הזמר אהרון רזאל מופיע בכנס ההתחדשות בבית המדרש השיקומי באשדוד. צילום: רבקה יניב
הזמר אהרון רזאל מופיע בכנס ההתחדשות בבית המדרש השיקומי באשדוד. צילום: רבקה יניב

ציפור הנפש של בית המדרש

לאחרונה החל לפעול באשדוד בית מדרש שיקומי עבור מתמודדי נפש. השבוע נערך במקום כנס התחדשות מרשים בהשתתפות תלמידים ואנשי מקצוע מרחבי הארץ ורבנים מהעיר

פורסם בתאריך: 9.9.18 10:30

     

שנה חדשה, תקווה חדשה: ביום שלישי התקיים בבית המדרש השיקומי מעלות כנס התחדשות לקראת ראש השנה. הוא החל לפעול לפני כחצי שנה בבית הכנסת על שם הרב אליהו בן חמו ז”ל, שהיה סגן ראש עיריית אשדוד ברובע ו’.

לכנס הגיעו התלמידים והצוותים מכל בתי המדרש השיקומיים ברשת מעלות: מירושלים, מבני ברק ומרחובות. ברשת לומדים כיום יותר מ—250 תלמידים מעל גיל 18 שמתמודדים עם מגבלה נפשית. את שיקומם מממן משרד הבריאות במסגרת שירותי בריאות הנפש באמצעות סל שיקום.
את הקמת הרשת יזם לפני עשר שנים המנכ”ל אודי מרלי, ומנהל אותה מקצועית הרב והעובד הסוציאלי הקליני בנימין בודנהיימר.

בבתי המדרש השיקומיים מתבצע שיקום תורני ותעסוקתי באמצעות שילוב מיוחד כמקום לימוד תורה במשך חצי יום ובמקביל כמקום שיקומי במטרה לעזור למתמודד לעשות תהליך החלמה ולמצות את הפוטנציאל הגלום בו. זאת מתוך ראייה שתהליך השיקום, שכולל גם פן קהילתי וחברתי, יכול להוות תהליך של צמיחה וגדילה לצד ההתמודדות עם המחלה ותהליך של התפתחות, מציאת משמעות ומטרה לחיים למרות ועל אף הבעיה.

 

המורים בבתי המדרש הם רבנים מזרמים שונים (באשדוד מלמדים הרבנים יצחק לנדא וליאור ועקנין, ר”י), מה שנותן לרשת צביון פלורליסטי. עם הצוותים המקצועיים נמנים עובדים סוציאליים ופסיכולוגים. העובד הסוציאלי באשדוד הוא שמואל בוכניק. עד שנפתח בית המדרש באשדוד נסעו המתמודדים מהעיר לרחובות. כעת מצפים באשדוד להצטרפותם גם של מתמודדים מאשקלון.

ובחזרה לכנס שנפתח בברכותיהם של הרב דוד גרוס מחסידות גור בעיר, הרב עובדיה דהן, יו”ר המועצה הדתית באשדוד, ורב העיר יוסף שיינין. לאחר אמירת סליחות חתמה את הכנס הופעתו של הזמר, המלחין והפזמונאי אהרון רזאל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר