האם הקערה תתהפך? דוד חסן, אלון חסן ושוקי סגיס מחוץ לביה"מ המחוזי בבאר שבע לאחר הזיכוי, 29 במרץ. צילום: אליהו הרשקוביץ
האם הקערה תתהפך? דוד חסן, אלון חסן ושוקי סגיס מחוץ לביה"מ המחוזי בבאר שבע לאחר הזיכוי, 29 במרץ. צילום: אליהו הרשקוביץ

הפרקליטות בדרך לערער על זיכויו של אלון חסן, שמגיב: "אגיש עתירה לבג"ץ"

על פי המסתמן: הפרקליטות תערער על זיכויו המהדהד של יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד לשעבר במטרה להפוך את ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע

פורסם בתאריך: 11.5.18 12:57

     

ככל הנראה ועל פי המסתמן ביום ראשון (המועד החוקי האחרון להגשת הערעור) פרקליט המדינה שי ניצן יודיע כי הוחלט לערער לבית המשפט העליון על זיכויו של אלון חסן.

בחברת נמל אשדוד סירבו לבקשתו של חסן לשוב לעבודה מאז שזוכה, עד שלא יוחלט אם יוגש ערעור ואם כן – עד שלא יסתיים הדייון בו.

אלון חסן, אשתו סימה ובנם ביציאה מבית המשפט לאחר הזיכוי. צילום: אליהו הרשקוביץ

אלון חסן, אשתו סימה ובנם בן ביציאה מבית המשפט לאחר הזיכוי. צילום: אליהו הרשקוביץ

כזכור, בהכרעת הדין שלו בפרשת השחיתות לכאורה בנמל אשדוד, שניתנה ב-29 במרץ, השופט יואל עדן לא חסך מלים קשות בנוגע לאופן ניהול התיק על ידי הפרקליטות: "מצאתי בטענות שהועלו בהליך זה שוב ושוב פרשנות יתר למעשים שניתן לפרשם גם כנטולי אפיון פלילי. שוב ושוב היה צורך לכייל את התהליך הפרשני, לבחון את הדברים בהקשרם, ורק אז להסיק מה משמעותם, ולתת לדברים את מובנם הרגיל, ואת הפרשנות הטבעית וההגיונית לביצועם".

לדברי השופט, האישומים מתבססים אך באופן חלקי על ראיות, ובעיקר על חיבור ביניהן, באופן שנעדר עיגון ראייתי. "הנטל המוטל על המאשימה הוא הוכחה מעל לספק סביר, ודי בהעמדת ספק סביר כדי שלא יורשע אדם. ודאי שמסכת הראיות שבפני מקימה את הספק הסביר, אך אני מוצא כי לא רק בספק סביר מדובר, אלא בתמונה השונה מזו המוצגת בכתב האישום".

בתגובה לידיעות על ערעור מסר אלון חסן: "אני תקווה, כי הידיעות המתפרסמות באמצעי התקשורת על כוונת הפרקליטות להגיש עירעור על פסק הדין בענייני אינן נכונות. היה ובכל זאת תגיש הפרקליטות עירעור, הרי שמדובר בבירור בשימוש לרעה בסמכות השלטונית, תוך פעולה בוטה ומתוך ניגוד עניינים, בניסיון נואש להציל את כבודה ולא מתוך שיקול של האינטרס הציבורי. החלטה שכזו, נגועה בחוסר סבירות קיצוני מכיוון שלפי כל ההלכות המשפטיות, ערכאת עירעור לא מתערבת בממצאי מהימנות. התוצאה תהיה, שאם יוגש עירעור ממניעים פסולים, אפנה לבית המשפט הגבוה לצדק ואגיש עתירה לבג״צ לבטל את ההחלטה הפסולה והבלתי סבירה של הפרקליטות".

עובדי נמל מתעמתים עם הוועד: רוצים את אלון חסן בחזרה

עובדי נמל מתעמתים עם הוועד: רוצים את אלון חסן בחזרה

כך זה נראה ב-29 במרץ, בית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שהשופט סיים להקריא את הכרעת הדין שזיכתה את חסן ושני הנאשמים האחרים, שוקי סגיס ודוד חסן:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר