המחשת סיום שעון הקיץ בישראל – בשעה 02:00 מזיזים מחוגי השעון שעה לאחור
המחשת סיום שעון הקיץ בישראל – בשעה 02:00 מזיזים מחוגי השעון שעה לאחור

שעון חורף: השבת אשדוד ישנה שעה יותר

מתי משנים את השעון לשעון חורף 2018? והאם ישראל תקשיב להמלצות האיחוד האירופי ותהיה זו הפעם האחרונה בהזזת המחוגים?

פורסם בתאריך: 26.10.18 10:00

     

שעת הזזת המחוגים לקראת החורף הגיעה ואיתה הרווחנו שעת שינה.
השנה יש לשנות את השעון לשעון חורף בתאריך ה-28 באוקטובר משעה 2:00 בלילה (בין שבת לראשון) ולהעביר אחורה לשעה 1:00 בלילה, כך שתהיה לנו שעת שינה אחת יותר. השנה, שעון החורף יימשך 152 ימים עד ל-29 למרץ 2019, מעט אחרי חג פורים.

שר הפנים, אריה דרעי: ״שעת האור הנוספת בשעון הקיץ הארוך שמסתיים השבוע, תרמה לאזרחי המדינה ותרמה תרומה גדולה לכלכלה ולמסחר״. כידוע, תזמון שעון החורף בישראל היא החלטה של משרד הפנים אשר משרדו קובע את המועדים שבהם חל המעבר בין השעונים. לפיו, הוספת שעות אור בקיץ עוזרת לחסוך אנרגיה ולהגדיל את פריון העבודה.

לעומת זאת, מאתר הנציבות האירופאית עולה מספטמבר האחרון כי בעקבות מחקרים שגילו, ההשפעה על מחזוריות התהליכים הביולוגיים בגוף היא חמורה ובעלת השפעה שלילית על הבריאות, ומציינת כי לביטול הזזת השעון תהיה השפעה חיובית על השוק הפנימי, האנרגיה, הבריאות, הבטיחות בדרכים ועל החקלאות בדגש על הקצב הגופני של בעלי החיים ושינוי לוח זמני החליבה.

בסקר שערכה הנציבות בקרב 27 מדינות האיחוד האירופי, השתתפו 4.6 מיליון מתושבי האיחוד ו-84% מהם הצביעו בעד ביטול שעון החורף. בקרב אזרחי האיחוד על ביטול הזזת השעון וממליצה למדינות החברות באיחוד לוותר על החלפת השעונים פעמיים בשנה ולהישאר תמיד על שעון קיץ. מספר מדינות כבר החליטו עד היום לבטל את המעבר בין השעונים, בהן רוסיה, טורקיה, בלארוס ואיסלנד.

בינתיים אפשר להמשיך לחלום.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר