מחאת השבת באשדוד, ינואר 2018. צילום: קיריל לבוב
מחאת השבת באשדוד, ינואר 2018. צילום: קיריל לבוב

הפגנת מחאה במוצ"ש: "דורשים תשובות ברורות"

זה לא נגמר - עד שזה לא נגמר: ההסבר שסיפק לסרי על 'החזרת יכולת האכיפה לעיריית אשדוד ואכיפה שיוונית' למבצע הקנסות בעיר לא מספק את תושבי העיר שדורשים הצגת מדיניות ברורה ויוצאים להפגין; עוד על הפרק - דרישת התושבים לפתיחת מוסדות ציבור בשבת

פורסם בתאריך: 9.3.18 14:59

     

לאחר שהכריז על הפסקת האכיפה בפאתי העיר ובמתחמים שהפכו לסמל מאבק השבת, כעת נדרש ראש העיר על ידי התושבים להסביר את הזיג-זג הפוליטי ולהציג מדיניות ברורה. התשובה שהציג במועצת העיר לפיה המהלך נועד להחזיר את יכולת האכיפה לעירייה לא מספק עבור רבים כצו כן הדרישה לפתיחת מוסדות ציבור כמו  הספרייה העירונית ומתנ"סים עומדת על הפרק. לפיכך תתקיים הפגנת מחאה במוצ"ש.

"ראש העיר ד"ר לסרי, במוצ"ש התושבים מארגנים הפגנה נוספת ואנחנו מזמינים אותך להגיע ולהסביר לנו למה בדיוק התכוונת ביום רביעי האחרון" דורשים מנהיגי המחאה ומפרטים:"אנחנו באופן אישי לא הבנו את הגרסה המתגלגלת: בהתחלה כתבת לנו בפייסבוק שאתה חייב לאכוף את חוק המרכולים! אח"כ כתבת לנו שיש חוק עזר עירוני וגם אותו חייב לאכוף! אח"כ כתבת לנו שניתן פסק דין (לפני שנתיים!) שמחייב את העירייה להפעיל מדיניות אכיפה שוויונית ולכן חייב לחלק דוחות! ובסוף בסוף כתבת לנו שאתה עובד על מתווה שלום! אז מה קרה בישיבת המועצה?

שמענו וראינו בטוויטר שעשיתם "מבצע" לשלושה שבועות כדי לאכוף באופן שוויוני ועכשיו נגמרו הדוחות. אז שאלה לנו אליך: עכשיו לא חייב לקיים את פסק הדין או את חוק המרכולים או את חוק העזר העירוני?! או שפשוט החלטת להפסיק את הדוחות עד הפעם הבאה?!

תושבי העיר רוצים לשמוע חד וחלק מהי עמדתך. במקום לדבר איתנו בפייסבוק או בטוויטר – אתה יותר ממוזמן להסביר עצמך במוצ"ש ב19:00".

על החלטת ראש העיר קובלים גם החרדים שציפו לאכיפה בכל חלקי העיר ולהפסקת "חילול השבת" בעיר.

יו"ר האופוזיציה, שמעון כצנלסון: "אני תומך בהפגנה ומפגינים. מה שמעניין את התושבים זה לא רק נושא השבת. מה שמעניין אותם זה פתיחת מוסדות ציבור, אשדוד פתוחה של עתיד, ולא של עבר המקודם על ידי ראש העיר. אני רוצה להדגיש שזה ניצחון של הציבור כולו. הבחירה היא בידי התושבים, הם אמרו דברם בהפגנות, ויאמרו דברם בקלפי"

כצנלסון. צילום: אורי קריספין

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר