דרור כרמלי זוכה אות איש המופת של ליונס אשדוד ולצדו כלבת הנחייה שלו לין. צילום: רבקה יניב
דרור כרמלי זוכה אות איש המופת של ליונס אשדוד ולצדו כלבת הנחייה שלו לין. צילום: רבקה יניב

מועדון ליונס אשדוד העניק לכרמלי ודואק את אות המופת ואיש השנה

דרור כרמלי, תושב העיר שאיבד את מאור עיניו ופועל למען עיוורים, זכה בתואר “איש המופת”, ומעצב השיער והמתנדב הפעיל שמוליק דואק קיבל את “איש השנה” של תנועת ליונס באשדוד. על הבחירה בדואק העיב פוסט שכתב גבי כנפו, ובו טען שאינו ראוי עקב זיהויו עם הלן גלבר

פורסם בתאריך: 12.5.18 13:17

     

סביר להניח שלולא הייתה השנה שנת בחירות לרשויות המקומיות, לא הייתה זוכה בחירתו של מועדון ליונס אשדוד בשמוליק דואק ל”איש השנה” לתגובותיו הביקורתיות של ממלא מקום ראש העירייה עו”ד גבי כנפו ובעקבותיה לסערה ברשת.

דואק מקבל את האות מרבקה שמיאן יו"ר ליונס אשדוד.צילום: שוקי אלישע

רבקה שמיאן נשיאת ליונס אשדוד מעניקה את תואר איש השנה לשמוליק דואק. מימין: המשנה לנציבת ליונס ישראל – ד"ר שושנה ניסים. צילום: רבקה יניב

זה החל בפוסט שפרסם דואק, תומך מוצהר של הלן גלבר, בדף הפייסבוק שלו, ובו ההזמנה לטקס השנתי של המועדון שבו יוענק לו, לדואק, התואר “איש השנה” ולדרור כרמלי התואר “איש המופת”.

 כרמלי וגילאון. צילום: אפרים מלץ

כרמלי וגילאון. צילום: אפרים מלץ

בין מאות תגובות התמיכה בדואק היו גם תגובותיו הביקורתיות של כנפו שכתב, “מאכזב. כמי שפעל בתקופה האחרונה להפריד ולא לאחד, להוסיף שנאה ולא אהבה בין תושבי העיר… הכניסה שלך לעולם הפוליטי מעיבה על הבחירה… מרגע שבחרת להיות איש פוליטי בחירתך פסולה על אף שפעילותך מבורכת וחשובה”.

עו"ד גבי כנפו צילום: אורי קריספין

עו"ד גבי כנפו צילום: אורי קריספין

לתגובותיו של כנפו היו מאות תגובות תמיכה נוספות בדואק, שבהן נכתב בין השאר כי דואק נבחר בשל פעילותו ההתנדבותית ולא בשל דעותיו הפוליטיות.

גם דואק עצמו לא נשאר חייב ופרסם פוסט ארוך, ובו גולל בין היתר את פעילותו ההתנדבותית הנרחבת וארוכת השנים, הזכיר שבעבר הוענק לו "מגן ראש העיר למתנדב מצטיין" וציין כי מותר לו להצהיר על תמיכה במועמדת שלו ולקוות שהיא תיבחר.

מליונס אשדוד נמסר שאת השניים בחרה ועדה לפני כחמישה חודשים על סמך המלצות מהציבור וראיונות אישיים למומלצים ובידיעה שהם אינם מועמדים ברשימה שמתמודדת בבחירות לעירייה.

דואק: שוקי אלישע

דואק: שוקי אלישע

ליונס הוא ארגון חברתי התנדבותי שסיסמתו “לשרות אנו”. הארגון הוקם בשיקגו, ארצות הברית, לפני 101 שנים ולאחר שלוש שנים הפך לארגון בינלאומי שכל בעלי התפקידים בו מתנדבים, והוא פועל במטרה לשפר את איכות החיים בקהילה.

הארגון הוא מהגדולים בעולם, ויש לו נציגות באו”ם. בארגון כ—1.5 מיליון חברים שפועלים מתוך 45 אלף מועדונים שפרושים ב-205 מדינות ברחבי העולם. המועדון באשדוד, שאותו הקימה לפני כשנתיים הנשיאה רבקה שמיאן ובו 23 חברים, הוא צעיר הסניפים בישראל, שבה החל הארגון לפעול לפני 58 שנים.

המועדון באשדוד מפעיל מספר פרויקטים שהמרכזי ביניהם הוא איתור "עיין עצלה" (הפרעה בהתפתחות הראייה שלוקים בה 3-5 אחוזים ואיתורה בגיל צעיר מאפשר לתקנה ר"י) באמצעות מתנדבים שהוכשרו לכך, בקרב ילדי הגנים בעיר. האיתור מתבצע באמצעות מכשיר שרכשה העירייה בעלות של 50,000 שקל.

ביום שני העניק מועדון ליונס אשדוד בטקס חגיגי במרכז פסג”ה את שני התארים השנתיים. לדרור כרמלי, שהתעוור ממחלה והיה מלווה בבני משפחתו ובכלבת הנחייה שלו לין, הוענק התואר “איש המופת” כל כך שהוא “מקדם ספורט ונגישות לאנשים עם עיוורון”.

דואק עם הלן גלבר. צילום: שוקי אלישע

דואק עם הלן גלבר. צילום: שוקי אלישע

לשמוליק דואק, “פעיל חברתי מתנדב ותיק למען הקהילה באשדוד”, שהיה מלווה בהוריו ואחיו שהגיעו מפוריה בצפון ובבנו, הוענק התואר “איש השנה”. דואק התנדב בין היתר שמונה שנים בסיירת ההורים באשדוד והקים את קבוצת הפייסבוק “ערבים זה לזה”, שבה יותר מ-15 אלף איש שנעזרים, מסייעים, תורמים ומתנדבים, ואת קבוצת הפייסבוק “תנו כבוד לאומני אשדוד”, שבה כ-450 חברים ומטרתה להגביר את המודעות והחשיפה של אמני אשדוד ונתינת במה ליצירותיהם. חתני השמחה הנרגשים שהודו על הבחירה בהם סיפרו על פעילותם.

דואק עם אמו. צילום: שוקי אלישע

דואק עם רחל מלכה. צילום: שוקי אלישע

בטקס נכחו גם בין היתר יו”ר המועצה הלאומית להתנדבות עו”ד יורם שגיא זקס, המשנה לנציבת ליונס ישראל ד”ר שושנה ניסים, חברי המועצה צבי צילקר והלן גלבר. ח”כ אילן גילאון, שהגיע במיוחד לטקס מהכנסת וחזר אליה מיד לאחריו, בירך את כרמלי, שפעיל איתו בנושא הנגישות, ואמר שכרמלי מהווה לו השראה.

דואק עם גלבר וצבי צילקר. צילום: שוקי אלישע

דואק עם גלבר וצבי צילקר. צילום: שוקי אלישע

ח"כ אילן גילאון. צילום: אפרים מלץ

ח"כ אילן גילאון. צילום: אפרים מלץ

שמוליק דואק איש השנה של ליונס אשדוד עם לילי כנפי. צילום: שוקי אלישע

שמוליק דואק איש השנה של ליונס אשדוד עם לילי כנפי. צילום: שוקי אלישע

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר