מקיף ד בעצומה למען אבירה מנגסטו. צילום: מקיף ד

רגע לפני הגיוס: תלמידי מקיף ד' דורשים להחזיר את אבירה מנגסטו

אסנת סעדון, רכזת החינוך החברתי בבית הספר מספרת איך היוזמה התחילה, ואיך משפחת מנגסטו הגיבה

פורסם בתאריך: 4.11.18 22:17

     

תלמידי כיתות י"ב במקיף ד', פתחו עצומה להחזרת אבירה מנגסטו, כחלק מאמירה בה מדינה מתוקנת נמדדת בדאגה לגורל אזרחיה- והזכירו כי הם רגע לפני גיוס.

אבירה מנגסטו, יליד 86, ואתיופי במוצאו, הוא אזרח ישראלי שנעדר כבר מספטמבר 2014.
מנגיסטו, המוגדר כלוקה בנפשו, חצה את גדר המערכת סביב רצועת עזה ונכנס לרצועת עזה באזור חוף זיקים ב-7 בספטמבר 2014, ומאז גורלו לא נודע. יש סברות כי הוא מוחזק בידי החמאס.

בעצומה נאמר: "אדוני ראש הממשלה, אדוני שר הביטחון. אנו תלמידי מקיף ד' אשדוד , רגע לפני גיוס פונים אליכם בדרישה לפעול מידית להצלתו של אבירה מנגיסטו המוחזק מזה 4 שנים בידי החמאס. אברה הוא אזרח ישראלי, מדינה מתוקנת נמדדת בדאגה לגורל אזרחיה, חובתינו האזרחית והמצפונית היא להחזירו הביתה!!!"

יוזמת הרעיון היא אסנת סעדון, רכזת חינוך חברתי במקיף ד', ומספרת על היוזמה.
אסנת, איך התחילה היוזמה?
"קודם כל חג הסיגד יחול ביום רביעי ה-7.11 ולכן חשבנו לקחת אותו למקומות אחרים ולדאוג לכך שהילדים שלנו יהיו קצת אקטיביסטים, אז הבאנו להם את ההרצאה של אילן מגיסטו, אחיו של אבירה, ומכאן הם שמעו את ההרצאה וחברו לעמותה- העמותה למען שחרור אבירה מנגסטו ואחרים, ואנחנו רוצים לכתוב מכתב של השמיניסיטים שלמעשה הם פונים לשר הביטחון וראש הממשלה.

איך התלמידים הגיבו?
"התלמידים קודם כל היו קשובים והסיפור מאוד ריתק אותם, אחר כך גם קיבלתי בקשות מתלמידים צעירים יותר- 'למה אנחנו לא מקבלים את ההרצאה הזו?', אז אני יכולה להגיד שזה יצר אצלם עניין. מה גם שגם בתוכנית "עובדה" כתבו על זה, והיה שיח בכיתה על ההשפעה הזו".
והתגובה של המשפחה?
"המשפחה מאוד שמחה, כי בסופו של דבר הם ארבע שנים אחרי המאורע. אזלו להם הכוחות ואין להם משענת, והרוח של בני הנוער יצרה איזשהי תקווה לצורך שאבירה יעלה על סדר היום הציבורי, ואני באמת מקווה שזה מה שנצליח לעשות".
ומוסיפה: "כרכזת חינוך חברתית, הדבר הכי חשוב ומשמעותי מבחינתי הוא להוביל תהליכים שיהיו משמעותיים עבור בני הנוער, ושידעו שיש להם את הכוח ואת היכולת לעשות שינוי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר