לסרי וכהן הבוקר בלשכת השר. צילום: שמואל דוד
לסרי וכהן הבוקר בלשכת השר. צילום: שמואל דוד

אשדוד הידידותית לעסקים קטנים: השר כהן העניק ללסרי תעודת הערכה

לסרי: "הבחירה באשדוד כעיר הידידותית ביותר מבין הערים הגדולות, לעסקים קטנים ובינוניים, הינה תוצאה של מאמצי התייעלות ארגונית"

פורסם בתאריך: 12.7.18 15:04

     

אשדוד היא העיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים לרשויות מעל 150 אלף תושבים. כך עולה ממדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה.

היום נערך בלשכתו של הכלכלה אלי כהן טקס ובו הוענקה לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי תעודה.

לסרי:  ״הבחירה באשדוד כעיר הידידותית ביותר מבין הערים הגדולות, לעסקים קטנים ובינוניים, הינה תוצאה של מאמצי התייעלות ארגונית האחראית על הקשר בין הרשות המקומית לבעלי העסקים בעיר, שביצענו בשנים האחרונות. ואנו שמחים לדעת על שביעות רצונם מהתנאים והשירות שהעירייה מעניקה להם. זו חובה וזכות  לעמוד לצידם ולסייע להם לשגשג ולהתרחב, כמקור הצמיחה והתעסוקה המרכזי של העיר״.

רשויות מקומיות מעל 150 אלף תושבים

דירוג נוכחירשות מקומיתסוג רשותמס' תושבים  נגישות המידעמדד סבסוד ארנונהשביעות רצון של העסקים
1אשדודעירייה248.97424
2נתניהעירייה239.493641
3חיפהעירייה317.9892110
4תל אביב – יפועירייה525.597183
5רמת גןעירייה161.108892
6חולוןעירייה208.865576
7ראשון לציוןעירייה263.9796127
8בת יםעירייה158.8799135
9בני ברקעירייה195.779769
10באר שבעעירייה216.9975513

 

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, פרסמה השבוע את מדד doing business במסגרתו דורגו 50 רשויות מקומיות בישראל. הסוכנות עורכת את מדד הרשויות המקומיות זו השנה השלישית ומטרתו לשמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן הוא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון פרמטרים אחידים הנמדדים באופן אובייקטיבי, וכן לנתח את ביצועיה ביחס לעצמה ואת הביצועים של המחלקות והאגפים השונים תחת סמכותה.

המדד מתעדכן אחת לשנה ומשקלל שלושה דירוגים שונים בכל רשות. הדירוגים המרכיבים את המדד הם:

  • נגישות המידע- דירוג של איכות, היקף המידע לעסקים וקלות השימוש באתר האינטרנט של הרשות.
  • מדד "סבסוד ארנונה" – המדד נבנה באמצעות השוואה של הארנונה העסקית מול ארנונת המגורים וממוצע הארנונה העסקית ביחס ל-50 הרשויות המשתתפות במדד.
  • שביעות רצון של העסקים – שביעות הרצון מהרשות נבדקה באמצעות סקר בקרב עסקים מקומיים שבחן היבטים שונים של התנהלות הרשות המקומית.

 

 

השר כהן: "מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים במועד פתיחת העסק וכל בהתנהלות השוטפת מול הרשויות. העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו. לאחרונה קידמנו את חוק הפנסיה לעצמאים שנכנס לתוקף בתחילת השנה, הורדנו מסים, עשינו רפורמה בבנקאות וכן הקמנו קרנות מימון לעסקים קטנים ובינוניים. משרדי יפעל כדי שלא תעבור חקיקה שתכביד על העסקים, אלא להיפך שתסייע להם להתפתח ולצמוח"

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קויתי: "העסקים הקטנים והבינוניים מהווים כוח מרכזי בשוק העסקי בישראל וישנה חשיבות עליונה לבוא לקראתם ולהעניק להם את הכלים והתנאים הנדרשים על מנת להתפתח, לגדול ולשמור על פעילות העסק. זוהי השנה השלישית בה אנו עורכים את מדד הרשויות המקומיות במטרה לשקף את המצב הקיים, לעודד את הרשויות המקומיות לשפר ולשנות היכן שנדרש למען העסקים ברשות וכמו כן לציין את הרשויות המצטיינות ששמות את העסקים הקטנים והבינוניים בראש מעיניהם".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר