עובדי טבע מפגינים ושורפים צמיגים מחוץ למפעל החברה באשדוד, דצמבר 2017. צילום אילן אסייג

טבע: אם לא יימצאו רוכשים למפעל באשדוד, ניאלץ לסגור

ועד עובדי טבע אשדוד איים שישבית את המפעל לנוכח אי—הבהירות לגבי עתידו, ונקבעה פגישה עם ההנהלה לאחר פסח

פורסם בתאריך: 22.3.18 00:18

     

האם עובדי טבע ייצאו בקרוב שוב לרחובות? מאז אמצע דצמבר, כשאלפי עובדי החברה יצאו להפגין, חסמו כבישים והשביתו מפעלים, עברו יותר משלושה חודשים. אך העובדים עדיין לא יודעים מה יעלה בגורם, ועתיד המפעל לוט בערפל.

“בהמשך לחילופי הדברים בדבר עתיד המפעל באשדוד וגורלם של העובדים הובטח וסוכם בינואר 2018 כי בתוך חודש וחצי עד חודשיים תיידע הנהלת החברה בדבר התכנית הצפויה. עד היום לא נמסרה כל תשובה מטעם הנהלת החברה”.

כך כתב בשבוע שעבר יו”ר ועד עובדי טבע אשדוד אלכסנדר שטיימן להנהלת החברה. בדבריו הציב אולטימטום: אם ההנהלה לא תשב איתנו, נציגי העובדים, ותעדכן לגבי גורל המפעל, נפתח בשביתה.

“לא נותרה בידינו ברירה”, הוסיף שטיימן במכתבו, “אלא לפעול בצעדים ארגוניים תוך שבעה ימים מהיום, וזאת מתוך חשש מיידי לשינויים אקוטיים כצעד חד צדדי ותוך פגיעה בזכויות העובדים תוך אי—חשיפת המידע הרלבנטי. לאור האמור ולאור סכסוך העבודה הקיים, ובאם לא תפעל הנהלת החברה להתנעת משא ומתן בתום לב, נציגות העובדים שומרת לעצמה את הזכות לפעול בכל אמצעי ארגוני העומד לידיה על כל המשתמע מכך”.

בטבע מדיקל אשדוד ובאתר החברה בעיר מועסקים כ-200 עובדים שמייצרים אינפוזיות, תרופות ותכשירים רפואיים נוספים, כולל עירויים לטיפול בחולי סרטן.

קרוב לעשרה כבר עזבו בחודשים האחרונים מרצונם, כשהבינו שכנראה כדאי להם לחפש ביטחון תעסוקתי במקום אחר. בימים האחרונים פנו חברי ועד עובדי טבע אשדוד להנהלה וביקשו שישבו איתם וישתפו אותם בצעדים העתידיים. בהנהלה הבינו את המסר וקבעו פגישה עם נציגי העובדים לתאריך 9 באפריל, דהיינו לאחר תום חג הפסח.

 

מחברת טבע נמסר בתגובה: "טבע בוחנת את המשך פעילותו של מפעל טבע-אשדוד. החברה פועלת למכירת המפעל, אך, כאמור, אם לא תצליח לאתר רוכש בתנאים הולמים, תיאלץ לסגור את שעריו. אנו עדיין בעיצומו של התהליך, אולם אנו מקווים כי תוך מספר שבועות נוכל לעדכן את כל מחזיקי העניין בהחלטה שנתקבלה. טבע מנהלת דיאלוג פתוח עם ועד העובדים וההסתדרות ומקווה כי כך יהיה גם בהמשך".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר