עיריית אשדוד. צילום: דור גפני
בניין עיריית אשדוד. צילום: דור גפני

דוח מבקר המדינה: העירייה חילקה כרטיסים במתנה למופעים בניגוד למינהל התקין

המלצה לבחון חיוב אישי: לפי הדוח עיריית אשדוד ושני תאגידיה חילקו בשנים 2014 עד 2017 כ-15,700 כרטיסים בחינם למופעים ואירועים, כולל כאלה של אמנים ידועים ומובילים, בשווי של כמיליון שקל; חלוקת הכרטיסים נעשתה בניגוד לכללי מינהל תקין, לעתים אף תוך משוא פנים. בין מקבלי הכרטיסים גם חברי מועצה

פורסם בתאריך: 9.7.18 16:00

     

עיריית אשדוד ושני תאגידיה – החברה העירונית לתרבות הפנאי והמשכן לאמנויות הבמה – חילקו בשנים 2014 עד 2017 כ-15,700 כרטיסים בחינם למופעים ואירועים, כולל כאלה של אמנים ידועים ומובילים, בשווי של כמיליון שקל. חלוקת הכרטיסים נעשתה בניגוד לכללי מינהל תקין, לעתים אף תוך משוא פנים.

האמפי ופארק אשדוד-ים. צילום: עיריית אשדוד

האמפי ופארק אשדוד-ים. צילום: עיריית אשדוד

כך עולה מדוח מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא על השלטון המקומי שהותר לפרסום היום בארבע אחר הצהריים.

בדוח ישנו פרק המוקדש לחלוקת כרטיסים באשדוד. על פי ממצאי הדוח עיריית אשדוד ושני התאגידים שלה פעלו בצורה פגומה, בחוסר שוויוניות ושקיפות, בניגוד לכללי המינהל התקינים ולהנחיות משרד הפנים.

"הממצאים בדוח", נכתב, "מלמדים שהעירייה התרשלה בתפקידה לפקח על הליך חלוקת הכרטיסים ולהבטיח כי היא תיעשה על פי אמות המידה והתבחינים שנקבעו – דבר שהוביל לחלוקת כרטיסים שלא כדין. במהלך הביקורת נמסר לעובדי משרד מבקר המדינה מידע חלקי, לא מדויק ובחלקו גם לא מהימן על חלוקת הכרטיסים, תוך כדי פגיעה בסדרי המינהל התקין".

"משרד מבקר המדינה", נכתב עוד בדוח, "רואה בחומרה את נתינת כרטיסי ההזמנה, ובמקרים מסוימים אף יותר מכרטיס אחד, לנבחרים או לעובדי עירייה או התאגידים העירוניים שלה שלא בהכרח במסגרת מילוי תפקידם, בניגוד לדין – נוהל משרד הפנים והנחיית היועץ המשפטי לממשלה. חלוקת כרטיסים לנבחרי ציבור או לעובדים בתוקף תפקידם על ידי העירייה או התאגיד העירוני צריכה להיעשות על פי תבחינים ואמות מידה ברורים, בלוויית רישום נאות ובשקיפות מרבית. על משרד הפנים לבחון אם יש מקום להטיל חיוב אישי על נושאי משרה ובעלי תפקידים שהיו שותפים לחלוקה שלא כדין של הכרטיסים".

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


המשכן לאמנויות הבמה באשדוד. צילום: לימור אדרי

עוד נמצא, שהעירייה התרשלה בתפקידה ,דבר שהוביל לחלוקת כרטיסים שלא כדין, בין היתר, לעובדים בעירייה ובשני התאגידים העירוניים, לחברי מועצת העיר ולגורמי תקשורת.

לפי הממצאים, במהלך הביקורת נמסר לעובדי משרד מבקר המדינה מידע חלקי, לא מדויק ובחלקו גם לא מהימן על חלוקת הכרטיסים

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "על פי דו"ח מבקר המדינה, בין השנים 2014-2017, חולקו אלפי כרטיסים להופעות לילדים ומשפחות המטופלים במחלקת הרווחה בעיר. לאותם משפחות אין אפשרות לרכוש כרטיסים למופעי התרבות השונים.

עיריית אשדוד כבר ישמה בפועל את ההערות המרכזיות של המבקר בדבר הצורך לשפר את תהליכי הרישום וחידוד הנהלים בנושא, תוך שימת דגש על רישום פרטני של המשפחות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר