מחנה אושוויץ. צילום:ויקיפדיה

זוכרים ומספרים באשדוד: מאות הגיעו לשמוע את עדותיהם של ניצולי השואה

סקירת אירועי זיכרון בסלון שהתקיימו בעיר כחלק מיום הזיכרון לשואה לגבורה 2018:

פורסם בתאריך: 12.4.18 11:32

     

גם השנה נאספו אנשים מכל קצוות העיר לפגשים של 'זיכרון בסלון' בערב יום השואה בהובלת נורית טופז, במטרה יין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בדרך אחרת באווירה אינטימית, בין חברים ואורחים, במפגש משמעותי על זיכרון השואה בעבר, בהווה ובעתיד עם איש עדות.

טופז, שמובילה בין היתר את האירועים להנצחת השואה בשנים האחרונות : "זכות גדולה עבורי להיות חלק מהנצחת השואה, מגיל קטן אני וספרי השואה בספריית בית הספר אותם היתי בוחרת לקרוא הפכו לחלק מחיי וחלק מהשליחות אותה בחרתי להוביל.
אם רק הייתי יכולה להיות בכל סלון וסלון בו התקיימו ויתקיימו מפגשי זכרון בסלון בעירי, משתדלת לפצל את עצמי לכמה שיותר.
רוצה להזמין את כולם לסלונים שיתקיימו היום בפאבים ובסניפי ארומה בעיר, רוצה להודות לעשרות האנשים שבלעדייהם כל הפלא הזה לא היה קורה- מובילי הסלונים, האמנים ואנשי העדות שכל שנה מתגייסים לשליחות הכה חשובה להנצחת זכרון השואה.
רוצה להודות לראש העיר שהתגייס להעלאת המודעות של מפגשי זכרון בסלון לצד הטקסים הממלכתיים בעיר".

כך למשל עשרות אורחים נוכחו בערב 'זיכרון בסלון' מרגש בביתה של לילי כנפי בסיפורו של שורד השואה זליג הונפסונג שומר ראשו של אייכמן בליווי אמנותי של מאור ומתן מויאל:

ערב נוסף של 'זיכרון בסלון' מרגש במיוחד התקיים במונארט מרכז תרבות יחד עם המחלקה לרווחת האזרח הותיק במנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד. יחד עם שורדי השואה אלכסנדר רוסושר ויובל אהרון בהנחייתו של אריה אדלר בליווי אמנותי של 'שלישיית תלתן ויוליה פלדשרוביץ. בנוסף בימים אלו מוצגת תערוכת ציורים של אנה דוביצקי, דור שני לניצולי שואה:

שישה קילומטרים לזכר שישה מליון: זכרון בסלון בשיתוף מרוץ החיים בגן אלישבע בהובלת איציק שעבן, שבסופו התקיים מפגש של זיכרון בסלון עם אשת עדות יפה ארקליס שדה, מנחת הסלון בת שבע סוויסה בליווי אומנותי של חנה גור ואלעד שקד


במרכז כיוונים התקיים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה אירועי זיכרון בסלון- מפגש אינטימי ומרגש מזווית מוזיקלית ומרתקת. במהלך הערב המשוררת סמדר שרת אירחה את היוצרת טלי רהב שסיפרה ״זיכרון בסלון – ימינה״ יצא לאור השבוע, בעריכת סמדר שרת. טלי, ילדה דור שני, הגישה שירים מתוך הספר, חלקם מולחנים ובליווי המוזיקאית איה סלע.
בנוסף התקיים שיח בנושא דור שני בהשתתפות המשוררות.

בהובלתה של איריס אלבז התקיים זכרון בסלון במרכז להורות משמעותית אליו הגיעו עשרות תושבי העיר:


בביתה של גלית דלויה בן נון מורה ממקיף ח' בהשתתפות התלמידים התקיים אירוע מיוחד בו השתתף איש העדות הרמן יעקבסון

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר