צילום :דוברות עיריית אשדוד

משיקים את ReWay: השקעה של 500 מיליון ואוטובוסים חשמליים

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי השתתף הערב (חמישי) בטקס השקת שלב התשתיות בפרויקט התחבורה באשדוד בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ

פורסם בתאריך: 21.9.18 00:21

     

בטקס חגיגי ציינו אמש את סיום השלב הראשון במיזם התחבורה "הגל הירוק" באשדוד. האירוע נערך צמוד לתחנה החכמה הסמוכה לבית החולים אסותא.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי שיבח את התקדמות התכנית ואמר: "מנהיג צריך לקבל החלטות שטובות לציבור גם במחיר משרתו והכניסה לפרויקט הזה, היא מה שאשדוד הייתה צריכה כדי להשתדרג ובעיקר כדי להכין את עצמה לגידול המשמעותי במספר התושבים ולפיתוח הנמרץ הצפוי לנו בשנים הקרובות".

"בפרוייקט ה-Reway", הוסיף, "לא עסקנו רק בכבישים, מדרכות, רמזורים ומעברי חצייה. מיד עם צאתנו לעבודות , הבנו את הפוטנציאל שלהן לקידום מערך כבישים חכם – באמצעות רישות במצלמות וחיישנים , פריסת תשתיות מתחת לכביש להזרמת מידע , הצבת מתקני איסוף נתונים על האוטובוסים ובצמתים ועוד אלמנטים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם".

"אני משוכנע שגם משרד התחבורה שהוא שותף מלא שלנו לאורך כל הדרך, לא תיאר לעצמו לאן אשדוד תיקח את הפרויקט שבראשיתו היה פרויקט תשתיות וכיום התפתח להיותה של אשדוד מובילת מהפכת התחבורה הציבורית בישראל. עיניכם הרואות – אנו בציר בגין אשר יחד עם ציר הרצל, מהווים את המקטע המשמעותי של הפרויקט : רמת התשתיות , איכות הנסיעה , ובטיחות הנסיעה , הן מהרמה הגבוהה ביותר. שבילי הליכה. ושבילי אופניים. המאפשרים שילוב בין אמצעי תחבורה שונים".

לסרי התייחס גם לנושא הביקורת הרבה שנמתחה על המיזם "רבים שאלו אותי מדוע כראש עיר הסכמתי להיכנס לפרויקט שיעורר בוודאות תרעומת ציבורית רבה ועוד בסמוך למערכת בחירות? אמרתי , ואני חוזר על כך ביתר שאת היום – מנהיג צריך לקבל החלטות שטובות לציבור והכניסה לפרויקט הזה, היא מה שאשדוד הייתה צריכה כדי להשתדרג ובעיקר כדי להכין את עצמה לשנים הבאות.

העברנו את הטקס בשידור חי בעמוד כאן דרום אשדוד.

"בפרוייקט ה reway לא עסקנו רק בכבישים , מדרכות , רמזורים ומעברי חצייה. מיד עם צאתנו לעבודות , הבנו את הפוטנציאל שלהן לקידום מערך כבישים חכם – באמצעות רישות במצלמות וחיישנים , פריסת תשתיות מתחת לכביש להזרמת מידע , הצבת מתקני איסוף נתונים על האוטובוסים ובצמתים ועוד אלמנטים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם. יחד עם חברות מובילות מסוגן – מובילאי ואוניברסיטת mit בבוסטון,מייקרוסופט ועוד, הקמנו את המעבדה הבינלאומית לקידום תחבורה חכמה. אשר חותרת בהתמדה גם לקידום תחבורה אוטונומית יחד עם סטראטאפים מהארץ ומהעולם שמצאו באשדוד בית לניסויים ולקידום המטרה המשותפת שהיא- הגברת בטיחות הנסיעה ושימוש בנתונים הנאספים לטובת כלל הציבור"

לסרי התייחס לתחנות האוטובוס החדשות החכמות שמציגת מידע לנוסע ומאפשרות לתכנן נסיעה מראש. עוד ניתן לפנות למוקד העירוני ואף לדבר עם מוקד דרך התחנה. הוא גם סיפר כי בקרוב ייצא לפועל מיזם של אוטובוסים חשמליים וזו היתה אחת הדרישות שלו בפרויקט.

לסיום דברי ראש העירייה ודברי השר כץ

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר