ההפגנה הערב צילום: דור גפני

מאות הפגינו ברחבת העירייה: "תחילת המהפכה" (וידאו)

כ-400 מתושבי העיר הגיעו לרחבת העירייה לחגוג את ניצחונה של מחאת השבת: "הדרך עוד ארוכה, לא כל המטרות הושגו. לא נשקוט עד שיקויים חוק העזר העירוני כנדרש ומתחמי התרבות הספורט והפנאי יפתחו לרווחת התושבים בשבת". בקהל נצפה גם שמעון כצנלסון

פורסם בתאריך: 10.3.18 19:44

     

לא לזה ציפה ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, כשהכריז בישיבת המועצה ביום רביעי האחרון על הפסקת חלוקת הדו"חות במתחמי הקניות – הביג, הסטאר וחופי אשדוד שעמדו בלב סערת השבת.

כ-400 מתושבי העיר מפגינים כעת ברחבת בניין העירייה. סיוון מרילי, מראשי המחאה אמרה הערב ל"כאן דרום": "הגענו לחגוג את ההישג המשמעותי. לסרי מפסיק לחלק דוחות. עם זאת, הדרך עוד ארוכה, לא כל המטרות הושגו. הגענו להודות לציבור האשדודי, לא ניתן להרדים אותו בהכרזות שווא. לכולם ברור שהמאבק האשדודי אינו מאבק הדוחות אלא מאבק הדורות למען צביון העיר, התרבות ועתידה".

אחת הדרישות המרכזיות לאורך כל הדרך מפי מנהיגי המחאה הינה פתיחת מוסדות הציבור העירוניים בשבת – הספרייה העירונית, מרכז מונארט, יד לבנים, המתנ"סים וכו'.

מרילי: "ראש העיר כבר לא יכול להתעלם ממה שקרה פה, הציבור התעורר ומכאן ממשיכים אשדוד ממשיכה קדימה, באומץ נדרוש את מה שמנעו מאיתנו כל השנים!לא נשקוט עד שיקויים חוק העזר העירוני כנדרש ומתחמי התרבות הספורט והפנאי יפתחו לרווחת התושבים בשבת. רחשי לב הציבור הם מה שמניע את המחאה ולפנינו דרך ארוכה לתקן את כל הרעות החולות בעיר. כולם מגיעים להסביר לראש העיר שאיננו קומץ כפי שכינה אותנו הערב. זה הזמן לומר שבזכות התושבים שקמו והתעוררו ומחו נמנעה פגיעה בסטטוס קוו במרחב הציבורי של העיר".

כמו כן, ובהמשך להפגנות הקודמות גם הפעם נרשמו קריאות של הציבור "לסרי, תתפטר" ו"לסרי הביתה", למרות הכרזתו על חדילה מהמשך האכיפה כלפי עסקים שפתוחים בשבת במתחמים.

צפו בשידור החי:

צילום: דור גפני

צילום:מייק וייצמן

צילום:מייק וייצמן

סיוון מרילי. צילום: מייק וייצמן

גם כצנלסון הגיע. צילום: מייק וייצמן

יו״ר האופוזיציה וחבר מועצת העיר שמעון כצנלסון:"הגעתי לתמוך במאבק הצודק של התושבים
לא נסכים לזיגזוגים של לסרי והחלטותיו שמשתנות חדשות לבקרים ע'פ הלחצים המופעלים עליו.
אמשיך לפעול בנושא חוק העזר העירוני ונושאים נוספים אותם מבקשים התושבים לשנות".

כוכב הרשת סמיון גרפמן מביע תמיכה
צילום: מייק וויצמן

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר