עגלים דחוסים על משאית לאחר שהורדו מהאוניה. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים
עגלים דחוסים על משאית לאחר שהורדו מהאוניה. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

בשבוע הבא: צעדת מחאה ענקית תצא מנמל אשדוד לעירייה נגד "המשלוחים החיים"

ביום חמישי מתכננים פעילי זכויות בעלי חיים ובראשם תנועת "ישראל נגד משולחים חיים" לקיים צעדה שתצא מהנמל ותסתיים ברחבת העירייה. המטרה: לקרוא לראש העיר שלא לאפשר את פריקת העגלים והטלאים שמיובאים לתעשיית הבשר בארץ - בנמל אשדוד

פורסם בתאריך: 8.6.18 14:36

     

מצעד מחאה ראשון מסוגו בעיר אשדוד, "צועדים מנמל אשדוד", יתקיים ביום חמישי ה 14/6 בעיר. כשלוש מאות צועדים לפי ההערכה, יצעדו על פני שלושה ק"מ מהנמל לרחבת העירייה, על מנת לקרוא לראש העיר, שלא לאפשר את פריקת "המשלוחים החיים" בנמל אשדוד.

הפעילה לימור פרץ באחת מפעולות המחאה צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

לימור פרץ ופעילים נוספים באחת מפעולות המחאה. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

"המשלוחים החיים" הנם מאות אלפי עגלים וטלאים צעירים, המשונעים בעודם בחיים (לפיכך השם "משלוחים חיים") על פני ימים ואוקיינוסים, באוניות מפורטוגל, רומניה ואף אוסטרליה הרחוקה, לארץ, למטרת שחיטה.

שנת 2018 מביאה איתה עליה דרסטית ברף המשלוחים החיים המגיעים לארץ. בעוד שבשנת 2017, הובלו לארץ 499,265 עגלים, טלאים ולעתים אף עזים – כבר בחמשת החודשים שחלפו מאז תחילת שנת 2018, הובלו לארץ 250,832. אשדוד היא אחת משלוש ערי נמל, אליהן מגיעות אוניות המשלוחים החיים.

גם באשדוד ישנם פעילים נגד המשלוחים החיים ורבות מפעולות המחאה נעשות בשערי נמל אשדוד, דרכו יוצאות המשאיות העמוסות בבעלי החיים שעברו דרך מטלטלת בבטן האוניה מארץ רחוקה כדי להפוך לבשר למאכל כאן בישראל.

על שלוש מהפעילות האשדודיות הבולטות כתבנו ב"כאן דרום" בהרחבה >>

במהלך המסעות האורכים לעתים אף מספר שבועות, העגלים והטלאים, שרויים בצפיפות רבה כשהם רובצים בתוך הפרשותיהם, חשופים לאלימות מצד עובדי האוניה, למחלות ואף למוות. פעמים רבות, עגלים וטלאים שגופם הצעיר אינו יכול לשאת את תלאות המסע, מושלכים לים בעודם חיים.

הפרקטיקה האכזרית המלווה את הובלתם של אותם עגלים וטלאים צעירים, אינה מסתכמת במסע הקשה על הים. זו ממשיכה גם עם הגעת האוניה לארץ, עם המתנות לפריקה שיכולות להימשך ימים ארוכים מחוץ לנמל, בחום הקיץ הלוהט, לעתים תוך מניעת אוכל ושתייה מפיהם.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


והיא נמשכת גם בזמן הפריקה עצמה. בגלל שמדובר בבעלי חיים צעירים מאוד, מותשים ממסע קשה ומבולבלים, פעמים רבות נוהגים העובדים להכותם על מנת להאיץ בהם לרדת מהאוניה למשאית ההובלה, ואחר כך ממשאית ההובלה אל תוך תחנות ההסגר אליהן הן מוסעות.

תיעודים שנעשו ע"י פעילי ישראל נגד משלוחים חיים, חושפים מעשי אלימות קשים מצד עובדים הנראים בתמונות כשהם בועטים בבעלי החיים, מכים אותם עם אלות ברזל ומאיצים בהם להתקדם עם דוקרנים ושוקרים חשמליים.

עגל פצוע מהמשלוחים החיים. צילום אנונימוס לזכויות בעלי חיים

ארגון "ישראל נגד משלוחים חיים", העומד מאחורי מצעד "צועדים מנמל אשדוד", לראשונה בהיסטוריה של המאבק נגד מדיניות המשלוחים החיים, פועל לתיעוד של פריקת עגלים וטלאים מהאוניות עד הבאתם לתחנות ההסגר, מתוך "מדינת יבוא" של המשלוחים החיים.

מיצג 24-7 נגד משלוחים חיים באשדוד בקיץ שעבר. צילום: עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים

שיתוף הפעולה של הארגון עם ארגונים הפועלים במלוא המרץ נגד המשלוחים החיים, ב"מדינות יצוא" שלהם, חושף תמונה קשה מאוד של אחת התעשיות האכזריות ביותר הפועלות בעולם. מצעד "צועדים מנמל אשדוד" מצטרף למאבק הבינלאומי במשלוחים החיים, של הארגון Stop The Trucks.

 

 

 

 

 

 

 

תגובתו של דובר עיריית אשדוד, אדי בן חמו, לקריאה של ארגון ישראל נגד משלוחים חיים, לסרב ליבואנים לפרוק את העגלים והטלאים בנמל אשדוד: "נדמה שהנושא אינו רלוונטי לתחום האחריות של עירייה ואין בכוחה להורות לנמל אלו סחורות יעברו דרכה. אך  ככל שהיחס לבעלי חיים אינו עולה בקנה אחד עם ערכים של צער בעלי חיים ושמירה על סביבת חיים ראויה, אנו מגנים זאת וקוראים לכל מי שיש בידו להשפיע, לפעול ולעשות למען הפסקת הפגיעה בבעלי חיים".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר