"שלם עם עצמי", לסרי. צילום: מאיר לסרי
"שלם עם עצמי", לסרי. צילום: מאיר לסרי

ריאיון מיוחד עם לסרי: "בעזרת השם אנצח"

בריאיון שהעניק לגיליון הקיץ המיוחד של כאן דרום, ד”ר יחיאל לסרי מגלה מה הביא לפיתוח סל האירועים והפעילויות בחופש הגדול, מדבר על הבחירות הקרובות, עוקץ את יריביו בלי להזכיר שמות, מפרט את המשימות שעוד יש לו לבצע ואפילו מתפייט על כדורגל

פורסם בתאריך: 28.6.18 16:56

     

ד”ר יחיאל לסרי מאוד אוהב כדורגל. בצעירותו גם שיחק, והיום הוא אוהב לצפות. כשיש מונדיאל, הוא בדרך כלל דבוק למסך. הפעם זה קצת שונה.

הכדור הוא עגול

“מונדיאל בשבילי זו חגיגה גדולה, ובאופן מסורתי אני אוהד את ברזיל. אבל לומר את האמת, זה המונדיאל הראשון שאני לא כולי איתו, והחלטתי שרק בשמינית הגמר אכנס ממש לעניינים, כי אני מאוד עסוק”, הוא אומר. “יש עבודה, יש מערכת בחירות, ובכל שבוע ממוצע אני הולך לקרוב ל-10 אירועים כמו חתונות, בריתות ואחרים. יש כמובן גם אירועים עירוניים. עד שבוע שעבר היו טקסי סיום של כיתות י”ב, והלכתי כמעט מדי ערב. השבוע חנכנו את בית יהודי אתיופיה”.

לסרי מקפיץ. צילום: שמואל דוד

לסרי מקפיץ. צילום: שמואל דוד

אתה הולך לכל השמחות שמזמינים אותך?

“ברגע שמגיעה הזמנה ללשכה, אני עושה הכול כדי להגיע, אפילו לכמה דקות. לפני שבוע היה לי ערב עם חמישה אירועים: אזכרה, שתי מסיבות סיום של האולפנה ומקיף ו’, ערב מוזיקה צרפתית, מסיבת ברית יצחק ללידת נכדו של גבי כנפו וגם חתונה בסוף הערב, שאליה כבר לא הספקתי להגיע, אז שלחתי את בוריס הנהג להביא את המתנה”.

בוא נדבר על הקיץ שמצפה לתושבי העיר.

“אין הבדל בין הקיץ הזה לבין הקיצים הקודמים. בנינו מודל ייחודי ברמה הארצית שהופך את הקיץ לחגיגה אחת גדולה עם מטרה חברתית משני היבטים מרכזיים: הראשון, תעסוקת הילדים והנוער, ודרך זה הפחתת שוטטות, ונדליזם, הקמות רעש, תאונות והסתבכויות. ההיבט השני הוא הנגשה של תרבות ופנאי לציבור בזול ובתדירות גדולה, איכות חיים גבוהה גם למי שידו אינה משגת.

פסטיבל חלון לים התיכון. צילום: עיריית אשדוד

פסטיבל חלון לים התיכון. צילום: עיריית אשדוד

עם העקרונות האלה בנינו כאמור מודל שחוזר מדי שנה. אגב, המודל פותח בעקבות דיון שהיה אצלי בלשכה לפני כמה שנים סביב הסוגיה של הפחתת ונדליזם בקרב בני נוער. מי שהוביל את הדיון היו הרשות למניעת התמכרויות ואלימות בראשות סימונה מורלי בהשתתפות מנכ”ל העירייה וכל הנוגעים בתחום הנוער בעיר.

בדיון הזה עלה הרעיון שאיתו אנחנו הולכים מאז, ולפיו במקום לרדוף אחרי בני הנוער ולהגביל אותם בכל מיני חוקים ותקנות — לתת להם אלטרנטיבה, לתת להם תעסוקה. וכך התחלנו להציע להם פעילויות חיוביות. במבט לאחור הצלחנו בצורה יוצאת מהכלל טובה. הפחתנו ב-80 אחוז את התלונות על רעש, הפחתנו בעשרות אחוזים תלונות על פשיעת נוער. זה לא קורה מאליו. אני מייחס את המגמה הזו למכלול שבנינו שנותן להם אלטרנטיבה.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


בנינו רוטינה שכוללת קולנוע בחוף, נניח בכל יום רביעי, בחמישי אחר הצהריים בכיכר ומדרחוב רוגוזין, בימים מסוימים בשבוע מופעי ילדים בפארקים עם כוכבי ילדים וכך הלאה. חוץ מתקופת תשעה באב, בכל יום יש מה לעשות בעיר.

בני נוער שעובדים במיזם חופיקס. צילום: שמואל דוד

בני נוער שעובדים במיזם חופיקס. צילום: שמואל דוד

"חוץ מזה, יש גם מה שקראנו לו 'קיץ ישראלי 10' בשבועיים האחרונים של החופש: בנינו מוקדים ברחבי העיר שכל כניסה לכל אירוע עולה 10 שקלים. ובנוסף ישנם הפסטיבלים: מדיטרנה, היפ הופ, מרחבי יצירה ברבעים, פסטיבל המחול אשדוד דאנס, תוצרת הארץ עם הזמרים הכי גדולים וכמובן חלון לים התיכון, ממשיך אחר כך לפסטיבל הבירה ועד לפסטיבל היין בסוכות. ועוד לא דיברנו על המופעים השגרתיים במשכן, באמפי, ביד לבנים, במונארט, באולם נעים ובמתנ”ס דיונה.

אשדוד היא מעצמת תרבות, מטפלת ביוקר המחיה בעולם התרבות, העיר נותנת לתושביה מהקופה הציבורית בשווי של מיליוני שקלים אפשרות ליהנות מאירועי תרבות מגוונים ועשירים לכל הגילים בחינם בדרך כלל או במחירים מסובסדים מאוד. אני חושב שזה מעשה חברתי ותרבותי מדרגה ראשונה”.

אתם מעסיקים בקיץ הרבה בני נוער במסגרות עירוניות.

“נכון, אחת הדוגמאות היא החופיקס שבמסגרתו עובדים בני נוער בחופים, ועוד לא דיברנו על הקייטנות שלנו שהן הכי זולות בארץ, קייטנות איכותיות במחירים נמוכים. מנכ”ל העירייה הציג את המודל האשדודי בוועדת הפנים של הכנסת, ושר הפנים שיבח אותנו. כל המנגנון הזה של הפעילויות בקיץ כרוך בהשקעה כספית עצומה, והסכום הזה אינו שונה השנה משנים קודמות”.

בוחר לעשות

התכנסנו כאן, אמנם בשיחת טלפון, כדי לדבר על ההיערכות לפעילויות הקיץ, אבל אי אפשר בלי כמה מילים על הבחירות. זה נראה שעד עכשיו הקמפיין שלך ושל רשימתך 'אשדוד בתנופה' הוא על אש מאוד נמוכה. יש פה טקטיקה של הרדמת השטח?

“מה שתיארתי בפניך מקודם זה לו”ז של ראש עיר מהעמוסים ביותר במדינת ישראל. איך אני יכול להתעסק גם בבחירות?”

לסרי שותה בירה עם חברו מוטי מלכא בפסטיבל מדיטרנה. צילום: גיל לוי לפוטו דויד אסייג

לסרי שותה בירה עם חברו מוטי מלכא בפסטיבל מדיטרנה. צילום: גיל לוי לפוטו דויד אסייג

מה תאמר לאלה שטוענים שאתה לא בא הרבה ללשכה ושמי שלמעשה מנהל פה את העניינים זה מנכ”ל העירייה?

“במילה אחת: הבלים. הלו”ז שלי שקוף, רואים אותי בכל מקום, אני מאוד עסוק ואני מנהל את העיר. קח את הפייסבוק שלי ותראה מה אני עושה, יש שם דיווחים יום-יומיים על מה שנעשה בעיר. והעשייה היא בלתי רגילה, לא ניתן לשנת בחירות לבלבל אותנו ולהפריע לנו. צריך להיבחר שוב, ואנחנו עושים את המאמצים כדי להיבחר שוב. בחירות הן לא רק שלטים וכנסים, זו גם עשייה, זה גם קבלות”.

זאת אומרת שקמפיין הבחירות שלך הוא בעצם העשייה שלך.

“נכון, כך נהגתי גם בבחירות הקודמות, וכך אני נוהג גם כעת. אני מציג את העשייה שלי, את החזון שלי ואת התוצאות. אני חושב שלאף אחד מהטוענים לכתר אין יכולת אפילו להתמודד עם סדר גודל כזה של עשייה. אין תחום שלא עשינו בו מהפכה. אין תחום שלא שינינו אותו מהיסוד ב-10 השנים האחרונות. אשדוד היום היא לא אותה עיר שהייתה לפני 10 שנים, היא עיר אחרת לגמרי מכל בחינה שהיא. אשדוד נמצאת היום בשורה הראשונה, בקדמת הבמה במדינת ישראל.

"אין פרס שלא הבאנו לעיר, בכל תחום, תגיד מה שאתה רוצה: מדד חינוכי-יישובי הגבוה בישראל, העיר היפה ביותר בתחרות המועצה לישראל יפה. מחר נקבל את המקום הראשון בתחרות איכות סביבה, על ספורט אין מה לדבר בכלל, מהפכת התרבות האדירה שנעשתה כאן, בית החולים שקם, הנמל החדש שנבנה, פרויקט התחבורה הציבורית, הנחנו אבן פינה לאקדמיה, החופים הכי טובים, הסכם הגג שייתן מענה לזוגות צעירים עם 100 אחוז מחיר למשתכן, המלונאות והתיירות, אתמול חנכנו את תחנת האוטובוס המתקדמת ביותר בישראל ובעולם, הראשונה, מול בית החולים. תחנה עם מסך מגע ולקבל כל מידע והכוונה וגם לדבר עם המוקד דרך מצלמה. להסית, לספר סיפורים, להבטיח הבטחות שווא ולמכור פנטזיות — זה כולם יכולים לעשות”.

יחיאל לסרי מחבק את אמו, זהרי, בפתיחתו הרשמית של בית החולים באשדוד. צילום: אורי קריספין

יחיאל לסרי מחבק את אמו, זהרי, בפתיחתו הרשמית של בית החולים באשדוד. צילום: אורי קריספין

אתה הולך לנצח בבחירות?

“בעזרת השם”.

אתה בטוח בעצמך?

“אני אף פעם לא בטוח במאת האחוזים. צריך לעבוד קשה, לשכנע, הרבה אנשים בעיר לא מכירים את העובדות. הפייק ניוז שנעשה על ידי המתחרים שלנו הוא ברמה לאומית. בזה הם מצטיינים. הולכת השולל, אין לה תקדים ורע בשלטון המקומי במדינה.

"אני עובד למען התושבים, אני קם בבוקר בשביל אלה שקשה להם ועושה הכול כדי להעניק לתושבי אשדוד ובהצלחה גדולה את איכות החיים הגבוהה ביותר. אין תחום שאשדוד לא מובילה בו. אז מה המתחרים שלנו יכולים לעשות חוץ מלספר סיפורים?”

אתה אחד מראשי הערים הטובים בישראל?

“קטונתי, שאחרים יגידו. אני יכול להגיד שאשדוד היא מהערים המובילות בישראל”.

לסרי מצביע בבחירות הקודמות - 22.10.13. צילום: דור גפני

לסרי מצביע בבחירות הקודמות – 22.10.13. צילום: דור גפני

לפי ההישגים שמנית, היית צריך לזכות ב-90 אחוז כמו דנילוביץ’ בבאר שבע. איך אתה מסביר שרבים מהאשדודים מתנגדים ומבקרים?

“אני טוען שהסיבה היא אחת: פייק ניוז. יש לנו תושבים נהדרים, אנשים טובים שמכירים תודה ומכירים טוב, אבל הייתה אופוזיציה רעה שעשתה עבודה מדהימה והוליכה שולל את התושבים”.

במבט לאחור אתה חושב ש”חלמתם” והפקרתם את ההסברה ואת הזירה הדיגיטלית, בפייסבוקים, ברשתות?

“זו סיבה נוספת. לא השקענו ביחסי ציבור כמו שצריך, זה כישלון. התעוררנו מאוחר לעולם של הרשתות החברתיות. תראה כמה עמודי פייסבוק יש שמאכילים את התושבים לוקשים, ואנחנו צריכים לרדוף אחריהם ולהוכיח שזה לא נכון. ועוד לא דיברנו על הפרופילים המזויפים והמפוברקים”.

אתה מעריך שבסופו של דבר בחירות הקרובות יעמוד מולך מועמד אחד או יותר?

“אין לי מושג”.

 

“שלם במאת האחוזים”

לסרי סירב להשיב לשאלות פרסונליות על יריביו, אך בסביבתו מתעקשים שהוא מעדיף שיהיו מולו יותר ממועמד אחד ושגם הלן גלבר תמשיך במרוץ. אף שהפנינו אליו שאלות, הוא לא היה מוכן להתייחס גם לפרשת ההקלטות שלה.

איך אתה מעריך שהבחירות יסתיימו?

“אני סומך על תבונתם של תושבי אשדוד, ואני משוכנע שיעניקו לי את הזכות להמשיך ולשרת אותם. זו התשובה שלי לפייק ניוז”.

עבודות בכביש במסגרת תכנית התחבורה באשדוד. צילום: דור גפני

עבודות בכביש במסגרת תכנית התחבורה באשדוד. צילום: דור גפני

אולי גם יש משקל לעובדה שהנחתת על התושבים מהפכות כמו התחבורה והסכם הגג. אנשים מטבעם דבקים במה שמוכר להם ולא חפצים בשינויים.

“אני חושב שהתושבים רוצים לגור בעיר תוססת, ומרביתם כן מעוניינים במהפכות, בשינויים ובתמורות שהעיר עוברת”.

אתה שלם עם כל ההחלטות והמהפכות הגדולות שלך?

“שלם, שלם, שלם במאת האחוזים”.

במבט לאחור אתה שלם עם ההחלטה שלך מלפני שנים רבות לרוץ לראשות העיר או שאתה אומר לעצמך לפעמים, "בשביל מה הייתי צריך את זה"?

“שלם לגמרי, הסיפוק הוא עצום, ידעתי בדיוק לקראת מה אני הולך וידעתי מה מצפה לי. אלה חייו של מנהיג, זו הדרך שמנהיג עובר בדרך להגשת חזונו ומטרותיו. אני יכול להגיד שאני מופתע מגודל ההצלחה שלי. היה לי חזון יומרני ולא תיארתי לי שאצליח לממשו. בקדנציה הבאה נבנה את קריית הספורט המדהימה עם אצטדיון, היכל כדורסל, בריכה אולימפית ומסלולי אתלטיקה, השכונות החדשות שייבנו, פארק הייטק שיוצא לדרך, פיתוח המרינה, הטיילת שממשיכה להיבנות, מלונות, אוניברסיטה. יש עוד הרבה מה לעשות.

"בעוד מספר חודשים התושבים יווכחו בתוצאות של פרויקט התחבורה הציבורית, וכבר עכשיו הם יכולים לראות. עשינו אוברול של 100 שנה לעיר עם החלפה של תשתיות מים, חשמל, ביוב. עשינו קפיצת דרך מדהימה בזמן כל כך קצר”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר