עימות חזיתי: היו"רית הוזמן בכור והמנכ"ל יצחק בלומנטל. צילום: פבל טולצ'ינסקי
עימות חזיתי: היו"רית הוזמן בכור והמנכ"ל יצחק בלומנטל. צילום: פבל טולצ'ינסקי

יו"ר נמל אשדוד: "המחצית הראשונה של 2018 לא הייתה טובה"

יו"ר נמל אשדוד: "אישרנו בשבוע שעבר תכנית השקעות בסך 700 מיליון שקלים כדי שהנמל יהיה מוכן לתחרות"

פורסם בתאריך: 6.9.18 16:11

     

חברת נמל אשדוד ערכה ביום שלישי את אירוע הרמת הכוסית המסורתי לראש השנה. יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור התייחסה לרפורמה בנמלי ישראל שהתחילה ב-2003, ונועדה ליצור תחרות בין הנמלים. "הדירקטוריון", אמרה, "אישר בשבוע שעבר השקעות בסך 700 מיליון שקלים וצפוי לאשר עוד כ-500 מיליון שקלים על מנת לאפשר רכישות בכדי שהנמל יהיה מוכן לתחרות. יש צורך בשינוי ה-DNA של החברה, הלקוחות לא יצטרכו לחכות לנמל מבחינת השירות אלא הנמל יחכה ללקוחות ובכך הלקוחות שלנו לא יעברו למתחרה.

עוד התייחסה לתוצאות העסקיות. לדבריה, "המחצית הראשונה של 2018 לא הייתה טובה, אך בחודשיים האחרונים היו תוצאות מדהימות, מה שמוכיח שכאשר העובדים רוצים ונותנים תפוקה אז יש תוצאות. אני מקווה שברבעון האחרון נוכל להדביק את הפער ולהגיע לתוצאות המעולות בדוחות הכספיים כפי שהיה ב-2017, וזה אפשרי".

על רקע חתימת הסכם להפרטת נמל חיפה, שלפיו פיצוי העובדים במקרה של ירידה בהכנסות נותר מעורפל, אמרה: "העובדים הם שותפים לדרך ולתהליך המתקיים בנמל. חברות שעברו הפרטה וקנו אותם משקיעים פרטיים ולא היה שיתוף פעולה עם העובדים, לא קיימות כיום. אני מאמינה במודל עסקי שבו העובדים צריכים להיות שותפים בחברה. לדאוג לעתיד החברה, ההכנסות שלה והרווח שלה כמו בכל חברה עסקית אחרת".

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל סקר את השנה החולפת בנמל: "שנת תשע"ח הייתה מאוד ייחודית ומורכבת עבור חברת נמל אשדוד ועובדיה. את שנת 2017 סיימנו כשנת שיא בה רשמנו הישגים תפעוליים והעפלנו לפסגות פיננסיים שמעולם לא היינו בהם. תחילת שנת 2018 הייתה תקופה שבה גרף הפעילות ירד על רקע המשא ומתן שמתקיים בין המדינה והחברה, ובין העובדים וההסתדרות. אבל, מתחילת הרבעון השלישי הנמל חזר להוביל".

התחרות המתגברת בין נמלי הים גרמה לכמה שיפורים שבלומנטל בחר לציין: "במהלך השנה האחרונה שינינו את פני הנמל: קידמנו רכישת מנוף גשר חדש, הגבהנו והארכנו זרועות של מנופים קיימים, הכנסנו מערכות מחשוב ותוכנות מתקדמות שיעלו את השירות ללקוחות וחכרנו גוררות חדשות אשר משפרות את התוצאות התפעוליות שלנו". עוד הוסיף כי "יש לנו מטרה ברורה והיא להתייצב על קו הזינוק של פתיחת התחרות מול נמלי הים החדשים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר