אזולאי מביט בצילום שלו בתערוכה של מיכה ברעם לציון 40 שנה למלחמת יום הכיפורים

פרידה מאגדה אשדודית

מוריס אזולאי, אחת הדמויות המוכרות והאהובות שהיו בעיר אשדוד, הלך לעולמו ביום שבת. חברו הטוב, השף אידי ישראלוביץ': "חבר טוב ונאמן, איש נעים, חברותי ושמח שנכנס ללבבות של תושבים רבים באשדוד"

פורסם בתאריך: 30.5.17 17:43

     

מוריס אזולאי בן 82 במותו, בעלה של גילה אזולאי אף היא דמות אשדודית המוכרת כמנהלת בית הספר 'הדר' ומי שהקימה את המוזיאון האתנוגראפי הראשון בעיר. אזולאי הותיר אחריו שלושה ילדים- ניר (59),זהר (54) ואבישי (48), כמו כן זכה לראות בחייו את ששת נכדיו. ביתו זהר שטיינפלד "הוא תמיד קרא לי זהר אזולאי",סיפרה לו על דמותו "היו אנשים שקראו לאבי 'מזוזה' כי אי אפשר היה שלא לנשק אותו".

"אבא אתה עדות לארץ, חיבור בין גולה ומולדת, בין הקיבוץ והעיר" מתוך ההספד

אזולאי נולד במרוקו באפריל 1935, עלה לארץ לבדו בגיל 14 לקיבוץ גבעת ברנר. בהכשרתו הוא מורה לחינוך גופני, פעיל בתנועת "העבודה". בשנת 1974 עבר יחד עם משפחתו לעיר אשדוד, עבד בנמל אשדוד, עבדתו האחרונה הייתה אצל השף אידי ישראלוביץ' במסעדת הדגים. "אבי היה איש של אנשים. מה שמתמצת אותו לדעתי זה מה שבחרתי להגיד בזמן ההספדים" ביתו זהר משתפת ומקריאה "אבא אתה עדות לארץ, חיבור בין גולה ומולדת, בין הקיבוץ והעיר, המזרח והמערב. אבי היה ערבוב של הכל מהכל ולכן הוא היה יכול לגעת בכל כך הרבה אנשים". ההלוויה התקיימה בקיבוץ שדה נחום, ומשפחתו יושבת שבעה בביתו באשדוד.

מוריס וגילה אזולאי, צילום: באדיבות המשפחה

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר