דורשים יותר. צילום: אייל טואג

ח"כים על הרכבת המהירה מיישובי הדרום לתל אביב: פיילוט שמועד לכישלון

הוועדה לצדק חלוקתי דנה אמש בנושא מחאת הרכבת המהירה ובין מסקנותיה: הוועדה קוראת לפעול, בטווח המיידי, לקו רכבת מהירה, מיישובי הדרום לתל-אביב, ללא עצירה באזור המרכז ואת הרכבת הקיימת עם התחנות הנוספות, להשאיר כגיבוי בשלב זה

פורסם בתאריך: 28.7.17 08:53

     

הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי דנה אמש בנושא מסלול רכבת ישראל מיישובי הדרום לתל אביב בדיון השתתפו נציגי משרד התחבורה, נציגי משרד האוצר, משרד הכלכלה, נציגי רכבת ישראל נציגי המטה לרכבת מהירה, נציגי ראשי מועצות אזוריות ומקומיות, נציגי "ארגון 15 דקות", נציגי "תחבורה בדרך שלנו" , תנועת הפריפריות ועוד.

חברת הכנסת תמר זנדברג, הציגה בפני הוועדה את הבעייתיות וההשלכות של מסלול הרכבת המחבר בין יישובי הדרום –לתל אביב שבעבר כלל רק 2 עצירות וכיום שונה לקו רכבת מאספת העוצר ב – 6 תחנות נוספות, דבר הגורם להארכת זמן הנסיעה המגיע לכ- 50 דקות ומקשה על תושבי הדרום העובדים במרכז הארץ. נציג משרד התחבורה שנכח בדיון, אמר כי הפתרון הוא בהנחת מסילה רביעית, שתקל על העומסים בקווי הרכבת, אך הדגיש כי קידום פרויקט זה, מתעכב עקב הליך מסורבל וביורוקרטי של הפקעת שטחים מול "מקווה ישראל" בנוגע לשטחים המצויים בחזקתם. נציג רכבת ישראל, אמר כי הצורך בקו מהיר מובן וכי בקרוב יחל פיילוט של רכבת אחת ביום לכל כיוון. על כך השיבו חברי הכנסת, כי רכבת אחת ביום הוא פיילוט שמועד לכישלון וכי עדיף להימנע מכך ובמקומו להביא לפיילוט יעיל שעתיד להצליח ולתת פתרון של רכבת לאורך כל שעות הבוקר ובנוסף בשלב זה, לפעול לתגבור הנסיעה של תחנות הביניים ברשת תחבורה מותאמת.

בסיום הישיבה החליטה הוועדה:
1. הוועדה פונה לשר התחבורה ולשר האוצר לפעול לתכנית לאומית להגדלת המשאבים הקיימים והרחבת השירות של רכבת ישראל בהיקף רחב, הן לאזורי המטרופולין והן לאזורי הפריפריה.
2. הוועדה פונה לשר התחבורה וקוראת לפעול, בטווח המיידי, לקו רכבת מהירה, מיישובי הדרום לתל-אביב, ללא עצירה באזור המרכז ואת הרכבת הקיימת עם התחנות הנוספות, להשאיר כגיבוי בשלב זה. כמו כן קוראת הוועדה לשר התחבורה לערוך פיילוט של תח"צ מותאמת ב"טבעת הפנימית" (ראשל"צ, חולון, בת י-ם) באזורי המרכז, על מנת לתת מענה לכל הצרכים ולצמצם את העומסים בקווי הרכבת.
3. הוועדה למדה כי בעיה תפעולית הקיימת בסוגיית "מקווה ישראל" מונעת תהליכים של קידום פרויקטים למסילת רכבת רביעית שאמורה לתת מענה לצורכי תושבים רבים . לעניין זה, אמר יו"ר הוועדה, כי נדרש פתרון סטטוטורי לפינוי שטחים. בהמשך לכך סיכם עם נציג משרד התחבורה בדיון, כי המשרד יגבש נוסח להצעת חוק בנוגע להליך חקיקתי שיאפשר לוועדות התכנון לפעול להסרת חסמים ולהפקיע תוכניות ו/או היתרים וכד' לצורך קידום תשתיות תחבורה בעלות חשיבות לאומית ולהעבירה לוועדה להמשך קידום הליך חקיקה וקידומה, יחד עם חברי כנסת נוספים .
4. הוועדה הציעה לראש המטה לרכבת מהירה ליישובי הדרום, לרכז מול הגורמים את כלל הסוגיות בנוגע להנגשת התחבורה הציבורית לפריפריה ולהביאם לדיון משותף עם שר התחבורה, נציגי האוצר ורכבת ישראל וכן להעביר לוועדה הסוגיות שיעלו לטיפול ומעקב.

על הפיילוט במהלכו תהיה רכבת מהירה אחת ביום מיישובי הדרום לתל אביב אמרה השבוע צאלה פינטו ל'כאן דרום' : "זריית חול בעיניים שלא פותרת דבר. מדובר על רכבת אחת בלבד לכיוון ביום, בשעות לא רלוונטיות כפיילוט לשלושה חודשים בלבד. זה פיילוט שנועד להכשיל את הרעיון ולקבור אותו, כי הרכבות הללו לא תהיינה מבוקשות בצורה משמעותית יותר מהרכבות הרגילות. זה מעיד על הניתוק ממעמד הביניים, ממציאות המשפחות התלויות במוסדות החינוך".

נחושה, ולא מתכוונת לוותר צאלה פינטו, מיוזמות המהל

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר