תושבים ביציע בישיבת המועצה שבה אושר ההסכם. צילום: אורי קריספין

מתארגנת עתירה משפטית נגד הסכם הגג

שלושה ימים לפני טקס החתימה החגיגי על הסכם הגג באשדוד, החל מהלך שעשוי לקלקל את החגיגה: תושבים וחברי אופוזיציה מבקשים לבטלו וטוענים שההבטחה לחרדים מהווה פגיעה בעיקרון השוויון

פורסם בתאריך: 6.8.17 16:24

     

שלושה ימים לפני החתימה הצפויה על הסכם הגג הגדול בארץ, מתארגנת עתירה נגדו. היום כבר פנה עורך דינם של חברי הקבוצה העותרת וביקש לבטל את החתימה המתוכננת ביום רביעי.

בטקס שמתוכנן להתקיים באשדוד צפויים להשתתף שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט יחד עם ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי.

כזכור, ביום רביעי אישרה מועצת העיר ברוב קולות את ההסכם שלפיו ייבנו באשדוד עשרות אלפי יחידות דיור חדשות בשורה של מתחמים חדשים. למחרת ביקר שר הפנים אריה דרעי באשדוד ונועד עם לסרי כדי לתרגם את ההסכם לפסים מעשיים.

מפת המתחמים החדשים של אשדוד הכלולים בהסכם הגג

היום שוגר מכתב לשרים הנוגעים בדבר וכן ללסרי, ליועמ"ש ומי שעומד בראש רשות מקרקעי ישראל מטעם "תושבים בעיר אשדוד וחברים במועצת העיר הדואגים לעתידה" (ללא ציון שמותיהם) – ובו בקשה לביטול טקס החתימה ביום רביעי. עוה"ד החתומים על המכתב מודיעים בו שאם לא יתקבל מענה עד מחר, הם יפנו לערכאה שיפוטית.

במכתב שמקדים את העתירה המינהלית הם מציינים שמהלך אישור הסכם הגג "היה רצוי שיעשה בשקיפות מלאה, תוך שיתוף ציבור תושבי העיר. מהלך כזה חייב להיות מלווה בדיון מעמיק במועצת העיר, במסגרתו יעברו נבחרי הציבור על הוראות הסכם הגג, יקבלו את כל הנתונים שבבסיסו, ינהלו שיח אמיתי באשר להשכלותיו ויקבלו מענה ענייני להשגותיהם. למרבה הצער אף אחד מעלה לא נעשה".

לטענתם עצם ההתחייבות להקצאת רבע מהדירות החדשות למגזר החרדי מהווה פגיעה בעיקרון השוויון.

הפונים – בהם תושבי רצועת החוף ומע"ר דרום – מבקשים להציג תכנית אב, תכנית מתאר, תכניות מפורטות כמו גם לדעת מתי תקוימנה "וועדות חקירה" להעברת שטחים מהרשויות הצמודות לנו לתחום השיפוט של העירייה, התאמת שטחי ציבור ושצ"פים, איסור בניית מגורים לאורך החוף ועוד.

החגיגות ידחו? העמוד הראשון במכתב

נזכיר כי רק בשבוע שעבר ביקשה חברת המועצה הלן גלבר לדחות את ישיבת המועצה ונדחתה. גלבר בפנייה ללסרי ציינה: "ביום חמישי האחרון בשעות הערב קיבלתי את טיוטת הסכם הגג וצמוד אליו סיכום ישיבת חברי הקואליציה שמאשרים פה אחד את התכנית. ד"ר לסרי, האם זה רציני? האם זה פרק הזמן שנדרש כדי ללמוד, לבחון, לשאול שאלות או ״חלילה״ להיוועץ עם הציבור באשדוד בדבר תכנית גורלית זו שתשנה את פני העיר מקצה לקצה בפרק זמן קצר. מבלי שערכנו דיון מהותי פני העיר לאן? הסכם שמציג על הנייר תוספת של 30 אלף יחידות דיור חדשות, ובנוסף מעל עשרת אלפים שכבר נמצאים בשלבי אישור ובהליכים תכנוניים בעיר ללא קשר להסכם הגג.

בישיבת המועצה שהתקיימה חרף בקשה של גלבר, אמרה חברת המועצה : " לפני פחות משבוע הנחת על שולחן חברי המועצה טיוטת הסכם גג לבניית 46 אלף יחידות דיור, אני חוזרת – 46 אלף יחידות דיור, 160,000 תושבים חדשים, כ 320,000 מכוניות נוספ

ות שנעות כל יום בכבישי העיר, והכל בכדי לאשר את התוכנית כבר הערב, ממש פאסד פוד, כאילו היה מדובר בבניית קוטג' דו משפחתי. רק הבוקר ד"ר לסרי, הוגשה עתירה לבג"צ ע"י שכנתנו קריית גת כנגד אותם משרדים שלזרועותיהם אתה רץ ריצת אמוק עיוורת, עתירה של מאות מליוני שקלים אשר רמ"י ומשרד האוצר היו מחוייבים לקרית גת וחומקים ממנה כבר 4 שנים. כדאי שתקרא היטב את כתב העתירה הטרי הזה. כדאי שתחשוב על אלפי הזוגות הצעירים שכבר קנו שם דירות וחלקם אמורים להיכנס בעוד כחודשיים, אבל הם כבר מבינים שזה לא יקרה כי אין אפילו כבישי גישה וגם לא מוסדות חינוך"

גלבר, שתומכת בבנייה אך 'לא בכל מחיר' ביקשה להנחות את המתאר הבריא על פיו 

1. תשתיות תחילה ואחר כך מגדלים – תעסוקה, מוסדות ציבור, פארקים ועוד
2.תחבורה תחילה – מחלפים – כניסות ויציאות רכבות -ואחר כך מגדלים
3.פיתוח הרובעים הוותיקים – לשלב את תמ"א 38 בהסכם הגג כתנאי.
4.יש להתנות בהסכם- מחיר ליחידת דיור כפי שאתה מצהיר לפי 800,000 שח בהנהלה ובמועצה אך משום מה זה לא משתמע בהסכם –. כי אחרת נמצא את עצמנו כמו בדקל שהבטחת מחירים זולים לזוגות צעירים וקיבלנו מחירים של כ2 מליון לארבע חדרים. 1.8 לשלוש חדרים.
5.יש להתנות בהסכם- בהתאם להצהרת לסרי במועצה – 35% מהיחידות יהיו לבני אשדוד – לא מתבטא בהסכם יש להוסיף את התנאי להסכם.
5.יש להתנות בהסכם א

ת הכמות והגדלים של יחידות דיור כפי שראש העיר מצהיר בהנהלה ובמועצה – גדלי יחידות – 40% עד 75 ממר, 40% עד 100 ממר , ו20% מעל 100 ממר

הלן גלבר- בעד בנייה מתוכננת ומבוקרת. צילום: ניר כפרי

6.קידום "חוק גלילי" תחילה– פיצול דירות גדולות.
7.קידום תקנת שבס
8.אני בעד בנייה – לא בכל שכונה, לא על חשבון גינות, פארקים ושטחי ציבור.
9.אפשר לוותר על רובע טו .על רובע טז' – ששם הפגיעה מהותית בתושבים.
10.על מער דרום ,רצועת החוף – שיכללו בתוכנית הכוללת.

11. תקציב להסכם הגג – אין בהסכם התייחסות למצב שהתקציב לא יספיק לבניית התשתיות – ראינו את התחבורה הירוקה – היה תקציב שראינו במצגת 500,000 מיליון על חשבון משרד התחבורה בהמשך הסתבר 291 מיליון ובסופו של דבר לסרי הכניס את היד לכיס תושבים ב-107-130 מיליון (50% הגדלת מכרז קבלנים ללא מכרז) – מי מבטיח שזה לא יקרה שוב.

 

מהעירייה טרם התקבלה תגובה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר