אוטובוס ללא נהג הראשון בישראל. צילום: ST ENGINEERING

אוטובוס ללא נהג הראשון בישראל באשדוד כבר ב-2019

כנראה שהמהלך האחרון כבר לא ישפיע על תוצאות הבחירות האחרונות, אבל עיריית אשדוד חתמה על חוזה עם חברה סינגפורית במטרה לבחון את השימוש באוטובוס אוטונומי בעיר כבר מהשנה הבאה

פורסם בתאריך: 31.10.18 12:59

     

עיריית אשדוד חתמה הסכם ראשון מסוגו עם חברת ST Engineering הסינגפורית, המפתחת כלי תחבורה אוטונומיים, במסגרתו כבר בשנה הבאה יתחילו לשייט ברחובות אשדוד אוטובוסים אוטונומיים שיפותחו על ידי החברה הסינגפורית. בכך תהפוך אשדוד לעיר הראשונה בישראל שבתחומה ינועו כלי רכב אוטונומיים.

העתיד כבר כאן?

אם הכל ילך כמתוכנן, ההסכם, שנחתם בין סמנכ״ל השיווק של ST Engineering, מר צ׳ו מן לאונד וד״ר סמדר איצקוביץ׳, ראש אגף פיתוח התעשיה באשדוד, יוביל לכך שכבר כבר משנה הבאה יחלו בניסוי, ובשנת 2020 יסתובבו ברחבי העיר אוטובוסים אוטונומיים.

 

 

בשלב הראשוני, יהיה מדובר ככל הנראה במיניבוסים שיפעלו במתכונת של שאטל ויוכלו להסיע בין 15-20 נוסעים בכל פעם. בידיעה שפרסמה ST Engineering מסבירה החברה: ״באמצעות ניתוח נתונים ולמידת מכונה, הפתרונות האלו ישפרו את איכות שירות התחבורה בעיר וישדרגו את חווית הנסיעה בהתבסס על דיווחי תנועה בזמן אמת וחישת נוסעים, יכולת פיקוח ובקרה, וכן התרעה מוקדמת על שיבושים בשירותים פוטנציאליים״.

המהלך האחרון מתווסף למאמציה של עיריית אשדוד בשנים האחרונות לבחון את כל הנושא של Smart Mobility, ותרומתה הכספית ועבודה משותפת עם אוניברסיטאות וסטארטאפים עם פיתוחים רלוונטים בתחום, בין היתר מובילאיי. כמו כן, בעקבות ההסכם נודע כי ST Engineering מתכננת לפתוח מרכז מחקר ופיתוח בישראל שבו תתבצע כל העבודה על המערך האוטונומי לאוטובוסים המדוברים. אשדוד היא אמנם העיר הראשונה שנמצאת על הכוונת (בין היתר בשל היותה העיר השישית בגודלה בישראל), אך על פי החברה הסינגפורית, מדובר רק בהתחלה, ויתכן בהחלט שערים נוספות ירצו לחבור עימם כדי לשדרג את מערך התחבורה הציבורית שלהן.

 

דר' סמדר איצקוביץ' מנהל מח' התעשיה בעיריית אשדוד, אשר מתפקדת בפעול כמרכז החדשנות הטכנולוגית: "תוכנית השאטלים האוטונומיים היא חלק מהמאמצים שלנו לקדם תחבורה חכמה, ולהפוך את אשדוד למודל לערים אחרות. מאז שהכרזנו על אשדוד כמרכז תחבורה חכמה,יזמות,חדשנות וטכנולוגיה בתחום התחבורה, אשדוד הולכת והופכת לעיר החכמה בישראל בנושא זה, כאשר פועלים בה מספר מיזמי ענק עם שותפי עניין כגון אוניברסיטת MIT, חברות כמו מובילאיי ו-GM. בעיר נבנתה תשתית של כביש החכם בישראל, כולל מיפוי וסיב אופטי, ובימים אלו מורחב המוקד העירוני למערכת בקרה עירונית גדולה.
מדובר בצעד אמיץ מצד מנהיגי העיר להפוך את אשדוד, עיר נמל עמוסת טראפיק להשתתף במיזם ה-LIVING LAB, של הקמת ניידות חכמה במספר רוודים שאינם זונחים דאגה לאיכות הסביבה ויודעים לנתח מדדים ונתונים באופן עצמאי. כל זה נועד לשיפור חיי התושבים וגם ימשוך לאשדוד יזמים ואקדמיה. החברה הסינגפורית תעזר באשדוד כשדה ניסוי עולמי, ואף שוקלת הקמת מרכז פיתוח באשדוד."

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר