נמל אשדוד. צילום: פבל טולצינסקי
נמל אשדוד. צילום: פבל טולצינסקי

100 מקומות העבודה הטובים בארץ: אדמה אגן ונמל אשדוד

מהן החברות שהישראלים הכי רוצים לעבוד בהן? ומה האופציות שלכם אם אתם מתגוררים בעיר השישית בגודלה?

פורסם בתאריך: 27.5.18 09:37

     

חגיגות 70 שנות עצמאות מוצאות את שוק העבודה של ישראל במצב מצוין. עם שיעור אבטלה של 3.8%, שפל של כל הזמנים, ושיעור תעסוקה של 61.5% (מכלל האוכלוסייה, על פי נתוני הלמ"ס ל־2017), העובדים והעמלים של מדינת היהודים יכולים לכאורה לבחור מבין מעסיקים רבים וענפים רבים, ולעתים גם להכתיב את תנאיהם – או כך לפחות משתמע מהנתונים היבשים.

אלא שהמציאות יותר מורכבת, ולכן בעיתון הכלכלי 'דה מרקר' מקיימים מדי שנה את סקר העבודה השנתי הגדול בישראל, שנערך על ידי חברת BDI וסוקר עשרות אלפי עובדים ומאות חברות. מטרת הסקר היא לברר שתי סוגיות יסודיות: האחת היא מיהן החברות הנחשקות בישראל, לדעת ציבור העובדים; השנייה, מהם הדברים שהכי מעניינים את העובדים אצל המעסיקים, לצד השכר. זו הפעם ה־14 ברציפות ש'דה מרקר' עורכים את הסקר, והנה עשר תובנות מתוצאותיו ל־2018.

100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן בישראל – הדירוג המלא

אדמה אגן מדורגת במקום ה-25 עלייה של 4 מקומות מהשנה שעברה

נמל אשדוד מדורג במקום ה-39 ירידה של 5 מקומות מהשנה שהעברה 

מי לא נמצאות בדירוג?

טבע שדורגה במקום ה־4 בשנה שעברה ואלתא המבוקשות.

הדירוג, שנעשה על ידי BDI , מבוסס על סקרים שנערכו בקרב עשרות אלפי מועסקים במשק ולפי נתוני מעסיקים ב– 12 החודשים שהסתיימו בדצמבר 2017 . תחילה נערך מבחן מקדים במדגם מייצג של אוכלוסיית המועסקים (יותר מ-2,000 נסקרים) ולפיו שוקללו הפרמטרים החשובים לעובד הישראלי בבחירת מקום העבודה. לאחר מכן נערך סקר רחב יותר, ותוצאותיו שוקללו בהתאם למשקלות שנקבעו בסקר המקדים. בדירוג נכללו תוצאותיהם של סקרים פנים–ארגוניים שנערכו ביותר מ– 70 חברות בענפי המשק.

לסקרי העובדים מצטרפים שני סקרים נוספים: הראשון נערך בקרב סטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות; השני בקרב מנהלי משאבי אנוש בחברות המובילות במשק. נתונים שנמסרו מהחברות המובילות לגבי מאפייני הרווחה בארגון ורמת ההשקעה בהם שוקללו אף הם בדירוג הסופי. הדירוג מבוסס על תמהיל של עמדות ותפישות של עובדים כלפי החברות שבהן הם מועסקים וכן כלפי חברות אחרות. עובדים הנשאלים לגבי מקומות העבודה המועדפים עליהם מתבססים גם על מידע שמגיע אליהם מחברים, מפרסומים ומהיכרות ומקשרי עבודה עם אותן חברות. כדי למנוע הטיות ולהקיף מגוון רב של דעות מבוצעים הסקרים לאורך השנה ובפיזור ארצי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר