ישיבת מועצת העיר. צילום ארכיון: עופר אשטוקר, אשדוד נט
ישיבת מועצת העיר. צילום ארכיון: עופר אשטוקר, אשדוד נט

​רביעי: דיון במאבק תושבי ט"ו במועצה שלא מן המניין

ביום רביעי הקרוב תתקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין, הנושאים שעל סדר היום: הבניה ברובע ט"ו ואישורי פשרה לבנייה. המועצה תתכנס בעקבות בקשה שיזם יו"ר האופוזיציה שמעון כצנלסון. על הבקשה חתומים שוב חברי קואליציה ואופוזיציה

פורסם בתאריך: 26.3.18 12:09

     

מסמך האישור

ביום רביעי הקרוב תתקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין, בה יעלה לסדר תכנית הבניה ברובע ט"ו בעקבות בקשה של תשעה מחברי המועצה לדון במאבק. בקשה שיזם יו"ר האופוזיציה שמעון כצנלסון. על הבקשה חתומים שוב חברי קואליציה ואופוזיציה.

מלבד סעיף זה יתקיים דיון גם בשלושה סעיפים נוספים שלא זכו למענה במהלך ישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה ב-07.03.18, לאחר שהנהלת העירייה ביקשה להסירן מסדר יום.

1.אישור פשרה על שם חברת ק.בע ברח' היהלומים -ציון

2. אישור הסכם פשרה חברת ק.ב.ע רובע ז'

3.אישור הסכם פיתוח עם אבו יחיאל חב' לבניה לפיתוח א.ת דרומי

שמעון כצנלסון התייחס לנושא: "התושבים מתחילים להתעורר והופכים ביחד לכוח, המסוגל להזיז דברים בעיר שלנו. אם אנחנו לא היינו מקדמים את הנושא ומעלים אותו על סדר היום במועצה, ראש העיר שוב היה דוחה את הנושא ומתעלם מהתושבים. לא נשארה לנו ברירה, אלא לחייב את לסרי לפי מה שנקבע בחוק. אני קורא לכולם להגיע למועצה הקרובה.שם תוכלו לראות, מי בעיר הזו פועל למען אשדוד ומי לא".

התוכנית שסביבה התעוררה המחאה נוגעת לפיתוח 60 דונם בלב רובע ט"ו, שכונה בדרום מערב העיר, שנבנתה בשנות ה-80 ונחשבת לאחד האזורים היוקרתיים ובעלי ערכי הקרקע הגבוהים באשדוד. בשכונה יש כיום 5,000 יחידות דיור בקירוב, רובן ככולן בבנייה צמודת קרקע. התכנית כוללת בניית 750 יחידות דיור ב-11 בניינים גבוהים בלב רובע ט”ו, שכמה מהם יתנשאו לגובה 19 ו-27 קומות. מדובר בקרקע ריקה שברובה בבעלות העירייה שתחומה בין בית הספר אופק, שדרות רוטשילד ושדרות גורדון ומוגדרת "שטח חום", כלומר מיועדת למבני ציבור. אלא שבמסגרת התכנית החדשה ישונה ייעוד השטח כך ש-50 אחוז יוסבו למגורים ומסחר והיתר לפארקים, בית ספר יסודי, גני ילדים ומתנ”ס חדש. לדברי העירייה, 40% מהדירות יהיו בגודל שלא יעלה על 75 מטרים, וכל 750 הדירות שיוקמו ברבי הקומות יוגרלו בין זכאים לדיור במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. יחידות הדיור בתוכנית זו כלולה בסעיפי הסכם הגג של העיר אשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר