מימין: שוש (שושנה) קחלון באליפות ישראל לנשים עד גיל 23. באדיבות מועדון 'אתלט' גן יבנה
מימין: שוש (שושנה) קחלון באליפות ישראל לנשים עד גיל 23. באדיבות מועדון 'אתלט' גן יבנה

אלופה מקומית: שוש כחלון זכתה באליפות ישראל בג'ודו עד גיל 23

שוש (שושנה) קחלון, תושבת גן יבנה שהשתחררה מהצבא לאחרונה, הגיעה לאליפות ישראל בג'ודו ביום שישי ה-26.10 וגרפה מדליית זהב

פורסם בתאריך: 5.11.18 15:36

     

שוש (שושנה) קחלון, תושבת גן יבנה היא רק בת 20, השתחררה מהצבא לאחרונה, הגיעה לאליפות ישראל בג'ודו לנשים עד גיל 23 ביום שישי ה-26.10 וגרפה מדליית זהב- זו הפעם השנייה.

ביום שישי שעבר התקיימה אליפות ישראל לגברים ונשים עד גיל 23, בין המשתתפים והמשתתפות בתחרות היוקרתית הייתה גם שוש קחלון שזכתה להצלחה גדולה.

זו הפעם שנייה ברציפות שבה קחלון, בהדרכה של עובד אזולאי ממועדון 'האתלט' בגן יבנה, זוכה באליפות ישראל עד גיל 23. שוש מתאמנת בג'ודו במועדון 'האתלט' בהנהלתם של עובד אזולאי ומיכל אזולאי בלסבלג  מזה 7 שנים ועד כה זכתה בהמון פרסים ותחרויות.

בין התחרויות, היא הגיעה למעמד מדלית כסף במכביה, שנתיים ברציפות אלופת ישראל לנשים עד גיל 23 ובשנתיים האחרונות זכתה בשלוש מדליות בגביע אירופה (שתיים ארד ואחת כסף).

קחלון, לא ויתרה על שירותה הצבאי, ועד לפני שבועיים העבירה אותו בחיל הים כספורטאית מצטיינת- היא השתחררה מצה"ל בשבוע שעבר ביום חמישי ובשישי כבר זכתה באליפות המדוברת.

באיזה קריטריונים של גיל ומשקל שוש מתחרה?

"ישנם כמה סוגי תחרויות בג'ודו לצעירים- קדטים (עד גיל 17), ג'וניור (נוער וילדים) עד גיל 21, נשים וגברים עד גיל 23, ובוגרים בוגרות (מגיל 18 ומעלה), כאשר היוקרתיות עולה על פי הסדר, והיוקרתי ביותר לגילאים הצעירים הוא האחרון" אזולאי מסביר.

 

לדבריו: "היא בת 20 כרגע, לכן נמצאת בתחרויות לנשים עד גיל 23. גיל הפרישה בג'ודו הלך ועלה עם השנים, אז נוצר צורך לאפשר לצעירים להגיע לתחרויות ולהיות מדורגים בארץ ובעולם בקטגוריות הגיל שלהם, כל ספורטאי מגיל 16 יכול להשתתף בליגה הישראלית בתחרויות האלו, לכן ההתייחסות בקטגוריית גיל הזו היא התייחסות מופחתת".

 

"לגבי המשקל, היא נמצאת בקטגוריית 78 ומעלה, חשוב לציין שבקטגוריה הזו יכולות להיות גם בנות 160 קילו, יצא לה להתחרות עם בנות ששוקלות כמעט כפול ממנה, והצליחה לגבור עליהן, היתרון שלה יחסית לקטגוריית המשקל שלה הוא שמעבר לכך שהיא שוקלת מעט, היא זריזה יותר".

יש תחרות עתידית בקרוב?

"כרגע שוש מתאמנת ומתכוננת לאליפות ישראל בוגרים ובוגרות (18 ומעלה) שתתקיים בדצמבר ומדובר באליפות היוקרתית ביותר מבין אליפויות ישראל. שנה שעברה בבוגרות היא זכתה במקום שלישי.

עובד אזולאי מספר: "שוש מהווה עבור הבנות דוגמה מצוינת לכך שבנות יכולות להגיע להישגים והצלחות גם בג'ודו".

 

מדובר בלו"ז צפוף.

 

כצפוי, לוח הזמנים של קחלון צפוף- לאחר השחרור מצה"ל, היא עוברת לגור בוינגייט לאימונים במסגרת נבחרת ישראל בוינגייט. השבוע עמוס לה ב-2 יחידות אימון בוינגייט, ושלוש פעמים בשבוע מעבירה במועדון 'האתלט' באשדוד, זאת יחד עם היותה מדריכת ג'ודו במועדון.

 

קחלון מאמנת במועדון פעמיים בשבוע ילדים בגיל הגן ולאחרונה יחד עם אורן אזולאי, מדריך נוסף, היא מאמנת גם קבוצה ייחודית של בנות, שנפתחה במיוחד בכדי לקדם את ג'ודו הבנות במסגרת 'האתלט' ובמסגרת ארגון 'אתנה' שמקיים אירועי ענק במכון וינגייט אליהם מגיעות מיטב הספורטאיות בעולם.

 

אזולאי: "אנחנו מאד גאים בשוש. עם זאת חשוב לזכור ששוש נמצאת ברמה בינלאומית גבוהה מאד ויש לה רקורד של 3 מדליות בגביעי אירופה השונים. אנחנו גאים בה ומברכים אותה אך יודעים שיש לה דרך ארוכה מאד לעשות".

 

נראה את שוש באולימפיאדה?

"זה בוודאי חלק מהשאיפות, אבל הדרך היא החשובה ביותר".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר