צילום: שמואל דוד

צפו: מצעד הניצחון על גרמניה הנאצית הבוקר באשדוד (וידאו)

את יום הניצחון 9 במאי מציינים באשדוד בצעדה שבה משתתפים הווטרנים שנלחמו במדי הצבא האדום, בני משפחותיהם ותושבים. צילומים: שמואל דוד

פורסם בתאריך: 9.5.18 11:19

     

73 שנים עברו מאז בנות הברית גברו על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השניה. את 'יום הניצחון' על הנאצים מציינים בחלק מהעולם ב-8 במאי ובחלק אחר, בעיקר ב"גוש המזרחי" ב-9 במאי.

הבוקר באשדוד השתתפו וטרנים שלחמו במדי הצבא האדום, בני משפחותיהם, ילדים, נכדים, נינים, ותושבים במצעד המסורתי שנערך בעיר לרגל היום ההיסטורי. חלקם נשאו תמונות של יקיריהם שנהרגו במלחמה או הלכו לעומם מאז. השנה יצאה הצעדה משד' ויצמן/ פינת רמב"ם לכיוון תחנת המשטרה הישנה והסתיימה באירוע חגיגי בפארק בן גוריון.

באשדוד אנו גאים לראות את המצעד הססגוני, בהשתתפות וטרנים – לוחמי מלחמת העולם השנייה, תלמידי אורט ימי במדים, תנועות נוער, תזמורת אקדמא, אישי ציבור ותושבים, ונהנים לראות את כולם יחד צועדים עם הלוחמים הוותיקים כשהם עטויים במדים ובשלל מדליות. מעל 1,000 איש משתתפים מדי שנה במצעד זה וביחד איתם ועם תושבי אשדוד אנו מצדיעים להם ומשבחים את גבורתם.

באירועים ברחבי הארץ ישתתפו השנה ותיקי צבאות ברה"מ, ארה"ב, בריטניה, פולין וצרפת, פרטיזנים, מתנדבי הישוב וניצולי שואה. גילם של הצעירים שבלוחמים קרוב ל 91. בעירייה מציינים שהצעדה המרכזית השנה, בה תשתתף הכמות הגדולה ביותר של ותיקי מלחמת העולם השנייה, היא זו שנערכה באשדוד.

לצד אפרים פפרני ווטרנים נוספים, צעדו ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, סגניו בוריס גיטרמן וולדימיר גרשוב, שרת העליה והקליטה סופה לנדבר וחבר המועצה שמעון כצנלסון.

מצעד הניצחון הבוקר באשדוד. צילום: שמואל דוד

מצעד הניצחון הבוקר באשדוד. צילום: שמואל דוד

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי הצדיע ללוחמים:

אתמול באירוע שנערך בכנסת השתתפו וטרנים מאשדוד ובני משפחותיהם:

וטרנים מאשדוד באירוע ברחבת הכנסת אתמול. צילום: Новости Юга – חדשות הדרום

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר