תנועת אשדודים. מתוך אתר הבית של התנועה
תנועת אשדודים. מתוך אתר הבית של התנועה

'אשדודים' מציגה את מצע התנועה

תנועת אשדודים: "נפעל להקמת בית ספר גבוה לאמנות, תיאטרון רפרטוארי, עידוד הקמת תעשיות היי-טק ומיד-טק. כמו כן נפעל לקידום שינוי חברתי לשילוב ומעורבות של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ותושבים עם צרכים מיוחדים". מה עוד? כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 24.5.18 10:51

     

פועלים למען חברה מתוקנת צילום: אביחי בן גוזי

לקראת הבחירות למועצת העיר תנועת אשדודים מציגה את:"מצע 10 הנקודות" שיחדד לתושבי העיר, מהן עקרונות ויעדי התנועה המתמודדת על מקום במועצת העיר. "בחרנו ללכת על מקור המידע הבטוח, החשוב והמהימן ביותר שקיים – תושבי אשדוד", אומרת נורית טופז , מובילת מעגל צרכים מיוחדים ונשים בתנועה ומספר 3 ברשימת התנועה למועצה, "לכן אנחנו יודעים בדיוק לאיזה שינוי העיר זקוקה ובמשך השנים האחרונות עסקנו במחקר בכל הארץ למציאת הפתרונות הטובים ביותר לצרכים שעולים באופן חזק וברור מהשטח אותם איגדנו לתוכנית עבודה רב שנתית, כי תושבי אשדוד – יודעים הכי טוב מה טוב לאשדוד."

אז מה מציעים 'האשדודים'?

1.אשדודים- תנועה של אנשים
תנועת אשדודים היא תנועת תושבים חברתית פוליטית הפועלת בכל רחבי העיר כבר 6 שנים. בתנועה פועלים יחד אנשים שהעיר אשדוד חשובה להם, תושבים מכלל קשת האוכלוסיות והתרבויות. התנועה מקדמת פוליטיקה אחרת, נקיה, שרואה את האדם, כל אדם, כשווה ומשמעותי, ומניעה להדדיות, ערבות חברתית, וחתירה לטוב משותף על מנת לבנות עיר שקשובה ומשרתת את צרכי כל תושביה.

 

 

2. חינוך – כי הכל מתחיל בחינוך

פיתוח כל ילד וילדה. אילוסטרציה

אנחנו מאמינים: במערכת חינוך הנותנת מענה לנקודות החוזק והצמיחה של כל ילדה וילד, בחינוך לאחריות חברתית לצד צמיחה אישית: במעגל האישי, המשפחתי, העירוני, החברתי, כחלק מהעם והארץ. את כל אלו תאפשר מערכת חינוך מתקדמת המתאימה למאה ה21 לצד חינוך לקהילה אזרחית פעילה, לחינוך בכל רחבי העיר ולחיבור בין הקהילות השונות באשדוד.

תנועת אשדודים תפעל: להרחבת מערכת החינוך כך שתתן מענה לצרכים וליכולות של כל תלמיד ותלמידה, מתוך נקודות החוזקה של כל ילד וילדה * להחזרת המרכזים הקהילתיים להיות הלב הפועם של הקהילה, בסבסוד חוגים וקייטנות, השתתפות בתנועות נוער ובחוגים המותאמים לכל כיס * לקידום ההשכלה הגבוהה והקמת מוסדות אקדמיים מגוונים באשדוד * להקמת מערכות חינוך ותרבות ציבוריים מגיל לידה עד גיל 3 הכוללות תכנית חינוכית מחייבת לצהרונים * לפיתוח מסגרות העשרה וחינוך מקצועי וגבוה למבוגרים * להכשרת כלל בעלי התפקידים במערכת החינוך העירונית להקניית כלים לשותפות אזרחית ולחיים של טוב משותף.

3.תעסוקה – הגיע הזמן לעבוד בכבוד באשדוד

עבודה.תמונת אילוסטרציה

אנחנו מאמינים: כי אחת הבעיות המשמעותיות ביותר לתושבי העיר בכלל ולתושביה הצעירים בפרט היא מיעוט אפשרויות התעסוקה בעיר. אנחנו מאמינים כי כרשות מקומית עלינו לפעול ליצירת מקומות עבודה חדשים ולתמוך במקומות העבודה הקיימים תוך שיפור התשתיות והפניית משאבי העיר המתאימים, עידוד העסקה וצריכה מקומית. לשפר את הזדמנויות התעסוקה לתושבים ולסייע בשגשוג וצמיחת העיר ולמנוע את ההגירה השלילית.

תנועת אשדודים תפעל: לעידוד הקמת תעשיות היי-טק ומיד-טק * להקמת יחידה עירונית להפחתת בירוקרטיה, עידוד ושיתוף פעולה עם עסקים קטנים ובינוניים * לחיזוק המרכזים המסחריים הותיקים כמנוע צמיחה ותמיכה רובעי ועירוני * לעידוד פתיחת משרדים מחוזיים של גופים כלכליים ומשרדים ממשלתיים בעיר * לשינוי בתחום המיסוי וההיטלים, לצד בניית תכנית תמריצים אטרקטיבית למשיכת תעשיות שונות.

4.תרבות, אומנות וספורט – עיר מוקד של תרבות, ספורט ותיירות

אנחנו מאמינים: שהכישרונות הרבים שיש באשדוד מאפשרים, בעזרת חזון וניהול נכון, להפוך את העיר שלנו למרחב בילוי עשיר, מגוון ורב-תרבותי, למען תושבי העיר וגם ברמה הארצית. אנחנו מאמינים כי השקעה רחבה באנשי תרבות, באמנים מקומיים ובקבוצות ספורט על כל ענפיו, כמו גם בחינוך מגיל צעיר, הינם תנאי הכרחי בדרך למימוש חזון זה.

תנועת אשדודים תפעל: להקמת בית ספר גבוה לאמנות * להשקעה בכלל ענפי הספורט ובכללם הספורט הימי * להקמת תיאטרון רפרטוארי * ליצירת מקומות בילוי מגוונים לצעירים ולנוער * לפתיחת מתחמי אומנות ציבוריים פתוחים לקהל הרחב * להקמת "בית התפוצות" אשדוד * לפתיחת קולנוע דרייב- אין * להשקעה בקבוצות מחול ומקהלות * להפיכת אשדוד למוקד תרבותי ותיירותי ארצי, כעיר הנותנת מענה לתושביה ולמבקריה גם בסופי שבוע, בהתאם לאופי האוכלוסייה ברובעים השונים ובכלל העיר.

צילום: אילוסטרציה

5.דיור – מחזירים את הבית לאשדודים

אנחנו מאמינים: כי הגיעה העת להחזיר את השליטה בקרקעות לבעלי הבית האמיתיים של אשדוד, התושבים. הגיע הזמן לפתח את המשאבים הקיימים בעיר בשכונות הותיקות, ליצור מיזמים חדשים שרואים את טובת הצעירים, הזוגות וותיקי העיר ולפעול מתוך שקיפות ותכנון נכון לטובת צרכי תושבי העיר.

תנועת אשדודים תפעל: להעמדת מלאי דירות זמינות באמצעות חיוב יזמים וקבלנים בתכנון תמהיל דירות מגוון בכל פרויקט מגורים ובהקצאת דירות לדיור ציבורי * להקצאת משאבים הקיימים בעיר לטובת דיור איכותי באמצעות קידום פרויקטים של פינוי-בינוי, תמ"א 38, התחדשות עירונית ופיתוח בשכונות הוותיקות * לעירוב שימושים בפרויקטים למגורים, למסחר ולתעסוקה ולעידוד מימוש קרקעות ריקות, תוך קביעת תמריצים עירוניים ליזמים * למינוי "מתכנן קהילתי" בכל רובע, שידאג לייצג את צרכי הקהילה מול הועדה המקומית, ויתווך מידע מהועדה המקומית אל הקהילה * להקמת יחידה עירונית שתפקידה לאגד קבוצות רכישה אשדודיות.

6.שותפות ציבור – שקוף שזו שותפות אמיתית

אנחנו מאמינים: כתנועה שצמחה מתוך התושבים ונאמנה לתושבים, נמשיך לעודד מעורבות ושותפות מלאה בנעשה בעיר בקרב התושבים, כמנגנון הצמחת תוכניות מדוייקות למענה לצרכי התושבים בכל רחבי העיר וכבקרה למערכת הציבורית. בתוך כך, אנחנו מאמינים בהנגשת המידע על הנעשה בגופי השלטון המקומי בתחום הפיזי, החברתי, הסביבתי התרבותי והחינוכי לכלל תושבי העיר.

תנועת אשדודים תפעל: להנגיש בעזרת הטכנולוגיה הקיימת היום את כלל המידע לציבור * לעצב מנגנון הקשבה וזיהוי צרכי הקהילה * להתאים שירותים שונים לתושבי העיר בהתאם לאופי של כל שכונה * להכשיר את מנהלות הרובע לטיפול בסוגיות חברתיות וקהילתיות * להרחיב שימוש במתנ"סים, פארקים ומרחבים פתוחים, בתי ספר ומבני ציבור שונים לטובת פעילות קהילתית פתוחה.

לקריאת המצע המורחב בתחום שותפות הציבור ליחצו כאן

א.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

7.גיל הזהב – ערבות הדדית לכל גיל

אנחנו מאמינים: שטיפוח הקשר בין הדורות, קידום ופיתוח אוכלוסיית גיל הזהב הוא הצורך הבסיסי והטבעי לנו ביותר לטובת יצירת מכנה משותף ושגשוג חברתי ועירוני.

תנועת אשדודים תפעל: לחיזוק וקידום מערכת טיפול אישי במבוגר ובמערכת המשפחתית * ליצירת פלטפורמה בה הניסיון והידע של בני גיל הזהב יבוא לידי ביטוי בעיצוב העיר ותוכניותיה * למתן ייעוץ, תמיכה, הדרכה והכוונה בבניית מערכת היחסים הבין דוריים * להקמת מערך שירותים קהילתיים, בתוכם מערך התנדבות, למידה, תרבות ופנאי שיופעלו ע"י אנשי מקצוע לשילוב והנאת בני גיל הזהב.

8.צרכים מיוחדים – השמיים אינם הגבול

אנחנו מאמיינים: בשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בחיי הקהילה, מתוך הכרה כי לכל אדם עומדת הזכות להיות שותף פעיל בקהילה מבלי שדבר יהווה לו מכשול.

תנועת אשדודים תפעל: להרחבת מגוון המענים לרווחת תושבים עם צרכים מיוחדים על כל גווניהם ובכל הגילאים * לאפשר לכולם חיים בשוויון זכויות ושוויון הזדמנויות, בתעסוקה, בחינוך, בתרבות והפנאי, בתחבורה ובחברה * לקידום שינוי חברתי לשילוב ומעורבות של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ותושבים עם צרכים מיוחדים * להביא להשתלבותם ולמעורבותם של אנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם, שיפור איכות חייהם והעמקת שותפותם בקהילה ובבנייתה.

לקריאת המצע המורחב בתחום צרכים מיוחדים ליחצו כאן

 

 

הדיונה הגדולה באשדוד. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

9. סביבה, קיימות ותחבורה ציבורית – לענות על צרכי התושבים זה הכי טבעי

אנחנו מאמינים: בשמירה על איכות החיים והסביבה באשדוד, תוך צמצום 'טביעת הרגל האקולוגית" העירונית, פגיעה מינימאלית בסביבה, דאגה לבעלי החיים שותפינו למרחב הציבורי וקידום מדיניות למגוון פתרונות בתחומי הדיור, התחבורה הציבורית, הטיפול בפסולת והזיהום.

תנועת אשדודים תפעל: לאיזון בין פיתוח לבין שמירה על ערכי הטבע ועל עקרונות הקיימות העירונית * לחלוקה הוגנת של משאבי הטבע: חוף הים, שטחי מים, שטחים פתוחים, הדיונות והפארקים * לשמירה על איכות האוויר * לפיתוח תכניות של טכנולוגיה ירוקה וחינוך להתנהגות ירוקה * להסדרת תחבורה ציבורית יעילה, זמינה וסדירה שתגיע לכל חלקי העיר ותקשר את אשדוד עם ערים אחרות באופן רציף הכולל הרחבת זמני השירות, בהתאם לצורך, בכל ימות השבוע וסנכרון בין כלל כלי התחבורה (רכבת, אוטובוסים ומוניות) בזמנים ובמיקום.

10.שירותים חברתיים ורווחה –אשדוד נושמת לרווחה

אנחנו מאמינים: כי על הרשות המקומית לדאוג שכל תושב ימצה את זכויותיו הבסיסיות בתחומים של: הכנסה, תזונה, בריאות, חינוך, ודיור. אסור לנו כחברה להגיע למצב של תושב החי ברחוב, או חסר יכולת להאכיל, להלביש, לקבל טיפול רפואי ולחנך את ילדיו.

תנועת אשדודים תפעל: לפיתוח תכניות לצמצום הפערים החברתיים ולהכשרת התנהלות כלכלית ומשפחתית אחראית ושקולה * להגדלת רמת הסולידאריות וההתנדבות הקהילתית * להפניית משאבים לפיתוח השכונות הוותיקות * להגדלת מספר התקנים לעובדים הסוציאליים ומדריכי נוער * ליצירת שוויון הזדמנויות לחינוך בלתי פורמאלי ומענה מקצועי לכל שכבות האוכלוסייה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר