כצנלסון, גלבר. צילומים: אורי קריספין, פבל
כצנלסון, גלבר. צילומים: אורי קריספין, פבל

כצנלסון וגלבר נמנעו – תכנית הרחבת הדירות ברובע ז' אושרה

התכנית עברה ברוב קולות בישיבת מליאת הוועדה לבניין ערים, כאשר צבי צילקר אף הצביע בעד, כך גם ולדימיר גרשוב. גם התכנית לבניית בנייני מגורים על חשבון חלק מפארק בן גוריון אושרה, למרות התנגדות חברי האופוזיציה

פורסם בתאריך: 24.4.18 21:27

     

מליאת הוועדה לבניין ערים אישרה הערב את תכנית הרחבת הדירות ברובע ז' החרדי, המהווה תיקון לתב"ע (תכנית בניין עיר) ונובעת מהצפיפות הרבה שבהן חיות הרבה מאוד משפחות ברוכות ילדים.

למרות התבטאויות שתקפו את התכנית מקרב האופוזיציה הרי ששני המועמדים מטעמה, גם שמעון כצנלסון וגם הלן גלבר, החליטו להימנע בהצבעה. לדברי גורם במערכת הפוליטית הדבר נובע מרצונם של השניים לזכות בקולות מהמגזר החרדי בבחירות ובכך הם מאותתים לאותו ציבור שהם לא סוגרים בפניו את הדלת. זאת למרות העובדה שבסביבתם מרבים לדבר על כך שהעיר סובלת מהתחרדות תחת שלטונו של לסרי. הדבר נכון כנראה בעיקר ביחס לגלבר שמנסה לחזר במרץ אחרי הקול החרדי.

צבי צילקר הצביע בעד, כך גם ולדימיר גרשוב. יו"ר הוועדה ד"ר יחיאל לסרי אמר לגרשוב וכצנלסון בחיוך: "אתם לא מתואמים היום". זאת על רקע האפשרות שיתמודדו ברשימה משותפת בחסות ישראל ביתנו. היחידים שהתמידו בהתנגדותם היו ד"ר אלי לחמני, עו"ד נעים שומר וגרשון פלדמן.

עצרת תפילה ברובע ז'. צילום ארכיון: אילן אסייג

התכנית תאפשר להגדיל 2,444 דירות קטנות ברובע ז' עד לשטח של 160 מ"ר. את הדיון במליאה ביקשו לקיים חברי המועצה לחמני ושומר, לאחר שהתכנית נדונה בוועדת המשנה.

בחוות הדעת שלו לתכנית כתב מהנדס העיר דורון חזן: "רובע ז' מאופיין באוכלוסיה חרדית ובמשפחות מרובות ילדים, שנדרשת לדירות גדולות. תכנית זו הוכנה כמענה לצורך בדירות מרווחות על מנת לאפשר לדיירים יצירת תנאים מתאימים להמשך קיום ושימור הקהילה החרדית ברובע".

לפי התכנית כל דירה קיימת תוכל לקבל אישור לתוספת 14 מ"ר עבור בניית מרפסת ותוספת של 5 מ"ר לטובת בניית מרפסת סוכה.

מובילי מחאת השבת הביעו בעבר התנגדות לתכנית וכך גם נבחרי ציבור ותושבים מן השורה. חלקם טוענים שהתכנית היא עוד "מתנה" כביכול שניתנת לציבור החרדי לקראת הבחירות לעירייה.

מנגד המצדדים בה גורסים שאך טבעי וצודק לאפשר לאוכלוסייה שחיה בצפיפות להרחיב את דירותיה.

פארק בן גוריון, קרדיט- העצומה

גם בהצבעה על הבניה בחלק מפארק בן גוריון ברובע ב' היה רוב. חברי האופוזיציה הצביעו נגד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר