עבר והווה: פורטל ואטלי

כבר לא "המת"ח שנשכח": ט'יט'י הגשים חלום

שיחת חולין בין מי שהיה פעם קצין במשטרת אשדוד, עמוס בר, לבין יניב קקון במהלך ניחום אבלים, הובילה לתיקון היסטורי-אישי בנוגע לסבו של האחרון שעמד בעבר בראש התחנה

פורסם בתאריך: 30.7.17 19:16

     

רפ"ק בדימוס אדמונד אטלי מאשדוד זכה להגשים חלום, וכעת גם תמונתו מתנוססת על קיר מפקדי תחנת אשדוד (מת"חים) לדורותיהם.

ומעשה שהיה כך היה: לפני חודשים מספר נפטר רנ"ג בדימוס אברהם חכיאשוילי מאשדוד בגיל 80. הוא כיהן בעבר כראש משרד הסיור בתחנת המשטרה בעיר. בין המבקרים והמנחמים שהגיעו לשבעה, היו הרבה חברים ושוטרים בהווה ובעבר.

גם רמ"ס אשדוד דאז, עמוס בר, הגיע. שם פגש את יניב קקון חבר של בנו של הנפטר. קקון הינו בחור אשדודי, נשוי+2, המכהן כיו"ר תנועת "אשדודים". מתוקף היותו פעיל חברתי מוכר בעיר, התפתחה בינו לבין בר שיחת חולין על צעירי אשדוד.

תוך כדי השיחה סיפר קקון לבר שסבו בן ה- 85, רפ"ק אדמונד אטלי, היה קצין במשטרה, ששימש מפקד התחנה באשדוד וחלומו הוא שתמונתו תתלה לצד תמונותיהם של כל מפקדי התחנה בעבר. בר הבטיח לבדוק את הדברים ולקחת את המושכות לידיו.

ספר המפקדים של משטרת ישראל יצא לאור בשנת 1992 ע"י נצ"מ בדימוס אלי הוד רמ"ח היסטוריה. בספר כתוב שאדמונד נולד בשנת 1932 שירת בצבא הצרפתי ובמשטרת צרפת, עלה ארצה בשנת 1961 וגוייס למשטרה. הוא שירת בתחנת רחובות בתפקידי חקירות וסיור. משם עבר לנפת עזה ושם שימש כמפקד תחנת המחנות תחנת אל עריש ותחנת עזה ובין לבין בשנת 1980, כיהן כממלא מקום מפקד תחנת אשדוד ואף ממלא מקום מפקד תחנת ראשון לציון. בשנת 1987 פרש אטלי מהמשטרה.

רפ"ק בדימוס אדמונד אטלי, בתקופת כהונתו 

מי שנחלצו לעזרתו של בר, כדי להביא לכדי מימוש את חלומו של אטלי, היו רפ"ק אורי קוסובסקי, ממדור היסטוריה, אגף משאבי אנוש של משטרת ישראל, סממ"ר לכיש, סנ"צ גבי דדון ומפקד תחנת משטרת אשדוד כיום, סנ"צ שמעון פורטל.

בני משפחת אטלי, קקון וסיסו במעמד המאורע המרגש. אדמונד אטלי משמאל

קקון שלח לבר, תמונה של סבו מאותה התקופה ולאחר קבלת כלל האישורים הנדרשים, משטרת אשדוד הכינה תמונה ממוסגרת ותלתה את תמונתו עם תמונות שאר המפקדים בעבר.

אטלי הוזמן למשרד מפקד משטרת אשדוד יחד עם אשתו ובני משפחתו והחיוך וההתרגשות לא משו מפניהם. עבור אטלי, קקון ויתר בני המשפחה הנרגשים, היה זה רגע היסטורי שערכו לא יסולא בפז. במעמד המאורע המכובד ובנימה מרגשת זאת, איחל בר לאדמונד "אריכות ימים ונחת" ומפקד התחנה סנ"צ פורטל הוסיף באומרו: "אין עתיד ללא העבר."

אטלי ובני משפחתו ליד קיר המת"חים של אשדוד

מהמשפחה נמסר: "רפ"ק אדמונד (ט'יט'י) אטלי וכל משפחת אטלי, קקון וסיסו מצדיעים לעמוס בר ולמפקד התחנה, על הוקרה לאדם ששירת כל חייו את הציבור. מרגש עד שורשי הנשמה. ישר כוח!".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר