ארכיון: השלט המודיע על הקמת פארק ההייטק ליד תחנת הרכבת. בינתיים יש שלט. צילום: דור גפני
ארכיון: השלט המודיע על הקמת פארק ההייטק ליד תחנת הרכבת. בינתיים יש שלט. צילום: דור גפני

אבו: "שישברו את הראש עם הפוליטיקה שלהם"

בפעם הרביעית: חתימת ההסכם עם חברת אבו יחיאל להקמת קריית ההייטק באזור התעשייה הדרומי ליד תחנת הרכבת לא אושרה במועצה. הסיבה: חלק מחברי הקואליציה לא טרחו להגיע וכמה מחברי האופוזיציה, כולל צילקר וגלבר, יצאו ולא השתתפו בהצבעה

פורסם בתאריך: 28.5.18 14:05

     

אם זה לא היה עצוב, אפשר היה לכתוב על זה מערכון. כולם באשדוד מסכימים שצריך להביא הייטק לעיר, אלא שבמשך שנים בכל פעם כשהנושא עומד להתממש, הוא נתקע בגלל אינטרסים כאלה ואחרים. בישיבה האחרונה של מועצת העיר זה קרה שוב, בפעם הרביעית! ההסכם לפיתוח אזור התעשייה הדרומי, ששם מיועד להיבנות על 130 דונם פארק תעשיות הייטק, שאמור להיחתם עם אבו יחיאל חברה לבנייה בע”מ, לא עבר.

רק 14 חברי קואליציה הצביעו בעדו, כשלאישור ההסכם נדרש רוב מיוחד של 18 חברי מועצה. הסיבה לרוב המיוחד הנדרש היא שבזמנו, בעת שהתגבש ההסכם, היה בנו של היזם יחיאל אבו, עו”ד צחי אבו, חבר מועצה.

“אין לי שום תגובה. תפני לעירייה, הם יענו לך על הכול. שישברו את הראש עם הפוליטיקה שלהם” – כך הגיב יחיאל אבו על אי—אישור ההסכם במועצה.

יחיאל אבו. צילום: פבל

יחיאל אבו. צילום: פבל

תזכורת: ההחלטה להקים פארק תעשיות הייטק בדרום אשדוד התקבלה לפני יותר משש שנים לאחר תהליך ארוך ומייגע. בדצמבר 2012 החליטה ועדת המשנה להתנגדויות של מחוז הדרום לאשר את התכנית להקמת הפארק אף על פי שהוגשו לה 3,000 התנגדויות שהיא דחתה.

ההתנגדויות שהוגשו היו רובן ככולן של הגופים הירוקים, בין היתר של החברה להגנת הטבע והפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד.

בהתנגדויות נטען כי בניית הפארק תצמצם את השטחים הפתוחים והטבעיים שמהווים בית גידול למגוון רחב של בעלי חיים וצמחים. לעומתם, אבו טען כי פארק ההייטק שיוקם יספק תעסוקה לכ-30 אלף איש. כאמור, הוועדה הכריעה לטובת אבו, אבל מאז אזור התעשייה הדרומי נותר בינתיים בגדר תכנית על הנייר יחד עם שלט מאיר עיניים בשטח.


רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


ובחזרה לישיבת המועצה. מה שהמועצה כן אישרה היה הסמכת חפ”א (החברה לפיתוח אשדוד) לביצוע עבודות פיתוח של אזור התעשייה הדרומי. הנושא הובא לאישור המועצה בפעם הראשונה לאחר שחפ”א נאלצה להיאבק על זכותה כחברה עירונית לבצע את המשימה. אלא שנכון לעכשיו ביצוע עבודות הפיתוח באזור התעשייה הדרומי על ידי חפ”א אינו בר ביצוע כל זמן שההסכם עם יחיאל אבו אינו מאושר. אז עכשיו תקועים אבו, חפ”א ופיתוח אזור התעשייה הדרומי, וחלום ההייטק, שאמור לספק תעסוקה ועשוי אולי למנוע הגירה שלילית נוספת מאשדוד, הולך ומתרחק.

ובאשר להצבעה על ההסכם עם אבו. בקואליציה 19 חברי מועצה. חמישה מהם נעדרו מהישיבה, 12 חברי קואליציה הצביעו בעד אישור ההסכם, ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי יצא מאולם המועצה כי היה בניגוד עניינים, וולדימיר גרשוב סגן ראש העירייה ויו”ר חפ”א נמנע בהצבעה על אישור ההסכם משום שלאור המאבקים שנאלץ לנהל בעבר בנושא, הוא לא היה בטוח שאחר כך המועצה תאשר את הסמכת חפ”א לביצוע עבודות הפיתוח של אזור התעשייה הדרומי. כשיהודה פרנקל, הממונה על התעשייה שהשקיע רבות להצלחת הפרויקט נוכח לדעת שההסכם עם אבו שוב לא אושר, הוא הביע את אכזבתו ומורת רוחו ואמר, “זה כואב”.

יהודה פרנקל. צילום: אורי קריספין

יהודה פרנקל. צילום: אורי קריספין

אף על פי שגם שמונה חברי האופוזיציה במועצה מצהירים שהם בעד הייטק, הם לא הצביעו בעד. חברי סיעתו של שמעון כצנלסון, יו”ר האופוזיציה, להוציא את שירלי אסולין שעזבה לפני ההצבעות המדוברות מסיבות אישיות, נמנעו בהצבעה על שני הנושאים: ההסכם עם אבו והסמכת חפ”א. לדברי עו”ד נעים שומר, שני הנושאים קשורים. מאחר שהסמכת חפ”א הובאה לאישור המועצה בטרם שהם, חברי הסיעה, קיבלו לידיהם את החוזים ובדקו אותם ובטרם שהסמכתה של חפ”א קיבלה את אישור הדירקטוריון שלה, הם החליטו להימנע. “אחרי שדירקטוריון חפ”א יאשר את הנושא, והוא יובא שוב לאישור המועצה, נצביע בעד”, הוא אומר.

 

סיעתו של צבי צילקר הצביעה ברגליים ויצאה להפוגה שממנה חזרה מאוחר יותר. צבי צילקר אומר כי אינו זוכר מדוע יצא: “אנחנו שמונה חברי אופוזיציה, והקואליציה שמונה 19 חברים אינה זקוקה לנו. לו הם היו מגיעים כולם לישיבה ומצביעים בעד, ההסכם עם אבו היה מאושר”.

לדברי ד”ר אלי לחמני, הוא יצא משום שהיה בניגוד עניינים, שכן יש לו קשר משפחתי עם אבו. הלן גלבר אומרת שקראו לה החוצה. לדבריה, לנוכח מספר חברי המועצה שנכח בישיבה ולא ענה על דרישת הרוב המיוחד הנדרש לאישור ההסכם היה לה ברור שהנושא לא יאושר: “עשו שגיאה שהעלו את זה להצבעה. היה צריך להוריד את זה מסדר היום ולהביא את זה שוב לישיבת המועצה ביוני. עכשיו לפי הנהלים צריך להמתין שלושה חודשים עד שניתן יהיה להביא את הנושא שוב לאישור המועצה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר