הדמיית המבנה החדש של חברת אלבטק בקריית ההייטק של אשדוד. רכטר אדריכלים בע״מ
הדמיית המבנה החדש של חברת אלבטק בקריית ההייטק של אשדוד. רכטר אדריכלים בע״מ

אבו מאשים: "מדברים גלה גלה ועושים פקה פקה"

חברת אלבטק היא הסנונית הראשונה שתעבור לפארק ההייטק החדש באשדוד. בעירייה מבטיחים שהשערים ייפתחו במרץ 2021, אבל יחיאל אבו, בעל הקרקע והשותף בבעלות על החברה, שהציטוט בכותרת שייך לו, דווקא ספקן וכועס. את האצבע המאשימה הוא מפנה לעירייה. גבי כנפו מחזיר את הכדור לאבו

פורסם בתאריך: 16.8.18 16:48

     

אלבטק — חברה בת של אלתא מבית התעשייה האווירית — היא הראשונה שחתמה על מעבר לפארק ההייטק החדש של אשדוד, סמוך לתחנת הרכבת ולרובע המיוחד.

בישיבת מועצת העיר האחרונה אושר ההסכם בין בעל הקרקע של הפארק יחיאל אבו ובין העירייה. שטחו יהיה כ-130 דונם, ובעירייה מציינים שיעבדו בו כ-20 אלף איש במגוון של חברות. עם כמה מהן יש משא ומתן מתקדם, אך הממונה על התעשייה יהודה פרנקל אינו מוכן בשלב זה לחשוף את השמות כל עוד לא נחתמו חוזים עמן.

כאן יוקם פארק ההייטק של אשדוד. צילום: פבל

כאן יוקם פארק ההייטק של אשדוד. צילום: פבל

חברת אלבטק, מכל מקום, היא הסנונית הראשונה שכבר הבטיחה את מעברה לאזור התעשייה החדש. כיום היא ממוקמת בבניין גדול באזור התעשייה הקלה, בחלק שנמצא למעשה בתחום השיפוט של מועצה אזורית חבל יבנה ומושב ניר גלים.

“הקטר של פארק ההייטק”

כתב “כאן דרום” ביקר השבוע במשרדי החברה. במפגש השתתפו בין השאר מנכ”ל החברה רמי זורע, חבר המועצה יהודה פרנקל, ממלא מקום ראש העירייה עו”ד גבי כנפו והיזם יחיאל אבו.

השבוע במשרדי אלבטק, מימין לשמאל: רמי זורע מנכ"ל, יחיאל אבו מבעלי החברה ובעל הקרקע בפארק ההייטק, עו"ד גבי כנפו ויהודה פרנקל. צילום: דור גפני

השבוע במשרדי אלבטק, מימין לשמאל: רמי זורע מנכ"ל, יחיאל אבו מבעלי החברה ובעל הקרקע בפארק ההייטק, עו"ד גבי כנפו ויהודה פרנקל. צילום: דור גפני

אלבטק (Elbatech — שילוב המילים אלתא וטק) הוקמה כחברה קטנה שהתמחתה בחיווט לפני 28 שנה. בתחילת הדרך הועסקו בה פחות מ-10 עובדים. כיום היא מעסיקה כ—1,000 עובדים ורובם המכריע, כ-850, במפעל באשדוד.

החברה נמצאת בבעלות של אלתא מערכות — חברה בת וחטיבה של התעשייה האווירית המתמחה בייצור מכ”מים ומערכות אלקטרוניות— ושל יחיאל אבו. כל אחד מחזיק ב-50 אחוז. היקף המכירות שלה עומד על כ-350 מיליון שקל. היא מייצרת רכיבים ומערכות לאלתא ולגורמים נוספים בשוק הצבאי והאזרחי. לחברה יש חברה בת שמתרכזת במו”פ (מחקר ופיתוח).

“כשחשבנו לעבור, קיבלנו הצעות מאשקלון, שדרות וקריית מלאכי, אבל החלטנו להישאר באשדוד, בין היתר כדי להמשיך להיות קרובים לאלתא”, אמר השבוע גורם בחברה. “העברת המפעל לפארק ההייטק באשדוד ובנייתו מחדש למעשה תעלה יותר מ-200 מיליון שקל”, הוא הוסיף.

לאחרונה עלתה על הפרק האפשרות שחברת אלתא תעבור ממקומה ואולי אף תצא מהעיר אשדוד כיוזמה שהגיעה ממשרד האוצר. אבל גורמים באלתא ובאלבטק טענו השבוע שהדבר לא יקרה. גם בעירייה מרגיעים.
“אלתא לא תזוז ממקומה והשטח ממזרח לה, המשולש החקלאי, יהפוך לפארק, ריאה ירוקה של העיר”, אמר יהודה פרנקל.

פרנקל, שדוחף זה שנים את הקמת פארק ההייטק, הסביר שיש שלושה מרכיבים עיקריים שיביאו להצלחתו: הקרבה לרכבת, לכביש 4 וכביש 6, הקרבה היחסית לנתב”ג והארנונה הנמוכה שהעירייה תדרוש מהעסקים שייפתחו במקום: רק 50 שקל למטר רבוע.

“אנחנו רוצים לצמוח, תוך שנתיים נגיע ל-1,500 עובדים”, אומר מנכ”ל אלבטק רמי זורע, “לכן אנחנו מאוד מעוניינים לזרז את המעבר למיקום החדש בפארק ההייטק”, הוסיף.

כמה משתכרים העובדים שלכם?

“עובדי ייצור מרוויחים בין 6,000 ל-12 אלף שקל בחודש, מהנדסים מקבלים לרוב בין 12 ל-20. חברת אלבטק מחזיקה בערכים גבוהים של רווחת הפרט והקפדה על תנאי העסקה טובים, ארוחות והסעות”.

זאת אומרת שהחברה היא שילוב של הייטק ומידטק?

פרנקל: “מבחינתנו זה הייטק לכל דבר ועניין”.

 

“יש לי כאבים בבטן”

במהלך המפגש הביע יחיאל אבו חשש שהקמת המפעל ופארק ההייטק כולו יתעכבו. “יש לי כאבים בבטן, נראה לי שרק האישורים יקחו ארבע שנים. בכל מקום אחר היו פורסים בפניי שטיח אדום, אבל בעיריית אשדוד זה אחרת. במקום לעזור, מפריעים”.

אתה מתכוון לבירוקרטיה?

“זה בירוקרטיה ואולי גם מעבר. אנחנו כבר נחנקים, תנו לנו להתחיל לעבוד. ראש העיר אומר שהוא בניגוד עניינים איתי (עקב נישואי בנו של לסרי לבת אחיו של אבו, ד”ג), אבל למה אי אפשר לקדם את הדברים יותר מהר?”

גבי כנפו השיב לאבו: “אשדוד אוהבת ומכבדת אותך. עובדה שהעיר מכוונת להייטק ולצעירים. הדברים ייפתרו בזמן הקרוב”.

פרנקל: “במרץ 2021 המבנה של אלבטק יהיה מוכן ויחל לפעול”.

שימו לב לחילופי הדברים בין כנפו לאבו:

אבו: “אני לא מאמין שבקדנציה הזאת נצא לדרך. היחיד שבאמת מנסה ועושה זה פרנקל. העיר צריכה להתעורר מתרדמת. אנחנו לא כרישי נדל”ן כמו שמנסים לצייר אותנו, וזה מעליב, זה לעג לרש, אני בא לתרום לעיר מאות מיליונים ולהוסיף עשרות אלפי מקומות עבודה. אני מחזיק 1,200 דונם באשדוד, יש לי מה לאכול גם 10 דורות קדימה, אני דואג לעיר”.

אחד מחברי הדירקטוריון: “יחיאל אבו הוא יקיר העיר”.

כנפו: “יחיאל, הגשת תכניות מסודרות? המחלוקות ייפתרו, אל חשש. אנחנו מחכים לאבו שיחתום על ההסכם שאושר במועצה, כדי שנוכל לקדם את הוצאת ההיתר לעבודות העפר ומיד לאחריו נדאג להיתר, לאחר מכן ניתן יהיה לגזור היתרים”.

אבו: “מדברים גלה גלה ועושים פקה פקה. יש הסכם, נתנו לי הסכם עם 10 סעיפים וחמישה מתוכם לא ברור מי משלם ומי יעשה. ביקשתי הבהרות, אני רץ אחרי פגישה. כבר 10 שנים שעיכבו אותי. אם אני צריך לתת ציונים מ-1 עד 10 אני נותן ציון 0”.

משרדי חברת אלבטק כיום. צילום: דור גפני

משרדי חברת אלבטק כיום. צילום: דור גפני

מנכ”ל אלבטק זורע ביקש מנציגי העירייה להבטיח להסדיר את המעבר ואת האישורים בהקדם. “אנחנו נהיה הקטר של פארק ההייטק, בואו לא נתעכב על שטויות, חבל לנו לשלם פה מיליונים על שכירות וארנונה, אנחנו רוצים לבנות את המבנה החדש של אלבטק בפארק ההייטק הכי מהר שאפשר, חבל על כל רגע. אין סיבה שלא תוגש בקשה לקבלת היתר כבר בשבועות הקרובים”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




כנפו ואבו, מפייסים לאחר חילופי הדברים השבוע. צילום: דור גפני

כנפו ואבו, מפוייסים לאחר חילופי הדברים השבוע. צילום: דור גפני

כנפו ופרנקל הסכימו אתו והבטיחו שיפעלו במשותף כדי להניע את המיזם כבר במהלך הקדנציה הנוכחית, שנותרו לה כידוע עוד קצת יותר מחודשיים, עם תקופת חגים באמצע.

אגב, על השאלה למי יצביע בבחירות באשדוד השיב אבו: “אני עדיין מתלבט”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר