חנוכת בית לזרוס באשדוד בתחילת שנות ה-60. נואם: י"מ לזרוס. צילום רפרודוקציה: רבקה יניב

מועדון נוער ייקרא על שם לזרוס

עוד על פי החלטת ועדת השמות שאושרה במועצה: גשר הולכי רגל בכניסה למוזיאון מונארט ייקרא על שמו של מי שהיה אוצר המוזיאון יונה פישר. בנוסף: כיכר בסימן האישה ושני רחובות שיישאו את שמם של בעל המכולת הראשונה ואחד הרבנים הראשונים באשדוד

פורסם בתאריך: 20.3.18 11:12

     

מועצת העיר אשדוד אישרה את החלטת ועדת השמות בראשות ממלא מקום ראש העירייה עו”ד גבי כנפו להנציח את שמו של הנדבן י"מ לזרוס על מבנה מועדון נוער שיוקם באשדוד. זאת כחלופה לבית לזרוס המפורסם ברובע ב’ שהוקם בשנות ה-60 המוקדמות בתרומתו של הנדבן להסתדרות, מבנה שמיועד להריסה. המבנה נמכר על ידי ההסתדרות לפני כמה שנים, ותחתיו מתוכנן להיבנות פרויקט דיור.

בית לזרוס ברח' המעפילים. צילום: דור גפני

החלטת הוועדה התקבלה בהמשך לבקשת חבר הוועדה ויקיר העיר בני מסיקה, מראשוני אשדוד ומזכיר ההסתדרות באשדוד בזמן שבית לזרוס נתרם ונבנה.

“באותה תקופה לא היה שום בית תרבות באשדוד”, אמר השבוע מסיקה ל”כאן דרום”. “לזרוס, שהיה ניצול שואה, הגיע אלינו ב-1962 והציע תרומה מכספו הפרטי כדי להקים משהו עבור ילדים, וכך היה”, הוסיף.

הנחת אבן פינה לבית לזרוס, שנות ה-60 המוקדמות. צילום רפרודוקציה: רבקה יניב

בשיא תפארתו בית לזרוס היה הלב הפועם של חיי הספורט, התרבות והנוער של אשדוד הקטנה. פעלו בו קבוצות של אגודת הפועל והתקיימו בו פעולות של הנוער העובד וחוגים רבים.

החלטה נוספת של הוועדה, שאושרה על ידי המועצה, היא לקרוא לגשר הולכי הרגל המוביל למוזיאון אשדוד על שמו של האוצר יונה פישר (87) שנמנה עם מייסדי המוזיאון והוא חתן פרס ישראל לאמנות לשנת 1977.

פישר הצטרף למוזיאון אשדוד ב-2004 ושימש במשך עשור יועץ אמנותי ואוצר. הוא פעל בנחישות לביסוס המוזיאון על מפת האמנות המקומית ולהפיכתו למוזיאון מוכר על פי חוק המוזיאונים. במסגרת המאמץ לייחד את המוזיאון ראה פישר חשיבות רבה בהקמת אוסף למוזיאון ובהנהגת תצוגה קבועה מתוך האוסף. הקמת האוסף המגוון והבין דורי שנושא את רוחו הייחודית של פישר ונקרא על שמו התאפשרה בזכות התגייסותם הכמעט גורפת ותרומתם הנדיבה של האמנים הישראלים, ותיקים כצעירים, בהם יהודית סספורטס שגדלה באשדוד.

 

שלוש החלטות נוספות שקיבלה הוועדה ואישרה המועצה: קריאת כיכר שתיקבע בהמשך בשם “אשת חיל” מתוך רצון לבטא העצמה נשית, וזאת על פי בקשתה של אהובה עמרם, יועצת ראש העיר למעמד האישה; וקריאת שני רחובות על שמם של יוסף מסיקה ז”ל, (אין קשר לבני מסיקה, ר”י), בעל המכולת הראשונה באשדוד—ים (שמה הראשון של אשדוד בהקמתה), והרב אברהם דהן ז”ל, מראשוני הרבנים בעיר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר