משוואה עם שני נעלמים: עדי המדינה בפרשת נמל אשדוד יצאו לחו"ל ונותק עימם הקשר

המדינה הודיעה לבית המשפט שאבד הקשר עם שני האחים, עדי המדינה, לאחר שאחד מהם היה כנראה מעורב בתאונה. רק ביום רביעי השבוע שחררו בפרקליטות אנחת רווחה: האבידה נמצאה

פורסם בתאריך: 3.8.17 18:17

     

 

פרשת השחיתות לכאורה בנמל אשדוד לא מפסיקה לספק כותרות והפתעות, והפעם מדובר בתרחיש מוזר וחריג במיוחד.

המשפט בתיק שבו מואשמים שלושה – יו"ר הוועד לשעבר אלון חסן, מנכ"ל הנמל לשעבר שוקי סגיס ודוד חסן – מתקדם בקצב מהיר, ודיון רודף דיון. החלק של עליית עדי התביעה לדוכן מתקרב לסיומו.

נמל אשדוד. צילום: אורי קריספין

לאחר עשרות ישיבות שנוהלו בשנה האחרונה המשפט נכנס לישורת האחרונה שלו. לאחר סיום פרשת התביעה צפויים לעלות לדוכן שלושת הנאשמים ולאחר מכן עדי הגנה. נראה שנותרו לערך חמישה דיונים לפני שלב הסיכומים והכרעת הדין, שבה ייקבע אם הנאשמים אשמים או זכאים.

ברשימה הארוכה של עדי התביעה במשפט נמצאים גם שני אחים, אחד תושב אשדוד והאחר תושב השרון, המוגדרים עדי מדינה. עדותם נדרשת במה שנוגע לאחת מפרשות המשנה בתיק של נמל אשדוד: פרשת "צ'יף אסיה", הנוגעת לסחר בדלק ימי וקשורה רק למקצת הנאשמים בפרשה הגדולה כולה.

בשבוע שעבר הגיע תורם לעלות לדוכן. אך כשנכנסו הצדדים לאולמו של השופט יואל עדן בבית המשפט המחוזי באר שבע, הודיע התובע עו"ד צחי יונגר שהשניים לא התייצבו לדיון, אף על פי שכך נקבע עמם.

אבל פה רק החלה המסכת המפתיעה. יונגר הודיע שאבד עמם הקשר לאחר שיצאו את גבולות הארץ ולא שבו. “עדי המדינה”, אמר הפרקליט, "על אף שהודיעו שיתייצבו בארץ ביום 25.7.17, נכון לרגע זה לא הגיעו ארצה". הוא ציין שעורך דינם עדכן שאחד מהם עבר תאונה בחו"ל: “משיחה עם בא כוחם מסתבר שאחד העדים עבר תאונה במקום שנמצא בחו”ל, ויכול להיות שעניין זה עומד בבסיס אי-ההתייצבות”.

הסנגורים של הנאשמים הביעו תרעומת קשה. עו”ד אשר אוחיון, המייצג את אלון חסן, אמר: “יש לנו טענה קשה לגבי ערן מלכה [קצין המשטרה שסרח והועמד לדין, ד”ג] ועד המדינה, שהתוצר הזה הוליד עדות שקר לגבי נאשם 1 [אלון חסן], הנאשם לא ראה את העד, הוא הוליד מפגשים שלא היו ולא נבראו”.

אלון חסן. צילום: עופר וקנין

עו”ד ניל סיימון, המייצג את דוד חסן, הקשה: “שיגיע רוני ריטמן [מפקד יחידת להב 433 – היחידה האמונה על החקירה בתיק]. מי נותן לעד מדינה לעזוב את הארץ? ממתי הוא בחו”ל? ממתי הם לא בארץ? למה הם הוזמנו ליום האחרון של המרתון?”

יונגר השיב: “הקשר האחרון עם עדי המדינה מבחינתנו היה ביום 28.6.17, שאז הודענו להם על המועדים שבהם הם צריכים להעיד, והם אישרו את הגעתם. הסכם עד המדינה נערך על דעתו ובאישורו של מי ששימש פרקליט מחוז הדרום באותה תקופה עו”ד למברגר, והקשר עם עדי המדינה הוא קשר שנמצא באחריות היחידה החוקרת”.

פרקליטות מחוז דרום. צילום: משרד המשפטים

בנוגע לטענות הסנגורים על כך שעדי המדינה הושארו לסוף המשפט בכוונת מכוון והיו יכולים להודיע ולהיערך אחרת, אמר: “ההחלטה לא התקבלה מאיזה מניעים זרים, כפי שמנסים לייחס לבא כוחה המאשימה. אנו מבקשים שהות כדי לבדוק את האפשרות העומדות לנו בהתחשב בהסכם שנחתם בהתחשב בעובדה שהם לא בארץ, אנחנו לא חושבים שהעניין הזה צריך להיות מוכרע כשמוצמד לנו אקדח. סיטואציה כזו של עדים, דבר שלא נעים ולא היינו מעוניינים בו, אבל זו המציאות. אין לנו שליטה”.

השופט עדן. צילום: מערכת בתי המשפט

השופט עדן קבע שעד 10 באוגוסט תודיע המדינה בכתב מה עלה בבירור בנוגע לעדי המדינה וב-14 לחודש יתקיים דיון.

גורם המקורב לנושא אמר ל"כאן דרום": "הדבר מעלה הרבה מאוד תמיהות, ובכלל, זה מאוד מאוד מוזר. שני עדי מדינה מנותקי קשר – אתה יודע מה זה?".

מהפרקליטות נמסר בשעות אחר הצהריים של יום רביעי השבוע שבמהלך היום נוצר קשר עם העדים, והם צפויים להגיע לארץ ולהתייצב לעדות בבית המשפט בימים הקרובים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר