אופנוע נוסע באור ירוק להולכי רגל. צילום: עמותת אור ירוק

אשדוד בצמרת: 80 נפגעי הולכי רגל מתחילת השנה

באשדוד, מתחילת שנת 2018 ועד ספטמבר האחרון נפגעו 60 הולכי רגל בתאונות דרכים, ביניהם שני הרוגים, 7 בני אדם נפצעו באורח קשה, ו-51 באורח קל

פורסם בתאריך: 28.11.18 09:32

     

ישנם 83 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2018 בישראל, כאשר הממוצע עומד על כמעט שני הולכי רגל הרוגים בשבוע בממוצע. רק באשדוד, נהרגו שני בני אדם מינואר 2018. עמותת אור ירוק בחנה את נתוני הנפגעים בקרב הולכי הרגל בישראל ומצאה כי בממוצע נהרגים 2 הולכי רגל בשבוע- נתון קשה.

בישראל, מתחילת שנת 2018 ועד חודש ספטמבר נפגעו 2,169 הולכי רגל בתאונות דרכים, רובם המוחלט, 2,066 נפגעו בתחום העירוני – בתוך ערי ויישובי הארץ. מבין תשעת חודשי השנה הראשונים, 64 נהרגו, 48 מהם מצאו את מותם בתאונות דרכים בתחום העירוני.

יש לזכור כי הפציעות של הולכי רגל הינן לרוב חמורות יותר בהשוואה ליתר משתמשי הדרך מאחר ואין להם כל מיגון או יכולת התחמקות ובקרות תאונה במעורבות רכב והולך רגל קיים סיכוי גבוה שהיא תסתיים בפציעה חמורה ואף קטלנית.

עוד עולה מן הנתונים כי בעשר השנים האחרונות (2008-2017) נפגעו למעלה מ- 32 אלף הולכי רגל בתאונות דרכים, 1,138 נהרגו ו-5,736 נפצעו באורח קשה. מדובר ב- 113 הרוגים בממוצע בכל שנה. מדובר בכמעט 10 הולכי רגל שנפגעים מדי יום במוצע בתאונות דרכים.

הולכי רגל חוצים שלא במעבר חציה. צילום: עמותת אור ירוק

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל נמצאים בסיכון גבוה להיפגע באופן קשה בתאונת דרכים מאחר והם אינם מוגנים בשום אמצעי בטיחות כאשר הם חוצים כביש. לצמצום מהירות נסיעת כלי הרכב רכיב קריטי בכל הקשור לעוצמת הפגיעה בהולך הרגל, פגיעה במהירות גבוהה ברוב מקרים תהיה קטלנית".

עוד מוסיף קיטה "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להתחשב בבטיחותם של הולכי הרגל ולחייב את ראשי הערים להוסיף אמצעים לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב כמו פסי האטה לפני מעברי החציה המסוכנים ובמיוחד במקומות בהם ישנם קשישים וילדים רבים. פס האטה, אמצעי פשוט וזול שיכול להציל את חייו של הולך הרגל".

בהשוואה למדינות אחרות ומדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק עולה כי מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל. מבט על נתוני מדינות ה-OECD חושף כי ישראל נמצאת במקום השלישי בשיעור הולכי הרגל ההרוגים (מתוך כלל ההרוגים). ממוצע הולכי הרגל ההרוגים במדינות ה-OECD נאמד ב-20% ואילו בישראל ממוצע הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים נאמד ב-34%.

באשר למסקנות ולמניעת מקרים אלו, עמותת אור ירוק ממליצה להימנע משימוש מוגבר בטלפון בזמן נהיגה, קוראת להולכי הרגל ללכת אך ורק במעבר חצייה וממליצה להגביר את האכיפה המשטרתית.

 

המלצות הדוח:
כדי לצמצם את מספר ההרוגים והנפגעים הרב בעמותת אור ירוק ממליצים להגביר את המודעות הן של הנהגים והן של הולכי הרגל עצמם, בעיקר לאור העובדה כי רבים ממשתמשי הדרך נתונים להסחות דעת הנובעות משימוש מוגבר בטלפון נייד ובאביזרים טכנולוגיים שונים.

בנוסף, כלי הרכב הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר בטיחותיים נתון שיכול לצמצם באופן משמעותי את מספר הולכי הרגל ההרוגים והפצועים. כיום חלק ממעטפת הבטיחות של הרכבים כוללת גם אמצעים טכנולוגיים שמטרתם מניעת פגיעה והגנה על הולכי רגל ולכן, המטרה הינה הטמעה של המערכות הללו וקידום השימוש בהן. יש לעודד התקנת מערכות בכלי רכב משומשים.

יש לשפר את ההסברה במגזר הערבי, תוך דגש על נושא "תאונות חצר". וכן לפעול לשיפור התשתיות ביישובים הערבים, ולקדם באופן מיידי בניית מדרכות, הרחבת מדרכות צרות, כדי למנוע מצבים שבהם הולכי רגל מתנהלים בכביש מפאת אילוצי תשתית. יש להסדיר חניות לרכב כבד מחוץ לתחומי היישובים הערביים ובכך למנוע הימצאותם בתוך היישוב.

חייבים להגביר את האכיפה המשטרתית כנגד נהגים שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל ו בעיקר לשפר את התשתיות ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב בסביבת בה יש ריכוז גבוה של אזרחים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר