"איש השטח של לסרי". מוריס אביטן וידיד
"איש השטח של לסרי". מוריס אביטן וידיד

גבי כנפו, מרציאנו ופילבר: מאחורי הקלעים של הניצחון

האם הבחירות באשדוד היו על השגים ועל דרך או על דימויים ופייק ניוז? וגם: מי עזר למיכאלי להחליט על הסרת המועמדות. הקולות השקטים שעשו את ההבדל: זוית חדשה של הבחירות שהיו פה

פורסם בתאריך: 9.11.18 14:46

     

רק אחוז אחד הפריד בין הניצחון המכריע של לסרי לבין הליכה לסיבוב בחירות נוסף שתוצאותיו היו קשות לחיזוי. מדובר, אם כן, בקצת יותר מ—1,000 קולות שעשו את ההבדל.

“הושקעו פה להערכתי כ-10 מיליון שקל בקמפיין שהלך על הראש של לסרי, קמפיין שבמרכזו ‘רק לא לסרי’”, אמר השבוע גבי כנפו, כשהוא מנתח את מערכת הבחירות והאווירה הציבורית בעיר שנה החולפת. “שלושת המועמדים שלא הצליחו להתאחד ביניהם ניהלו מאבק נגטיבי שגרר את הציבור למקומות לא טובים. לכן, בגדול, הבחירות האלה לא היו על העשייה של לסרי אלא על דימויים ופייק ניוז”, הוסיף.

גבי כנפו, יורם מרציאנו ולאון בנלולו במטה הערב. צילום: פבל

גבי כנפו, יורם מרציאנו ולאון בנלולו במטה לסרי. צילום: פבל

ניצחונו של ד”ר יחיאל לסרי היה מתוק מבחינתו, אבל גם הושג בקשיים רבים. הוא האמין גם ביום הבחירות שהפער בינו לבין המועמדים האחרים יהיה גדול בהרבה ושיקבל 50% מהקולות ואף יותר. הוא ואנשיו לא חלמו על תוצאה כה מאכזבת בהצבעה למועצת העיר. בתחזיות הקודרות ביותר שלהם דיברו על ארבעה מושבים במועצה, אך לבסוף נותרו עם שניים בלבד, כאשר מספר 3 יהודה פרנקל המוערך נשאר בחוץ, ולא היה מה לדבר על כל השמות החדשים ברשימה מטאלי קריאף במקום הרביעי וצפונה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ב"אשדוד בתנופה" לא קראו נכון את המפה. “לא הבנו עד כמה החיבוק של ש”ס יפגע בנו במועצה”, אמר גורם בכיר. “הם בעיקר אלה ש’שתו’ לנו את הקולות. אנשים מסורתיים קצת יותר או פחות שנבהלו מקמפיין השבת וההדתה, אנשים שאמרו לנו אנחנו מצביעים לסרי ו'אשדוד בתנופה' הצביעו לסרי וש”ס”, הוסיף הגורם.

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עד המדינה בתיק 4,000, שלמה פילבר, שימש יועץ אסטרטגי למטה לסרי יחד עם צוריאל שרון. הם השתתפו בלא מעט ישיבות מטה. למרות הרקורד בליכוד הקו שהם התוו היה של קמפיין חיובי במהותו, דבר שתאם את הגישה של לסרי.

שלמה פילבר. צילום: מוטי מילרוד

שלמה פילבר. צילום: מוטי מילרוד

חבר הכנסת לשעבר יורם מרציאנו, שתמך בלסרי, היה ממובילי המהלך שהביא להסרת מועמדותו של אפרים מיכאלי, דבר שתרם רבות לכך שלסרי ניצח בסיבוב הראשון. העובדה שמיכאלי הוריד את מועמדותו כשלושה שבועות לפני הבחירות וקרא לתמוך בלסרי עשתה את שלה. עו”ד צחי אבו ומרציאנו היו אדריכלי המהלך הזה.

“אני חושב שאפשר להכתיר את הבחירות הללו כניצחון של החרדים”, אמר מרציאנו ביום רביעי. “עם כל מחאת השבת, יחיאל לסרי חייב את הבחירה שלו בראש ובראשונה לציבור החרדי. ואם נביט קדימה, לדעתי סניה כצנלסון יצטרף לקואליציה ולחמני יבנה את עצמו לבחירות הבאות. אם אתה שואל אותי הוא ירוץ ב-2023 מול גבי כנפו. ולגבי גלבר, להערכתי היא גמרה את הסיפור וצריכה לפרוש”.

 

התפלגות התוצאות ברובע ז

התפלגות ההצבעה לראשות העיר ברובע ז

מאז הסתיימו הבחירות ד”ר יחיאל לסרי נשמע אחרת. הוא פייסני, מודה בטעויותיו, מודיע שיהיה יותר נגיש לציבור, קשוב, ישים דגש על הדור הצעיר שהפנה לו עורף בבחירות. הוא מדבר על רצונו לשתף את כל הסיעות שנבחרו למועצה בקואליציה שלו.

כצנלסון בכנס במוצ"ש

הצהיר שלא יישב עם לסרי, עכשיו נראה. כצנלסון בכנס בחירות

ברמה המעשית החלו גישושים עם סיעתו של כצנלסון. למרות העובדה שכצנלסון הבטיח לבוחריו שלא יישב יחד עם לסרי, ההערכה הרווחת היא שבסופו של דבר הוא יעדיף בגילו להצטרף לעשייה, אולי כממלא מקום ראש העירייה, על פני ישיבה למשך חמש שנים נוספות במדבר הפוליטי.

גם ללחמני הועברו מסרים מכיוונו של מי שמוביל את המשא ומתן מטעם "אשדוד בתנופה", עו”ד גבי כנפו. אולם לחמני בינתיים מפזר הצהרות של אי השלמה עם תוצאות הבחירות, ולדבריו הוא עובד על הכנת עתירה משפטית לביטולן או לקיומה של ספירה חוזרת. זאת לאחר שלדבריו היו אי סדרים חמורים בבחירות. את טענתו שהבחירות באשדוד “נגנבו” או “זויפו” דוחים על הסף בוועדת הבחירות.
גורם המקורב לקואליציה אמר שאם לחמני לא יביע נכונות להצטרף, הפנייה הבאה תהיה להלן גלבר שהתרסקה בבחירות והשאירה את צבי צילקר בחוץ לראשונה זה עשרות שנים.

השבוע כבר נועד צוות המשא ומתן של לסרי וכנפו עם נציגי ש”ס, יהדות התורה, משה בוטרשוילי והסיעות החדשות: "אשדודים", "הלביאות" וסיעתו של עו”ד אלי נכט. מגעים כאלה ואחרים החלו גם מול כצנלסון, שהוא עצמו לא השמיע את קולו בפומבי מאז הבחירות. גם ניסיונותנו להשיגו עלו בתוהו.

התפלגות ההצבעה לראשות העיר ברובע י"א

התפלגות ההצבעה לראשות העיר ברובע י"א

 

 

זבנג וגמרנו

“אמרתי שניתן להם זבנג וזה מה שקרה”, מסכם בסיפוק מוריס אביטן, אחד מהפעילים המרכזיים במטהו של לסרי.

גם בשעות המתוחות עם סגירת הקלפיות אביטן הרגיע את הסובבים וחזה את הניצחון, כפי שעשה גם במערכות בחירות קודמות בעבר. אביטן נחשב “איש השטח של לסרי” כבר הרבה שנים. הוא נוהג להסתובב עם תיקייה מסודרת ורשימות של אנשים. ביום-יום הוא משמש אוזן קשבת ועוזר לכל פונה.

“יחיאל אדם טוב וישר, ראש עיר מצוין”, אמר אביטן לאחר שהבחירות הוכרעו. “המפסידים תמיד מתלוננים, זה דבר טבעי וידוע, אבל יעבור להם”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר