עיריית אשדוד. צילום: דור גפני
בניין עיריית אשדוד. צילום: דור גפני

דירוג הערים 2018: אשדוד במקום האחרון בשביעות רצון התושבים

כך עולה מסקר שערך אתר "מידרג" שנערך ב-21 ערים ברחבי הארץ ומטרתו לשקף את תחושת התושבים על התמורה אותה הם מקבלים מהעיריות

פורסם בתאריך: 24.4.18 15:49

     

אשדוד במקום האחרון בדירוג הערים. כך עולה מסקר שערך אתר "מידרג", המקיים מזה למעלה מעשור דירוג של בעלי מקצוע, ומזה שלוש שנים בוחן גם את תפקוד הרשויות המקומיות בהתבסס על דעת התושבים. באשדוד, הסקר התבסס על דעתם של 361 תושבי העיר הרשומים כמשתמשים באתר.

אתר מידרג פרסם אמש את תוצאות הסקר שנערך ב-21 ערים ברחבי הארץ ומטרתו  לשקף את תחושת התושבים על התמורה אותה מקבלים מהעיריות. התוצאות  עבור עיריית אשדוד קודרות. אשתקד נכנסה אשדוד לראשונה למידרג העיריות ומתוך הערים שדורגו הגיעה למקום אחד לפני האחרון, לא מקום מכובד במיוחד. השנה, דורגה עיריית אשדוד אחרונה.

אתר "מידרג" ביקש ממשתמשי האתר לדרג את תפקוד העירייה שלהם. 6,424 איש מתושבי 21 העיריות הגדולות בישראל השתתפו בדירוג. הדירוג כלל מספר שאלות בנושא תפקוד העירייה, והתושבים השיבו עליהן במתן ציון בין 1 ל-5 (כאשר ציון 5 הינו הציון הטוב ביותר) ב- 16 פרמטרים משמעותיים: ניקיון, חינוך, תרבות, תכנון ובנייה, תקשורת מול התושבים ועוד, ובכך לקבל תמונת מצב של תפקוד העירייה.

מאתר מידרג נמסר כי: "לא הייתה לנו נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם".

דירוג כללי – עיריית אשדוד בתחתית המידרג

דירוגה של עיריית אשדוד צנח השנה. בעוד בשנה שעברה קיבלה אשדוד את הציון 2.51 מתוך חמש, ציון נמוך בפני עצמו, השנה קיבלה אשדוד את הציון 2.17 בלבד. כאמור, זהו הציון הנמוך ביותר במידרג אשר מציב את אשדוד במקום האחרון.

במדד התקשרות עם העירייה ובבחינת הפרמטרים הבאים: המוקד העירוני, הטיפול בתלונות והתקשורת באופן כללי. מהתוצאות עולה כי עיריית אשדוד לא מנגישה את התקשורת עמה או ממהרת לטפל בתלונות התושבים, אשדוד זוכה לציון (2.76) במקום ה20 בתחתית הדירוג.

אשדוד במקום ה-20 מתוך 21. מקור – אתר מידרג 2018

ניקיון ומחזור באשדוד

אחד מהמדדים המשמעותיים לתפקוד העירייה הוא נראות הרחובות בעיר והתנהלות שירותי התברואה. בעוד באחד הפרמטרים, פינוי הזבל בעיר, מצליחה עיריית אשדוד לטפס מעט מעל הציון 3 עם הציון 3.16, שאר המדדים בתחום הניקיון נמוכים משמעותית. נראה כי נושא הטיפול בצואת הכלבים הוא שצורם במיוחד לתושבים עם ציון של 2.30.

צילום: אורי קריספין

 

מערכת החינוך בעיר

גם מערכת החינוך בעיר מקבלת ציון נמוך: 2.95.  ציון זה ממוקם במקום אחד לפני האחרון בדירוג מערכות החינוך בערים השונות במידרג 2018. בתוך כך מצבם הפיזי של מבני מוסדות החינוך מקבל את הציון הנמוך ביותר – 2.86 .

מקור – אתר מידרג 2018

מצב התחבורה בעיר

מהדירוג עולה כי מה שמפריע במיוחד לתושבי אשדוד בחיי היום-יום: הפקקים. מצב פקקי התנועה בעיר מקבל את הציון 1.70 בלבד מתוך חמש ונמצא במקום שלישי מהסוף במידרג העיריות 2108. אחת התושבות אמרה כי "בשנים אחרונות יש פקקי ענק בשתי הכניסות לעיר. הכניסה הצפונית בכלל ברובה חסומה ע"י משאיות שבאות לנמל ולמפעלים". יחד עם זאת, ציון הפקקים השתפר במקצת מאז המידרג של שנה שעברה, אז עמד על 1.42 והיה במקום האחרון מבין כל הערים שדורגו.

השינוי ב-REWAY יביא בשורה? צילום: הדמיות עיריית אשדוד

 

 

התכנון והבנייה בעיר

1.70 "מככב" גם בגזרת התכנון והבנייה – הפרמטר עידוד זוגות צעירים לגור בעיר מקבל גם הוא ציון נמוך זה. גם המדד של מתן היתרי בנייה בעיר מקבל ציון נמוך של 1.78. נראה שתושבי אשדוד מבקשים יותר פיתוח לעיר שימשוך אליה דיירים חדשים. אחד התושבים אמר כי "אם הייתי ראש עיר הייתי פועל למען כך שהזוגות הצעירים לא יצטרכו להגר מהעיר" אחר הוסיף כי "צריך לדאוג לאנשים שיהיה להם מקום לגור בו בעיר, ולא בשכירות. יש להוריד מחירים ככול האפשר כדי שנוכל להתקיים בעיר הזאת." אחרת הוסיפה בחריפות: "באזור בנייה לזוגות צעירים כל דירה עולה בסביבות 2 מיליון. השתגעתם לגמרי? לא פלא שצעירים בורחים מאשדוד".

אתם קבעתם. אלו התוצאות.  מקור – אתר מידרג 2018

לשאלה מה הכי מתסכל? השיבו הרוב: תפקוד העירייה

לשאלה "מה הדבר שהכי מתסכל אותך בתפקוד העירייה" תשובותיהם של תושבי אשדוד יוצאות דופן יחסית לשאר הערים במידרג. בעוד בערים אחרות בלטו התשובות "גובה הארנונה" או "מצב החנייה בעיר" באשדוד נמצא משהו אחר: היחס לתושב. ב28.5 אחוזים מתושבי אשדוד ענו כי זה הדבר שמתסכל אותם ביותר. אחד התושבים הוסיף כי מה שהעירייה צריכה לעשות זה: "להתחשב בצרכי התושבים ולא באינטרסים פוליטיים".

ומה לגבי תרבות הפנאי? לשאלות עד כמה העירייה מפתחת איזורי בילוי, דואגת לפעילות לקשישים ומה מצב המרכזים הקהילתיים והחוגים ענו התושבים בדירוגים נמוכים במיוחד, מה שהוביל את אשדוד שוב לתחתית במקום ה-20 עם ציון של 2.08 בלבד, שלאחריה הוד השרון, מאידך ראוי לציין את עיריית תל אביב שהגיעה במקום הראשון בנושא פיתוח איזורי בילוי וגם את נס ציונה, אשר דורגה במקום הראשון בדאגה לגיל הזהב ובדירוג המרכזים הקהילתיים והחוגים.

בדירוג מצב הפארקים ומתקני הספורט עולה כי אשדוד מדורגת במקום טוב באמצע עם דירוג של 3.05 שמוביל אותה למקום ה-14. מקום נוסף לנחמה הוא מצב החניות בו אשדוד זוכה לדירוג 2.56 שמוביל אותה למקום ה-7 אחרי באר-שבע ורעננה גם במדדי מצב התכנון והבנייה הכולל התייחסות לקידום פרויקטים של תמ"א 38 אשדוד ניצבת במקום ה-11 עם ציון מכובד של 2.37 אך בדירוג עידוד זוגות צעירים למגורים בעיר עיר הנמל שוב חוזרת לתחתית עם ציון של 1.7 שמוביל אותה הישר למקום ה-20 הרחק ממודיעין, נס ציונה והרצליה.

פארק אשדוד ים-לימור אדרי

התסכול המצטבר הוביל ככל הנראה לגרף העגום בנוגע לעתידה של העיר. כ55% מהתושבים סוברים כי העיר בנבילה ובנסיגה לאחור. כ22.3% חושבים כי העיר דורכת במקום וכ22.7% סבורים כי העיר צומחת.

תגובת עירית אשדוד: עיריית אשדוד עוקבת בתשומת לב רבה אחר שביעות רצון התושבים משירותי העירייה בכל תחומי החיים העירוניים ולשמחתנו, על פי סקרי הלמ"ס הרשמיים, תושבי אשדוד מגלים שביעות רצון גבוהה במיוחד מהעיר ומאיכות החיים שהיא מעניקה.

לא נוכל להתייחס ל"מדרג העיריות" מבלי שנדע מי המודד, מה כלי המדידה, כמה מתושבי העיר נדגמו ופילוח התשובות. בסקרי הלמ"ס אנו מקבלים את המידע בצורה מלאה ויכולים לגזור את כל המשמעויות לרבות לקחים ומסקנות.

על אף האמור, אנו לוקחים לתשומת לבנו כל פרסום אודות העיר, לומדים אותו ובודקים את עצמנו כיצד והיכן נוכל לשפר את השירות לתושב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר