הגעת צוותי הצלה למלון מיעמי באשדוד בצהרי יום שני. צילום: איחוד הצלה

הותר לפרסום: אם התינוק שטבע במלון חשודה שרצחה אותו

לפי החשד האם הטביעה ארבע פעמים את התינוק בן החודש בג'קוזי במלון מיעמי. היא הודתה במעשה וטענה שפעלה בעקבות "קול אלוהי". אבי התינוק חשוד בשיבוש הליכי חקירה. במשטרה מעריכים כי ישנם עוד כעשרה מעורבים בפרשה

פורסם בתאריך: 15.4.18 17:39

     

היום (ראשון) הותר לפרסום כי אימו של התינוק שטבע למוות במהלך חול המועד פסח בג'קוזי שבחדר בית המלון "מיעמי" באשדוד, חשודה ברציחתו. לחוקי המשטרה סיפרה האם על התגלות אלוקית שהובילה אותה להטביעה את בנה. לטענתה הסיבה למעשיה הוא צו אלוהי שקיבלה כנבואה "קול אלוהי ששמעתי ציווה עלי להשאיר את התינוק בתוך המים – וכך עשיתי".  בדיקה פסיכיאטרית ראשונית מטעם בית המשפט קבעה כי האם לא כשירה לעמוד לדין ולא אחראית על מעשיה. אם יוגש כתב אישום נגד האם, היא תעבור בדיקה פסיכיאטרית נוספת. בנוסף, האם חשודה בהשמדת ראיה ובשיבוש מהלכי משפט.

פינוי התינוק מתוך המלון ע"י החובשים. צילום: מצלמת אבטחה במלון מיעמי

היום, שוחרר האב למעצר לבית. אך וכאשר יוחלט על הגשת כתב אישום החשדות כנגד האב הם בשיבוש הליכי משפט, במקביל האם, הועברה לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי. בפרשה מעורבים כעשרה חשודים נוספים.

נזכיר כי מדובר באירוע חמור, בתחילה ניסתה האם להציג את זה כאירוע טרגי בו התינוק בלע מים כחלק מטביעה אלא שכבר בשלבים המוקמים בחקירת האם  הוצגו לחוקי המשטרה מספר גרסאות שונות וסותרות, לבסוף האם הודתה ושחזרה את המעשה.

מנתיחת גופתו של הפעוט לא מצאה עדויות חד-משמעיות הקושרות את מותו לטביעה, אולם הבדיקה בדגימות נמשכת. המשפחה התנגדה לנתיחה מטעמים דתיים, והדיון בנושא הגיע לדיונים משפטיים, שבסיומם בג"ץ אישר נתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה.

עורכת דינה של האם, שני פרג'ון, מסרה: "מדובר בתיק בו ככל שנפרסת בפנינו תמונה רחבה יותר, לרבות חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, ניתן לומר שמדובר בסיפור עצוב וקשה, לא רק בשל התוצאות הטרגיות. מהיום הראשון שבו ביקרנו את הלקוחה שלנו, ניכר היה כי מדובר במי שמצבה הנפשי מעורר ומחייב בירור מיידי. בית המשפט נעתר לבקשתנו ובימים האחרונים אף הורה על אשפוזה בצו כפוי. מטבע הדברים לא נוכל בשלב זה להתייחס לגרסה שמסרה, שכן דברים אלו עדיין מתבררים במסגרת החקירה המשטרתית".

כך נראה טקס האשכבה לתינוק בבית העלמין באשדוד:

התייחסות המועצה לשלום הילד: "מנתוני המועצה לשלום הילד עולה כי מ 2010 ועד היום (לא כולל מקרה זה) נרצחו בתוך המשפחה 45 ילדים.
"חלק ממקרי רצח ילדים על ידי בן משפחה אינם ניתנים לחיזוי מראש אולם בחלק מהמקרים המשפחות מוכרות לרשויות השונות עוד טרם ארע המקרה בגין התעללות, הזנחה או רקע נפשי" אומרת עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד.

"חקיקה שתסדיר העברת מידע בין רשויות מטפלות ושינוי תרבות ארגונית כך שהרשויות תעבודנה בשיתוף פעולה, כפי שקבעה ועדת וינטר, הם צו השעה.
שמונה שנים ארוכות חלפו מאז שהוגשו המסקנות והצעות לפעולה שעשויות היו להציל חיים אולם עד עתה הן טרם יושמו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר