טראמפ וסטורמי צילום: MANDEL NGAN ETHAN MILLER/אי

האשדודים שמצאו עצמם בפרשה שמסעירה את ממשל טראמפ

תושבי העיר, נתי כהן וסתיו חיון הופתעו לשמוע ששמותיהם מופיעים במסמך שפרסם פרקליטה של שחקנית הפורנו, סטורמי דניאלס, שקיבלה דמי שתיקה מאנשי טראמפ

פורסם בתאריך: 9.5.18 18:33

     

כיצד השתרבבו שני צעירים מאשדוד וישראלית שמייעצת למסעדות בקניה לפרשה שמסעירה בימים אלה את ממשל טראמפ?

מייקל אוונטי, עורך דינה של סטורמי דניאלס, כוכבת הפורנו שקיבלה דמי שתיקה מאנשי הנשיא, הביא אתמול להסתעפות חדשה בפרשה. אוונטי פרסם מסמך שבו מופיע מידע על העברות כספים מעוררות שאלות מגורמים שונים לפרקליטו של דונלד טראמפ, מייקל כהן. בשולי המסמך מופיע סכום צנוע של 980 דולר שהועבר מחשבון הבנק של נתי כהן וסתיו חיון בקניה לחשבון של עו"ד כהן. כלי תקשורת בארה"ב בדקו כמה מהעברות הכספים שעליהם דווח במסמך ואישרו את אמיתותם. כש"הארץ" (כתב במקור – חיים לוינסון) התחקה אחר צמד הישראלים במסמך, התוצאות היו מפתיעות.

חיון, ילידת אשדוד בשנות העשרים לחייה, מתגוררת בשנים האחרונות בקניה ועוסקת בקונדיטוריה ובייעוץ למסעדות על בניית תפריטים. נתי כהן, שחי איתה בעבר בקניה, גר היום באשדוד ועובד בשנים האחרונות במסעדות אסיאתיות.

בשיחה עם "הארץ" נשמע כהן מופתע לחלוטין מהעובדה שהשמות שלו ושל בת זוגו מוזכרים במסמך שפרסם אוונטי, ובמשך דקות ארוכות היה משוכנע כי מדובר במתיחה. "מעולם לא שמעתי על מייקל כהן ואין לי קשר לפרשה", אמר כהן ל"הארץ".

כהן אמנם אומר כי אינו מכיר את פרקליטו של טראמפ, אך מאשר כי יש לו חשבון בנק בקניה, וכי העביר משם כסף לאחיו. שמו של אחיו, מתברר, הוא מיכאל כהן.

האח, מיכאל, גר גם הוא באשדוד ועובד כטכנאי מטוסים באל על. גם הוא הופתע מהדברים. "זה הזוי", אמר ל"הארץ", "זה נשמע לי מופרך. איך ידעו על העברת הכספים?".

המסמך בן שבעת העמודים שפרסם אוונטי כולל מידע מקיף על העברות כספים לכאורה שבוצעו אל חשבונות הבנק השונים של מייקל כהן. המסמך לא חושף את מקור המידע אבל מספק פירוט על התאריכים, הסכומים ושמות הגופים המעורבים בפעילות של כהן, ושל חברת הקש שבה השתמש כדי לשלם דמי שתיקה לשחקנית הפורנו סטפני קליפורד, המוכרת יותר בשם הבמה סטורמי דניאלס.

 

קליפורד עלתה לכותרות לאחר שסיפרה כי קיבלה מחברת "אסנשיאל קונלסטנטס" 130 אלף דולר שלושה שבועות לפני הבחירות לנשיאות, כדי שלא תספר על רומן שניהלה לכאורה עם טראמפ ב-2006. עורך דינה, אוונטי, טוען כי לאחר שקיבלה את הכסף, הועברו כמה תשלומים לחברה של מייקל כהן על סך של כחצי מיליון דולר, מחברת השקעות בניו יורק בשם "קולומבוס נובה", שהלקוחה הגדולה ביותר שלה היא חברה הנשלטת בידי האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג. בחברה מכחישים כל קשר לווקסלברג וטוענים כי מדובר בתשלום עבור ייעוץ. בנוסף, נחשף כי לאחר הבחירות כמה חברות ענק, בהן נוברטיס ו-AT&T שילמו לכהן דמי ייעוץ.

הניו יורק טיימס בדק את המסמכים שפרסם אוונטי ואישר את רוב הממצאים שלו. בדיקה נוספת וסדרה של ראיונות שופכות אור על מעורבותו של כהן עם החברה שקשורה לווקסלברג, אשר תושאל בתחילת בשנה בידי צוות חוקרים של רוברט מולר, החוקר המיוחד שבוחן את מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר