוד במהלך מערכת הגשמים האחרונה נמדדה בשיא של 200 מ״מ. בשיא הסערה, במהלך 24 השעות בין חמישי בשעה 18:00 לשישי ב-18:00, זו הייתה כמות המשקעים הגדולה ביותר שאשדוד חוותה- ירדו 115 מילימטרים.

צילום: דוברות איחוד הצלה

מראש העיר ד״ר יחיאל לסרי נמסר: "מינהל תפעול בעיריה בראשות שלמה רוטנברג מכין את העיר לקראת כל סערה אבל גם ערוך ומוכן לסייע לכל מי שנתקע בגשמים העזים. אז בשמי ובשם כולכם תודה ענקית לאנשים הטובים שהיו כל הלילה בחוץ כדי שנוכל לחזור הביתה בשלום. אשדוד בידיים טובות".

למרות כמות המשקעים העצומה, מנהל התפעול הצליח לשחרר 3 רחובות, עובדים נכנסו לכוננות 24/7 כולל בעלי תפקידים מיוחדים כמו גוזמים וביוביות שמטרתם לתת מענה מהיר ולהחזיר את שגרת החיים במהירות הגבוהה ביותר.

זירת רכב שנפל לתעלה סמוך לגן יבנה ללא נפגעים, צילום: דוברות איחוד הצלה

זירת רכב שנפל לתעלה סמוך לגן יבנה ללא נפגעים, צילום: דוברות איחוד הצלה, דודו חן ואלכס פסקר

 

צילום: דוברות עיריית אשדוד

בעיריית אשדוד מציינים כי מערכת תשתיות הביוב החדשה שהונחה במסגרת פרוייקט תחבורה ירוקה Re-way סייעה ביכולתה לספוג כמות גדולה יותר של מים. לדבריהם, לאחר יותר מ-50 שנה נעשו התאמות טובות יותר, בייחוד לאורך שדרות הרצל בו היו הצפות –  לא נצפו עומסי מים במערכה הנוכחית. ייתכן כי המערכת החדשה שכללה גם הוספת קולטנים סייעה בסערה וניקוז המים באופן חזק יותר.

גם מינהל הרווחה שמו דגש על טיפול במעוטי יכולת וקשישים, ובחילוץ חתולים שסבלו מתת קור. הם פעלו ודאגו להביא למוקד העירוני שמיכות חורף ולחלק לכל מי שדרש מקרב התושבים מעוטי היכולת והקשישים, ובנוסף קיימו שיחות עם תושבים המופיעים ברשומות במטרה לוודא כי לא חסר להם דבר ובכך לסייע ככל שניתן לעבור את הסערה בקלות יתרה.

דואגים לחורף חם: שמיכות במוקד 106 למעוטי יכולת וקשישים. צילום: דוברות עיריית אשדוד

דואגים לחורף חם: שמיכות במוקד 106 למעוטי יכולת וקשישים. צילום: דוברות עיריית אשדוד

החתולים, גם הם, זכו לחילוץ והצלה מצד עובדי הכלבייה העירונית. כחמישה חתולים חולצו משלוליות מים לאחר שהיו רטובים וחלקם סבלו מתת קור. כעת הם מטופלים פרט לאחד שלא הצליח לשרוד. גורי חתולים שהיו בתוך השלוליות חולצו ונלקחו לכלביה העירונית בכדי שההולכים על ארבע יקבלו טיפול מהיר ומציל חיים.

חתול בסערה. צילום: דוברות עיריית אשדוד

חתול בסערה. צילום: דוברות עיריית אשדוד

בנוסף, גור חתולים נדרס בשבת ברחוב שער האריות ברובע הסיטי, הפנייה דווחה למפקח הוטרינרי שניר שהגיע למקום ולקח את החתול למרפאה הוטרינרית. צוות המרפאה החל לטפל בו במרפאה המתקדמת בכלביה, וכעת הוא נמצא תחת השגחה והמשך טיפול בתקווה שישוב לרוץ. נציין כי כולם ממתינים לאימוץ.

> אוסף תמונות מהשבת הסגרירית: הרבה מים

> כמויות הגשמים החריגות הביאו להצפות: צפו בפגעי מזג האוויר

> עובדי התפעול והמוקד פתחו את הצירים שנחסמו

הלילה הסוער באשדוד: הצפות וחילוצים

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר