צילום: אלמוג בוקר

טביעת התינוק באשדוד: משפחתו עתרה לבג"ץ נגד נתיחת גופתו (וידאו מהפינוי)

משפחתו של התינוק בן החודש שטבע למוות בג'קוזי במלון באשדוד עתרה לבג"ץ נגד נתיחת גופתו בנימוקים דתיים. מעצר ההורים החשודים הפרשה הוארך אתמול

פורסם בתאריך: 4.4.18 11:43

     

לבית המשפט העליון הוגשה לפני מספר דקות עתירה דחופה של משפחת התינוק שטבע במלון באשדוד נגד ביצוע נתיחה שלאחר המוות. זאת, מסיבות דתיות הגורסות שמדובר בפגיעה בכבוד המת.

אתמול הוארך מעצר הוריו של התינוק בחשד שהיו מעורבים בפרשה. על פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום שלא הוסר, אף על פי שהמשטרה הסכימה לכך.

משפחת התינוק היא משפחה חרדית המשתייכת לחסידות שמרנית בבית שמש. ההורים הגיעו לבית המלון עם בנם המנוח ויחד עם קרובים שלנו בחדרים אחרים.

מצלמות אבטחה במלון תיעדו את פינוי התינוק על ידי חובשי מד"א כשמצבו קריטי לבית החולים אסותא בעיר. כידוע זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

עורך הדין איתמר בן גביר נשכר לצורך ייצוג בעתירה לבג"ץ יחד עם עורך הדין משה אלמליח.

בעתירה נטען כי ניתוח שלאחר המוות הוא פגיעה קשה בכבוד המת ואיסור הלכתי חמור שנעשה רק כאשר סיבת המוות לא הובררה כל צרכה, אלא שבמקרה הזה, כך לטענתם, יש בידי המשטרה ראיות למכביר על סיבת המוות  ועקב הוראות צו איסור פרסום הדברים, חומרים ימסרו לבית המשפט בדלתיים סגורות.

צילום: איחוד הצלה

בעתירה נטען בין היתר כי "שאלה אחרת, היא שאלת משקלו של כל אינטרס ואינטרס ועל כפות המאזנים בתיק זה עומדת שלילת טענת הגנה אפשרית  אל מול הפגיעה בכבוד המת, ולמעשה הפגיעה החוקתית: הפסיקה הישראלית קבעה לא אחת כי הזכות לכבוד עומדת לאדם גם לאחר מותו: "כבוד האדם אינו רק כבודו של האדם בחייו. זהו גם כבודו של אדם לאחר מותו, וזהו גם כבודם של יקיריו השומרים את זכרו בליבם".

העותרים טענו גם כי בעידן הנוכחי יש לתת משקל רב לפגיעה החוקתית שנוצרה, יש גם לדון בדברים על פי פסקת ההגבלה ולנהוג באופן מידתי על כל מבחני המשנה הקיימים הרי שיש לבטל החלטת בית המשפט השלום ולהוציא צו על תנאי ולהפכו להחלטי.

עו"ד אלמליח: "ניתוח של אחר המוות הוא מצב בלתי הפיך, וברור לנו שסיבת המוות ידועה למשטרה ויש להצטער כי המשטרה מתעלמת מריגשות הציבור וכבוד הנפטר ומבקשת לפגוע בתינוק".

אמש חשף תמיר סטיינמן, כתב חדשות 2 כי בשעות הלילה ותחת אבטחה כבדה אמו של הפעוט הובאה חזרה למלון באשדוד בכדי לספר לחוקרים כיצד אירע האסון.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר