תמונה שתעלם בעתיד הלא רחוק: המחסום בציר הנפט ירד, הרכבת עוברת. צילום: דור גפני

בקרוב (יחסית): הפרדה מפלסית במפגש של רחוב הנפט עם מסילת הרכבת

הגשר שיוקם ייאפשר תנועה רצופה ובטיחותית יותר של רכבות המטען ושל כלי הרכב על הכביש באזור התעשייה הצפוני סמוך לבתי הזיקוק, מקום שבו נעות מכליות רבות. על כך נאמר: עדיף מאוחר מאשר אף פעם

פורסם בתאריך: 7.4.18 18:30

     

הקמת גשר לטובת הפרדה מפלסית מסילת הרכבת והכביש ברחוב הנפט באזור התעשייה הצפוני של אשדוד – קרובה מתמיד.

ב-29 לחודש צפויה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרום לדון בנושא במסגרת הוספת קטע מסילה עבור רכבת משא באורך קילומטר אחד לנמל הדרום – מסוף המכולות החדש שהולך ונבנה מצפון לנמל אשדוד.

מחסום הרכבת מתרומם ברחוב הנפט. מימין מפעל יהודה פלדות. צילום: דור גפני

המפגש של המסילה הנוכחית והכביש בציר הנפט עובר בין מפעלי קבוצת יהודה ובתי הזיקוק. על הכביש עוברות הרבה מאוד מכליות דלק ומשאיות, מה שהופך את המפגש למסוכן מאוד באזור שגם כך רווי בחומרים דליקים. בנוסף כמובן שהדבר יוצר אי נוחות ועיכובים, לנוכח העובדה שכל רכבת מטענים שעוברת במקום מביאה לירידת המחסום ולעצירת התנועה על הכביש למשך כמה דקות.

על הצורך ביצירת הפרדה מפלסית בנקודה זו דובר כבר לפני יותר מעשור, אך הטחנות טוחנות לאט.

לתכנית ההפרדה הוגשה התנגדויות מצד גופים שטוענים שתשתיות ושטחים שלהם עלולים להיפגע ממנה: חברת חשמל, חברת כלמוביל ליבוא מכוניות (שהמגרש שלה צמוד למפגש), חברת קו צינור אילת אשקלון (קצא"א) וחברת גז טבעי דרום. בדיון שייערך בבאר שבע ב-29 באפריל צפויות להישמע ההסתייגויות של אותם גורמים.

עדיין לא ברור כמה זמן יקח בפועל עד שההפרדה המפלסית תבוצע ואז גם רכבות וגם משאיות ומכוניות יוכלו לנוע בחופשיות בלי להפריע אלה לאלה.

 

השנה אמורים להתבצע פרויקטים נוספים של רכבת ישראל באשדוד ובראשם העברת קו המטענים שמוביל לנמל אשדוד וממנו – מהרציפים הדרומיים שעוברים צמוד לנחל לכיש וקרוב לשכונות הצפוניות של אשדוד לעבר הרציפים הצפוניים של הנמל. בקו זה משונעים חומרים מאוד מסוכנים – במיוחד ברום וכלור. הימצאותם ליד ריכוזי אוכלוסייה היא דבר מסוכן ולא הגיוני.

דבר נוסף שקשור לרכבת הוא בחינת ההתכנות של פרויקט חדש להובלת האשפה של אשדוד ברכבות – במקום באמצעות משאיות כפי שהדבר נעשה כיום – לאתרי הפסולת בנגב. דבר שכזה עשוי לחסוך עלויות עצומות וכמובן זיהום אוויר ותנועה של המוני משאיות בכבישים. שני הנושאים האחרונים מוזכרים בדוח השנתי של איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל ישנה שפורסם לפני כשבועיים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר