המצעד נגד המשלוחים החיים אשדוד 14.6.2018. מימין טל גלבוע, הזמרת אתי לוי, חברת הכנסת נורית קורן והדוגמנית ריטה לוקין. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים
המצעד נגד המשלוחים החיים אשדוד 14.6.2018. מימין טל גלבוע, הזמרת אתי לוי, חברת הכנסת נורית קורן והדוגמנית ריטה לוקין. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

מאות צעדו באשדוד נגד המשלוחים החיים (וידאו)

המטרה: לשכנע את ראש העירייה לסרי ומנכ"ל הנמל בלומנטל לאסור על יבוא בעלי חיים לתעשיית הבשר בארץ דרך אשדוד

פורסם בתאריך: 15.6.18 13:01

     

מאות בני אדם השתתפו אמש במצעד המחאה נגד תופעת "המשלוחים החיים" באשדוד. הצועדים יצאו מגבעת יונה המשקיפה אל נמל אשדוד – דרכו מגיעים בכל שנה אלפי עגלים וטלאים מחו"ל כדי להפוך לבשר בישראל – המשיכו בתוך העיר וסיימו ברחבת העירייה כשהם עוברים ליד יריד האוכל של פסטיבל מדיטרנה.

את המצעד יזם ארגון "ישראל נגד משלוחים חיים" אשר מוביל את המאבק נגד הפרקטיקה הבעייתית זה ארבע שנים. לא בכדי קיבלה הצעדה את השם "סיגרו שער גיהנום". זוהי יריית הפתיחה של מאבק שנועד להניע את ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי ומנכ"ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל לדרוש את ביטולם של המשלוחים החיים.

המפגינים מגיעים לרחבת פסטיבל מדיטרנה:

בארגון מציינים שמדובר ב"פרקטיקה אכזרית במיוחד אשר מביאה לארץ עגלים וכבשים בני כמה שבועות בלבד כדי להישחט בישראל ולהיות מוגשים כ"בשר טרי" לשולחנו של הצרכן הישראלי. כ-60 אוניות מסע ועליהן מיליונים של בעלי חיים גוססים הגיעו לעיר אשדוד רק בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2018. עליה של כ-320% משנת 2014 ועליה של 72% מאותה תקופה שנה שעברה".

המצעד נגד המשלוחים החיים אשדוד 14.6.2018. מימין טל גלבוע, במרכז חברת הכנסת נורית קורן והדוגמנית ריטה לוקין. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

המצעד נגד המשלוחים החיים אשדוד 14.6.2018. מימין טל גלבוע, במרכז חברת הכנסת נורית קורן והדוגמנית ריטה לוקין. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

"הכבשים והעגלים אשר מגיעים מכל רחבי העולם (פורטוגל, רומניה ועוד)", מוסיפים ב"ישראל נגד משלוחים חיים", משולחים מנמל אשדוד לכל רחבי הארץ ואף לרשות הפלסטינית, שם אין שום פיקוח וטרינארי עליהם: לא בתחום של צער בעלי חיים ולא בתחום התברואתי. מידת הסבל שעובר על בעלי החיים כבר עוררה דיון ציבורי רב בעבר כשווטרינארית אשר עבדה בתעשייה סיפרה בכנסת אודות מידת הסבל והאכזריות כלפי בעלי החיים. "חלק ניכר מבעלי החיים לא רק שלא שורדים את המסע בן מאות הימים אלא מגיעים גוססים כתוצאה מהתייבשות, חנק מהצרכים של עצמם שמגיעים עד לראשיהם ועד לבישול הפנימי של איברי גופם הפנימיים, בעודם בחיים, כתוצאה מהטמפרטורות הגבוהות אשר נוצרות באוניות", דווחה ד"רסימפסון.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


"אלו שלא שרדו את המסע יזרקו אל לב ים בעודם גוססים ולא פעם אנחנו מוצאים אותם צפים על פני חופי הים שלנו, לעיניהם המשתהות של ילדינו בחוף הים. ומה עונים לילד שרואה פרה מתה בים? אני אישית מתביישת לענות", אומרת ענת רפואה, דוברת ארגון "ישראל נגד משלוחים חיים".

 

 

"אשדוד היא עיר נהדרת" אמרה עו"ד לימור פרץ, תושבת העיר והיועצת המשפטית של הארגון. "אנחנו רוצים שהיא תישאר ככה ולא תיחקק בעיני הציבור בארץ ובעולם כשער הכניסה לגיהינום עבור מיליוני בעלי החיים".

באירוע נכחו חברת הכנסת נורית קורן  (ליכוד) והזמרת אתי לוי.

חברת הכנסת נורית קורן: "די למשלוחים חיים! אין שום הצדקה להובלת בעלי חיים בתנאים קשים ומחפרים שגורמים להם סבל רב. הצער שנגרם לבעלי החיים הוא לא עניין פוליטי ואני מקווה שעוד חברי כנסת יצטרפו למאבק"

בין חברי הכנסת אשר הגישו הצעות חוק לביטול המשלוחים החיים עד היום: נורית קורן (ליכוד), מיקי זהר (ליכוד), איתן ברושי (המחנה הציוני), תמר זנדברג (מרץ).

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר