צילום: פבל, AFP, שמואל דוד
צילום: פבל, AFP, שמואל דוד

סיכום 48 שעות של לחימה בדרום

בעקבות הסכם הפסקת האש החלה חזרה הדרגתית לשגרת יום בישראל ובאשדוד. זו הזדמנות טובה לסיכום ראשוני של מה שקרה כאן מאז תחילת השבוע

פורסם בתאריך: 13.11.18 21:41

     

 

הירי והיירוטים

  • אדם נהרג ושתי נשים נפצעו אמש באורח אנוש וקשה מפגיעת רקטה באשקלון. ההרוג ואחת הפצועות נמצאו על ידי אזרח אחרי שכוחות החילוץ עזבו
  • יותר מ-460 רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר יישובי הדרום. כיפת ברזל יירטה יותר ממאה מהן
  • צה"ל הודיע כי תקף יותר מ-160 מטרות ברצועת עזה, בהן שלוש מנהרות. הצבא תקף גם את אולפני ערוץ אל-אקצא המזוהה עם חמאס ואת משרדי המודיעין הצבאי של הארגון. הפלסטינים דיווחו על שבעה הרוגים בתקיפות חיל האוויר ברצועה.

 

סיכום נפגעים

החל מאתמול (ב') בשעה 16:30 ועד הבוקר בשעה 09:00 צוותי מגן דוד אדום העומדים בכוננות הגבוה ביותר העניקו טיפול רפואי בגזרות שער הנגב, אשקלון ושדרות ל- 55 נפגעים, בהם: 1 הרוג גבר כבן 48, 3 קשה, מהם חייל שנפגע מרסיסים בגזרת שער הנגב ו- 2 נשים כבת 60 וכבת 40 בגזרת אשקלון, 1 בינוני כבן 40 בגזרת אשקלון ו- 23 במצב קל שנפצעו מרסיסי זכוכיות, הדף, שאיפת עשן ונחבלו במהלך ריצה למרחבים מוגנים, כמו כן 27 בני אדם שלקו בהתקף חרדה.

כלל הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה (1 קשה, 2 חרדה) בהם חייל מאשדוד וברזילי (2 קשה, 1 בינוני, 23 קל ו- 25 חרדה). במהלך הערב שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בדרום 120 מנות ומרכיבי דם.

המוקד העירוני

ש מספר לא מועט בהערכת השיחות במוקד 106 של עיריית אשדוד. מחצות נכנסו 10000 שיחות (בניגוד ליום ממוצע בו מתקיימות 800 שיחות ביום) בו התחילו 8 נציגי שירות וארבעה מתנדבים.
המוקד העירוני קיבל מתוכם 6000 שיחות בהם שמעו הקלטה המפרטת על מוסדות החינוך שלא מקיימות לימודים וניתקו.
כ-4000 נענו על ידי הנציגים, כאשר רוב השאלות מתמקדות בהפסקת הלימודים, באם יש חוגים, עדכון על כך שמשחק הכדורגל בוטל, וכבר מחצות הלילה יש אנשים רוצים עזרה בפתיחת חלון או דלת הממד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר