הרב עוזר השגריר וראש המועצה

פגישת פסגה: עוזר שגריר ארה"ב נפגש עם הרב הראשי לאשדוד חיים פינטו

בפגישה עמדו על יחודו של העם היהודי באחדותו וסיכמו, כי עלינו לעשות הכל לשמור על השלום והאחדות בעם

פורסם בתאריך: 24.4.18 20:41

     

מר מייקל ג'יין Michael Jane עוזר שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן קיים ביקור מרשים חשוב ומיוחד בלשכתו של הרב הראשי לאשדוד רבי חיים פינטו.

ע"פ בקשת הרב הראשי לפגישה הצטרף ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן. במשך למעלה מחצי שעה התקיימה פגישה באמצעות תורגמנית שתרגמה את דבריו של הרב הראשי רבי חיים פינטו ושל ראש המועצה הרב דהן.

השיחה שהיתה קולחת מאוד, נסובה בעיקר בנושאי דת  ומדינה, על החיים המשותפים בעיר אשדוד בין כלל האוכלוסיה.

הרב חיים פינטו סיפר שהוא מתגורר בעיר כבר כחמישים שנה בעוד שאביו היה רב חשוב וידוע עוד קודם לכן, מאז העליה, כולם חיים יחד ומבינים אחד את השני בהרמוניה משותפת באחדות ובשלום. במשך השנים העיר גדלה והתרחבה מאוד לרובעים נוספים, רבים מהמתגוררים ברובעים אלו הם בניהם או נכדיהם של אותם אזרחים שהגיעו לכאן בשנים הראשונות של הקמת העיר ולכולם יש שורשים עם ערכים ומסורת ישראל.

מר מייקל ג'יין הקשיב לכל מוצא פיו של הרב פינטו ונהנה לקבל תשובה מקיפה ורחבה על כל שאלה. בסיום הפגישה הודה מקרב ליבו על היחס ועל הזמן שכבוד הרב פינטו הקדיש תוך כדי שאמר לרב פינטו שהמטרה היא "להיות מאוחדים איש אחד בלב אחד".

הרב עובדיה דהן סיפר על השירות שהמועצה הדתית נותנת לתושבים בכל המחלקות החל מרישום נישואין, מקוואות, כשרות, תרבות תורנית ועד בית העלמין כשהכל נעשה במאור פנים תחת הסיסמא "השירות זה בדת שלנו".

קודם צאתם, הרב חיים פינטו העניק למר מייקל ג'יין את הספר החשוב "כתר קדושה" – תולדות שושלת הזהב של צדיקי בית פינטו שכתב בעצמו ובו פרקי מופת, מסורת ומחקר הסוקרים כ-500 שנה מתולדות המשפחה בעולם כולו תוך כדי הקדשה וברכה חמה בכתב ידו.  

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר