יו"ר מועצת התלמידים העירונית. צילום: עמית וקנין

הבחירות כבר היו…

הכירו את היו"ר החדשה במועצת התלמידים העירונית באשדוד: עמית וקנין

פורסם בתאריך: 17.10.18 20:00

     

רגע לפני הבחירות המקומיות לראשות העיר, השבוע נבחרה יו"ר חדשה למועצת התלמידים העירונית באשדוד.

לפני כחודשיים, הדר וקנין, יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית באשדוד לשעבר התגייסה לצבא, ועד לפני שבועיים החליפו את מקומה שני ממלאי מקום: איתי כהן, בן 17, בכיתה י"א ממקיף ו' ועמית וקנין (כן, היא והדר אחיות), בת 17.5, בכיתה י"ב מהאולפנא באשדוד והייתה במועצה כבר 4 שנים. הבחירות התקיימו ב-3.10, בהם  אז מוזמנים להכיר את יושבת הראש החדשה: עמית וקנין.

דיברנו עם וקנין ועם כהן, שהתמודד מולה בבחירות, כדי לקבל הצצה למועצה העירונית השנה.

עמית, איך זה מרגיש להיות יו"ר בגיל 17?

"דבר ראשון זה תפקיד עם הרבה אחריות, מרגישים את כובד האחריות שהוטל עליי ובעצם לייצג את כל הנוער אז בעיניי זה כבוד גדול". עוד משתפת "בשבועיים שלפני הבחירות הייתה הכנה של מצע הבחירות, הכנה של הנאום שצריך להעביר בפני חברי המליאה ושליחת טופס המועמדות, אפשר להגיד שזה כל הדברים הטכניים יחד עם הכנה עצמית".

כמה קולות קיבלת?

"זה פרט חסוי. הבחירות הן חשאיות ונעשות בצורה דמוקרטית כמו בבחירות רגילות, שמים קלפי מאחורי פרגוד, ונציגי בתי הספר שנמצאים במועצה מצביעים, אז אף אחד לא יודע חוץ מועדת הבחירות".

כמה בני נוער יש במועצה?

"במועצה אנחנו 30+, אין מספר מדויק כי עכשיו אנחנו בתהליך של גיוס נציגים נוספים".

מה על הפרק בשבועיים מאז הבחירות?

"עכשיו אנחנו מכינים את המועצות הבית ספריות לבחירות, בארגונים ובתנועות נוער, אנחנו מדברים עם המנחים שלהם, מכוונים אותם אם צריך, איך לנהל בחירות אם צריך בצורה דמוקרטית, חשאית כמובן ובעצם נקבל אלינו את הנציגים החדשים למועצה לשנת תשע"ט ונתחיל את הקדנציה החדשה".

את מדברת כמו בעולם של הגדולים- קדנציה, חשאיות.
"הכל כבר עמוק בפנים כמה שנים טובות".

את בעצם האחות השלישית בתפקיד. זה בגנים?
"אם את אומרת" אומרת בחן ומוסיפה "בעיניי זה מגניב שיצא כך, כשאת רואה את האחיות הגדולות שלך מצליחות לתרום מעצמן ומצליחות גם לראות את בני הנוער בעיר וגם לראות את העשייה עצמה, זה נותן לך את המחשבה ש'גם אני רוצה להשתתף ולקחת חלק וזה משך אותי, אז אפשר להגיד שזה להמשיך בדרך שלהן".

 

איתי, למה בעצם נכנסת למועצה?

"לפני חמש שנים" איתי מתחיל, "כשהייתי בכיתה ו' הייתי במועצת התלמידים של בית הספר שלי, שבעקבות זה טסתי למשלחת מטעם עיריית אשדוד והחברה העירונית לאיטליה בזמן צוק איתן. טסנו לשבועיים, שם פגשתי את מזל שאלתיאל, ראש תחום הנוער בחברה העירונית. דרכה הכרתי טיפה את המועצה שהייתה באותה השנה, ואז גיליתי שאפשר להיות גם נציג מועצת של השומר הצעיר. הייתי בשומר הצעיר בכיתה ד' אז התחבר לי ואמרתי 'למה לא?', עשינו בחירות בקן, יצא שנבחרתי ומשם הגעתי למועצה. לאט לאט, התפתחתי שם בדרגות של השומר הצעיר ומועצת התלמידים העירונית. שנה שעברה שימשתי כמבקר המועצה, השנה אני מתחיל את השנה החמישית שלי".

ונזכר "אני חושב שתמיד היה לי את הרצון לעבוד, החינוך של ההורים שלי היה 'תחסוך, תקנה', אז תמיד היה לי את הרצון להרוויח, אבל שני בני דודים שלי אמרו לי שעבדו עליהם ולא שילמו להם מספיק והייתי עוד קטן, לא חשבתי שאני יכול לעשות עם זה משהו. כשנכנסתי למועצה, העליתי את הנושא ואני ועוד כמה אנשים יצרנו שיתוף פעולה, שביחד עם פעילויות הנוער שאנחנו עושים, אנחנו גם דואגים לזכויות של התלמידים שעובדים, של הנוער. כל שנה מעלים את שכר המינימום של הנוער, ואני שם לב שיש שיפור, ומתחילים להיות יותר רגישים ופעילים לנושא".

ואת, עמית?

"החלטתי להצטרף לגלגל המועצות כדי להשמיע את קול הנוער ולהשפיע. שמתי לב שיש פער בין צרכי הנוער לבין מה שקיים בפועל ולכן החלטתי לקחת את האחריות לידיים שלנו ולהילחם על הזכויות שמגיעות לנו כבני נוער. הדבר שהכי הפריע לי לפני שנכנסתי היא אי- השמירה של בית הספר והמורים על הזכויות המגיעות לבני הנוער. בהתחלה הצטרפתי למועצת הנוער באשדוד, שבה לוקחים חלק בפעילויות שונות ומקבלים החלטות לגבי הנוער בעיר שבסופן רובן גם מתממשות ומשפיעות בשטח. עשינו שינויים גדולים מאז, אך ישנה דרך ארוכה שאני מצפה להוביל. כיום אני מייצגת את קול הנוער גם במועצה המחוזית כדוברת וכנציגה בארצית".

קצת על המועצה

המועצה בנויה מנציגים מכל בית ספר, ושם הם בוחרים את היו"ר ואת הסגן שלו. יש במועצה שלוש ועידות: ועדת דוברות, שאחראים על הפנים של המועצה ועל הפרסום. ועדת נוף, שאחראי על הפעילות העירונית והפעילויות החברתיות, וועדה אתית משפטית, שאחראים על החוקים והזכויות של הנוער בעבודה, ויש גם תפקיד מבקר המועצה, "שהוא כבר סיים י"ב אז כרגע הוא לא ממש פעיל" מפרט כהן.

יש מבוגר אחראי?

"יש מישהי שמפקחת עלינו, מזל שאלתיאל. היא בודק שהכל מתנהל כשורה, לא יותר מזה. כל השאר אנחנו עושים, גם פגישות עם ראש העיר".

נבחרתם להיות במועצה. מה קורה בפועל?

"פעם בשבועיים אנחנו מקיימים ישיבה, אבל לוח הזמנים תלוי בתקופה של השנה. אם זו תחילת הלימודים ולקראת החגים, אנחנו פחות מקיימים ישיבות כי יש אנשים בחו"ל, ויש אנשים שלא יכולים להגיע. אבל בעיקרון מה שאנחנו עושים, בזמן החורף לדוגמא אנחנו הולכים להתנדב בבית חולים, ובתי אבות. בזמן של הקיץ אנחנו עובדים על אירועי הנוער שלנו, בשיתוף החברה העירונית" כהן מסכם.

נוגעים גם ברצון לשנות תכנים בבתי הספר?

וקנין מספרת "זה בר שינוי ותלוי כמה המועצות הבית ספריות חזקות ואם כן, הן גם יכולות לעשות שינוי על אופני הלימוד". כהן מוסיף "האמת, אנחנו פחות נוגעים בזה. פעם היינו נוגעים בזה, וזה הפסיק כי תהליכים עוצרים באמצע בגלל שהיו"רית מתגייסת. גם שנה שעברה יושבת הראש התגייסה מוקדם, אבל השנה ננסה לגעת בזה שוב".

אילו נושאים עולים?

וקנין וכהן מפרטים שעלה הצורך בתיבת פניות בבית ספר, שינוי שעות בית הספר, זכויות הנוער בעבודה ובבתי ספר ושמירה עליהן והקמת מועדון לנוער. גם הנושא של חינוך פיננסי שנכנס השנה- איך למלא צ'ק, איך לפתוח חשבון בנק, עלה אצלם, כהן מפרט "אבל הוא נכנס לבית הספר שלא בזכותנו, אלא משרד החינוך הכניס את השיעור". ווקנין מוסיפה "אם זה בתקופת הקיץ אז אירועי קיץ רק לנוער, כמו הוילג', סטנד אפ, ושימור והקמת מבנים לתנועות נוער ועיר".

נראה שאתם בעיקר דואגים לתרבות.

איתי מוסר: "בעיקר, כן. אנחנו הקיץ הזה עשינו שמונה אירועים, שיוצאים בערך פעם בשבוע, יש לנו שתי מסיבות בריכה, שתי מופעי סטנדאפ, שמתייחס גם למגזר הדתי- השנה לדוגמא היה את ישי ריבו". עמית מוסיפה "יש פרוייקט שלא התקדם כבר כמה קדנציות והוא הקמת מועדון נוער בעיר, הייתי רוצה לקדם אותו".

לסיום, יש לכם מה להגיד לתלמידים באשדוד?

איתי: "בשם מועצת התלמידים והנוער, אני מאחל לכל התלמידים בהצלחה ושידעו שלימודים זה לא הכל בחיים, אבל זה דבר מאוד חשוב, וגם כדאי להיות פעיל בתחום החברתי".

עמית: "אני מזמינה את נוער אשדוד להצטרף ולהתעדכן בפעילות מועצת הנוער, ומאחלת לכולנו שנה טובה ומוצלחת!"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר