הציל חיים רבים. פרידמן
בשיקום. פרידמן

הוטב מצבו של חובש מד"א מתן פרידמן

לאחר שבועות בטיפול נמרץ: כונן מד"א, מתן פרידמן שנפצע קשה בתאונה ליד צומת עד הלום נגמל ממכשירי הנשמה ונמצא בהכרה. משפחתו: "מבקשים להמשיך להתפלל לרפואתו"

פורסם בתאריך: 25.3.18 08:15

     

בשורות טובות התקבלו הבוקר ממשפחתו של כונן מד"א, מתן פרידמן: "מתן נותח יום חמישי וסיים את הניתוח בהצלחה. במהלך השבת נגמל מתן ממכשירי ההנשמה וכרגע נמצא בהכרה. המשפחה רוצה להודות לכל מי שדאג ומבקשים להמשיך להתפלל לרפואתו, כעת לא ניתן לבקרו".

פרידמן, בן 24, הוא מפקד המערך הטכני בבית הספר מקיף א’ (כאיש קבע בחיל האוויר), סטודנט שנה ב’ למדעי המדינה ומשאבי אנוש במכללת אשקלון, כונן מד”א וג’ודאי מצטיין.

ביום חמישי לפני כשלושה שבועות הוא נפצע קשה בתאונת דרכים שאירעה על כביש 4 לכיוון צפון קצת לפני צומת עד הלום. מאז הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים אסותא אשדוד.

פרידמן וחברתו סתיו

מתן היה בדרכו מאזכרה משפחתית לחתונה כשהוא רכוב על אופנוע מד”א ונפגע על ידי רכב שלא עצר בתמרור.

"נסעתי על אותו ציר כביש לאותו הכיוון", שחזר האח התאום, דור, שלמעשה היה הראשון שהגיע לזירת התאונה עוד לפני שהבין שאחיו מעורב בה. הוא גם היה הראשון להעניק לו טיפול.

"ראיתי בצומת שדה עוזיה משהו לא ברור, כשהתקרבתי הבנתי שמדובר בתאונת דרכים. באתי להוציא את המירס של מד"א, ראיתי שאין לי סוללה, התקדמתי לאט לאט לזירה ושמעתי צרחות עם קול מוכר, זעקות של כאב. סובבתי את הראש שמאלה וראיתי את אחי זרוק על הכביש. לא קל לטפל באח שלך במצב קשה ואתה מודע לזה, הייתי בהרבה תאונות אבל לא שזה משהו אישי.

כמה שהייתי בזירות קשות של תאונות, הגוף לא מוכן לזה, להגיע למצב כזה של לטפל באחיך. אנחנו מתפללים לשלומו, מחזקים אותו ומדברים אליו. אני בטוח שהוא ייצא מזה. אני מכיר את אחי ואת העוצמות שלו, הוא אומר בעצמו תמיד אין דבר כזה קשה, הכל אפשרי. זו תקופה לא פשוטה ונעבור תקופת שיקום. אני רק מחכה לשמוע את הקול שלו בחזרה, צוחק, הולך, רץ, בריא, להנות איתו".

“באותו ערב”, אמרה חברתו, סתיו עובדיה, “התקשרתי למתן, רציתי לוודא שהוא הגיע לחתונה. תמיד אני מבררת ומוודאת שהוא הגיע ליעד, כשהוא על האופנוע. הוא לא ענה לי, זה הדאיג אותי, אז התקשרתי לאח שלו, שעדכן אותי”.

“מתן חזק, אלוף, לוחם. אנחנו יודעים שהוא באמת יצא מזה, אנחנו מאמינים בזה”, אומרת החברה. “הוא בן אדם מדהים עם לב ענק, שהציל חיים, וזה יעמוד לזכותו. מד”א זה חלק בלתי נפרד ממנו, הוא מתנדב שם כתשע שנים. בתאונה הוא היה על האופנוע של מד”א, איתו הוא מתנדב. מתן תמיד עוזר איפה שרק אפשר”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר