ארכיון: עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי
ארכיון: עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי

לאחר העימותים מחוץ לבית הדין הלילה, הסתיימה השביתה בנמל אשדוד (וידאו)

אחרי שזומנו לבית הדין, לא התייצבו ונענשו בקנסות של עשרות אלפי שקלים, ראשי הוועדים בנמל הורו לעובדים לחזור לעבודה סדירה. ומה הם השיגו? ימים יגידו. וגם: צפו בעובדי הנמל צועקים לעבר ניסנקורן ואבי אדרי

פורסם בתאריך: 13.5.18 08:13

     

לאחר ארבעה ימים הסתיימה השביתה הפראית בנמל אשדוד: בתום דיון של למעלה מ-4 שעות קבע הרכב שופטים מבית הדין הארצי לעבודה, בראשות סגן הנשיאה השופט אילן איטח, שלא לפרסם הלילה את ההחלטה בעניין ביזיון בית המשפט ובעניין הצווים בנמלי הים אשדוד וחיפה, אך מתח ביקורת חריפה על התנהלותם של מזכירי הוועדים.

כזכור, ראשי הוועדים זומנו לבית הדין מאז החלו בשביתה, אך בחרו שלא להתייצב, גם לאחר שהוצא נגדם צו הבאה. רק ביום שישי לפנות ערב, סמוך לכניסת השבת, הם התייצבו בתחנת המשטרה באשדוד והודיעו לעובדיהם שיגיעו לבית הדין במוצ"ש.

השופט איטח סיכם את הדיון ואמר: ״האירוע שקרה כאן הוא בלתי אפשרי במדינת חוק. זו בעיה ברמת המאקרו זו בעיה ברמת יחסי העבודה במשק והיא לא קשורה לנמל אשדוד או לנמל חיפה. מה שקרה כאן הוא דבר שבית המשפט לא יכול לעבור עליו בשתיקה".

מחוץ לבית הדין התגודדו הלילה עשרות מעובדי נמל אשדוד ועודדו את מזכירי הוועדים שהיו באולם. מנגד, רבים מהם קראו קריאות בגנות מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ומנכ"ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל וגם צעקו בוז כשיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיע למקום:

איטח ביקש לקבל דיווח מההנהלות לגבי החזרה לעבודה עד למחר בשעה 10:00 בבוקר ועד ליום שני בשעה 10:00 על תפוקות העבודה של העובדים בנמלים. הבוקר התקבל דיווח מנמל אשגוד כי העובדים הגיעו לנמל וכי נכון לעכשיו נראה כי השביתה, שהחלה במפתיע ונגררה לכמה וכמה דיונים בבית הדין לעבודה, תמה.

דיון ההמשך נקבע על ידי בית הדין ליום שלישי אחר הצהריים "ועד אז אנחנו נקבל החלטה בעניין הבקשות של שני הנמלים לביזיון בית המשפט" הבהיר השופט וסיכם: ״אני אומר לכל ראשי הוועדים, בית המשפט הזה לא יוכל להשלים ולא יהיה מוכן לקבל הפרות עתידיות מצדכם בנמלים״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר