לסרי בשדה תעופה וחדר המצב בעירייה הבוקר. צילום: שמואל דוד
לסרי בשדה תעופה וחדר המצב בעירייה הבוקר. צילום: שמואל דוד

לסרי הקדים חזרתו ארצה בעקבות המצב

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי קטע את ביקור העבודה בספרד ונמצא בדרכו לישראל בעקבות ההסלמה החמורה. גורמים פלסטינים מאיימים לשגר רקטות גם לעבר אשדוד, באר שבע ואף רחוק יותר

פורסם בתאריך: 13.11.18 10:03

     

בעקבות ההסלמה החמורה במצב הביטחוני  ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי קיצר את ביקור העבודה שלו בברצלונה, ספרד, במסגרת כנס "ערים חכמות", ונמצא בדרכו חזרה לישראל.

לסרי יצא לכנס ביום ראשון בצהריים כשלא היה רמז לשינוי במצב, יחד עם הממונה על החינוך והתעסוקה, יהודה פרנקל והמשנה למנכ"ל דינה בר אולפן. הנסיעה הייתה אמורה להימשך עד יום שישי. פרנקל ובר אולפן נשארו לייצג את העירייה בכנס.

גורמים בעזה איימו שאם צה"ל ימשיך לתקוף, הם ישגרו רקטות גם לעבר אשדוד, באר שבע ואף רחוק יותר.

"בשעה זו", הודיע לסרי לפני זמן קצר, "הסתיימה ישיבת הערכת מצב שקיימנו טלפונית יחד עם ממלא מקום ראש העיר גבריאל כנפו ומנכ"ל העירייה אילן בן עדי. וכעת בדרכי חזרה לאשדוד מכנס ערים חכמות בברצלונה.

בישיבה ניתנה סקירה למקבלי ההחלטות על ידי מפקד היקל"ר אשדוד אל"מ אבי אזולאי, רפ"ק ליאור מצרפי קצין מבצעים בתחנת אשדוד ומ"מ קב"ט העיר אשדוד גבי עייאש וכלל מנהלי המחלקות ובעלי התפקידים הרלוונטיים בעיריית אשדוד.

אין ספק שתושבי העיר מגלים חוסן יוצא דופן, הבנה וסבלנות למצב הבטחוני ומגיע להם מלוא ההערכה על כך, אבל מטבע הדברים אנחנו נערכים לאפשרות שאשדוד תעמוד במבחן של ירי לכיוון העיר.

כרגע אני מבקש מהתושבים להיות עירניים לאפשרות של הישמע אזעקה והתמגנות על פי הוראות פיקוד העורף. במהלך היום ועל פי ההתפתחויות נקיים הערכת מצב וקבלת החלטות מסודרת על ההתנהלות בהמשך היום".

הבוקר נערכה ישיבת הערכת מצב בעירייה בניהולו של ממלא המקום, עו"ד גבי כנפו. לסרי היה שותף לדיונים בשל המצב באמצעות מכשיר הטלפון.

 

אמש יצא לסרי במסר מיוחד: "תושבים יקרים", כתב, "בשעות האחרונות קיימת הסלמה במצב הבטחוני, ולאור זאת, הוציא פיקוד העורף הנחיה לתושבי אשדוד להשאר בסמוך למרחבים מוגנים.
כמו כן, הנחיתי לפתוח מקלטים ציבוריים, ולכנס את גורמי הביטחון בעיריה ברשות ממלא מקומי עו״ד גבריאל כנפו, להיערכות מול האפשרות לירי טילים על אשדוד. אני שוהה בראש משלחת מהעירייה בכנס ערים חכמות בברצלונה, ונמצא בקשר רצוף עם מפקד המחוז של פיקוד העורף, עם מוכנות להפסקת שהייתי וחזרה מיידית לארץ, בהתאם להתפתחות הבטחונית. אנא, הקפידו על הנחיות פיקוד העורף, וגם רעננו יחד עם כל בני המשפחה את כללי ההתגוננות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר