נשבעים אמונים. צילום: פבל
נשבעים אמונים. צילום: פבל

החגיגה והנאומים: טקס השבעת חברי המועצה החדשים ?️

צפו בחברי מועצת העיר הדנדשים והנרגשים ובנאומים, כמו זה של אלי נכט שקרא להציב עצי אשוח בעיר ואילו לסרי נתן כבוד לקודמו בתפקיד

פורסם בתאריך: 3.12.18 19:00

     

הערב בשבע החל במשכן לאמנויות הבמה הטקס החגיגי והסמלי לכינונה של מועצת העיר החדשה, ה-11 במספר, באשדוד. כמיטב המסורת עלו חברי המועצה הנכנסים, 18 מתוכם חדשים, והפכו לחברים מן המניין במועצת העיר. באירוע גם תיפרד אשדוד מחברי המועצה היוצאים.

הנה נאומיהם של לסרי, כצנלסון, מרק ואחרים בערב המיוחד:

שעה קלה לפני האירוע החגיגי הושלמה הרכבת הקואליציה של ד"ר יחיאל לסרי עם חתימת ההסכם בין סיעת "אשדוד בתנופה" לבין סיעת "עתיד אשדוד" בראשות עו"ד אלי נכט. ואילו בצהריים נחתם בלשכת שר הפנים אריה דרעי ההסכם הקואליציוני עם סיעת ש"ס בראשות אבי אמסלם.

הזוג לסרי. צילום: פבל

המועצה החדשה כוללת 29 נציגים, 2 יותר מהמועצה היוצאת. בקואליציה יישבו 25 חברי מועצה ובאופוזיציה – ארבעה בלבד: שלושת חברי סיעתו של ד"ר אלי למני וסיעת היחיד של הלן גלבר.

רגע לפני תחילת האירוע, חברי המשכן הנכנסים והיוצאים התכנסו להם יחד עם המשפחות והחברים הקרובים, לחיצות ידיים ניכרו באוויר באווירת שמפניה וברוסקטות, נרגשים ומחויכים נכנסו למשכן.

כמה רגעים לפני טקס ההשבעה קיבלנו את מילות חברי המועצה הנכנסים:

מאיר אברג'ל מסיעת אשדודים:

שרון מרק מסיעת הלביאות וסופה לנדבר, שרת העלייה והקליטה

משה בוטרשוילי:

הטקס התחיל וראשי הסיעות זומנו על פי גודל הסיעה הנכנסת כדי להגיד דברים בשם הסיעה שלהם:

כצנלסון: "חג שמח" הוא התחיל  "אני רוצה להגיד שאנחנו פה כדי להתחיל דרך חדשה. הבחירות נגמרו והבוחר אמר את שלו. אני פעם חמישית נבחרתי ועדיין מתרגש. אני רוצה להודות לכל תושבי אשדוד שיצאו להצביע, יש הרבה צעירים שעבורם זוהי פעם ראשונה, אני מברך את כולכם על כניסתכם למועצה. רובכם הגדול הולך לתת עצמו לעיר על בסיס התנדבותי, כדי לייצג את אשדוד על הדרך הטובה ביותר. בימי ראשון אמשיך את פעילות הדלת הפתוחה ואקיים פגישות אישיות, בחרנו בעשייה מול התושבים. לסיום, אני רוצה לאחל בהצלחה לכל חברי המועצה, מאחל שאשדוד תהיה מלאה בעשייה למען אשדוד ולמען הדורות הבאים"

אבי אמסלם: ערב טוב, אני באופן אישי מאוד מתרגש, כולם יושבים בסימן שבט אחים גם יחד, ושמים בצד את תפישת העולם של כל אחד, זה נראה טוב".

יחיאל אריה וינגרטן בשם סיעת יהדות התורה והשבת אשדוד "כבוד ראש העיר מר יחיאל לסרי וקהל נכבד, הערב נופל בימי החנוכה – בימים אלו של ניצחון הרוח בו מעלים על נס ומגרשים את החושך בו מעטים השפיעו על רבים, בימים אלו מכוננים את המועצה" הזכיר וסיים באיחולי הצלחה לכולם".

אלי לחמני: "אאחל לכולנו הצלחה בביצוע התפקיד. הדרך המדהימה שעשינו, הצליחה להגיע לעשרות אלפי תושבים. הבחירות האחרונות ניסובו על צביונה של העיר, כאשר ראש העיר ביקש לאחד, חילונים ודתיים, עיר מתקדמת שתצעד בגאון. אנו מתחילים דרך חדשה ואין לי ספק שנהיה לאופוזיציה שקולה ואחראית שתילחם במקום שיידרש לכך אולם בכל החלטה שתיראה לנכון לא נהסס לתמוך. מי ייתן שנלמד להתנהג בכבוד וגם אם איננו מסכימים נלמד להקשיב ולכבדו. חג אורים שמח". הקהל האוהד לא איחר מלהשמיע את אהדתו ללחמני ולמחוא כפיים במשך דקות ארוכות.

אלי נכט בשם עתיד אשדוד: "שלום לכולם וחג אורים שמח "אני רוצה להתחיל ולהגיד שבצה"ל אמרו לי שלא יוכלו לגייס אותי אבל נכנסתי לדובר צהל, אמרו לי שלא אבחר בבחירות הללו אבל נכנסתי".

"אחת המטרות ששמנו לפנינו היא לרענן את השורות, להיכנס עם אנרגיות חדשות, עם תפישות חדשות, לא סתם לשבת לחמם את הכסא. אני רוצה להגיד תודה לתושבי אשדוד שקמו והצביעו והיו אחוזי הצבעה גבוהים- עשינו היסטוריה ומגיע לתושבי העיר כל הכבוד".

"אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהתחנף, להודות לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולעו"ד גבי כנפו הלוואי ויתנהלו כך כל הפוליטיקאים בעיר שלנו. אחרי שסיימתי את מילות החנופה, אני רוצה להגיד שהקדנציה שלנו תלווה בשקיפות ובשותפות. אנחנו נמצאים במעמד זה רק בזכות התושבים שבחרו בנו, ואסור לנו לשכוח את זה, ואשתף את הציבור בכל צעד שאוכל כי מגיע להם להיות שותפים להוביל שינוי".

עו"ד אלי נכט ניצל את הבמה בעת חגיגית של כינון מועצת העיר אשדוד והזמין את תושבי אשדוד לחגיגה סביב עץ אשוח במרכז ביג בעוד כשבוע. בתגובה קיבל במשך דקות ארוכות קריאות בוז מהקהל.

עו"ד גבי כנפו, שעלה לבמה פנה לאחר נכט התייחס לדבריו: "ברשותכם אפנה לאלי נכט, הוא אחד מ-18 חברי המועצה החדשים שצריכים הדרכה. אלי, דבר ראשון שהייתי אומר לך- תבוא עם טקסט כתוב".

לאחר אמירות תודה לפעילים ולמועצה הנכנסת והיוצאת, ולצופים בבית, התחיל "אני מסתכל עליכם ואני יכול להרגיש איתכם את ההתרגשות והאחריות ומה שעוד יידרש מכם בהמשך הדרך. אצלי ב-2008 הדרך התחילה, אני זוכר שהגעתי לכאן למעמד הזה, בלי לדעת את מורכבות המשימה".

"לא קלה הייתה הדרך בשבילנו ביחד ולחוד, ידעתי שאצטרך להשקיע את הזמן על חשבון ילדיי ומשפחתי, ולתת את המענה המורכב והנכון, אבל אני מודה שלא ידעתי כמה מבחנים הפוליטיקה תיקח ממני, היום אני יכול להגיד בצניעות שהייתה לי תרומה צנועה למהפכה שאשדוד עברה בעשור האחרון. אני מקבל לא מעט פידבקים מהתושבים, אותם תושבים שנתנו בנו אמון בפעם השלישית ברציפות".

עוד המשיך כנפו "למרות זאת, יריבים פוליטיים פעלו כדי להשמיץ, אבל הובילו את אשדוד בתחום הפייק ניוז, אך דעו לכם שבפוליטיקה יש רגעים של ניצחון" וסיכם באיחולים וברכות למועצת העיר הנכנסת כאשר עלו קריאות אוהדות מהקהל.

על כך העיר בהלצה יחיאל לסרי לעו"ד אלי נכט, שמרגע זה הוא ממנה עצמו לבייביסטר שלו לכל תקופתו בעירייה.

כמו כן הודיע ראש העיר כי כהוקרה על פועלו של צבי צילקר העירייה תקדם ותקרא לקרייה המוקמת במרכז העיר על שמו של ראש העיר לשעבר.

דברי דר' יחיאל לסרי:

יניב קקון: "חג אורים שמח ומלא בטוב, כינון מועצת העיר אשדוד בחורף 2019 מביא איתו בשורת אביב. כמו גשמי הברכה אשר מרווים את האדמה ומביאים עימם הבטחה של צמיחה, כך התברכנו ב18 חברי וחברות מועצה חדשים ברובם צעירות וצעירים אשר מרכיבים יחד את המועצה המגוונת ביותר ב20 השנים האחרונות. עומדים בפנינו אתגרים חשובים ומרגשים והזדמנות גדולה".

"ההזדמנות הזו מגיעה על רקע חג חנוכה, החג האהוב עלי ביותר, חג המבקש מאיתנו לשלב את תמונות ההיסטוריה עם תמונות חלום עתידי. כפי שהמכבים נלחמו על קיום החברה והעם בדורם, אנו נקראים היום לגבורה חדשה, גבורה מסוג אחר, לא פחות חשובה, ההתגברות על הציניות, הגזענות והאלימות והובלת אשדוד בה יש מקום לכולם, לכל אדם באשר הוא אדם. אני מאמין בזאת בכל מאודי, מקווה שזוהי בשורת המועצה החדשה ויודע שכמו שלכל דור יש את משימתו, זוהי משימת דורנו".

עוד מוסיף קקון "שש שנים שאנחנו פועלים כתנועה בכל שכונות אשדוד, בנינו יחד מצע ותוכניות, ניהלנו מאבקים ופעלנו קהילתית, שש שנים שהכינו אותנו לרגע הזה. זה זמן מעולה להגיד תודה ענקית לשותפים לדרך אשר בלעדיהם לא היינו עומדים כאן היום. יחד, נמשיך לפעול וליצור מענה אמיתי לצרכים העולים מהשטח. תודה רבה שותפים יקרים לדרך".

"אני מבטיח על הבמה הזו, כבר בחודשים הקרובים, נפגש ונלמד לעומק מהשטח את התחומים שנבחרנו להוביל ויחד המנהלות, הרכזים, המדריכים, הנוער, הצעירים, תושבי השכונות הותיקות וכל תושבי אשדוד, ובשיתוף פעולה עם כלל סיעות הבית, נבנה תוכניות שמטרתן להפחית ולבטל חסמים ולהגדיל משאבים וכלים בכדי להפוך את החלומות המשותפים שלנו למציאות. חג אורים שמח ומלא בטוב ויאללה לעבודה".

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר