גלבר

אתם ממש לא רוצים לפספס את זה: ריאיון עם הלן גלבר

האישה המרכזית במועצת העיר בראיון מיוחד ליום האישה:"ב 30.10.2018 תושבי אשדוד יראו לראשונה ראשת עיר חדשה באשדוד, שלטון שהונהג עד כה על ידי גברים בלבד יגיע לקיצו"

פורסם בתאריך: 8.3.18 08:43

     

מיוחד ליום האישה: כששעון הבחירות מתקתק כדאי שתכירו את האישה היחידה שאולי תחליף את ראש העיר המכהן:

ספרי לנו מה אומר יום האישה עבורך

"אני לא עושה עניין גדול מיום האישה. אני אישה פרקטית. אך עדיין חשוב שליום אחד בשנה, כל העולם עוצר לרגע ומבין את תרומתן הגדולה של הנשים.  כמעט בכל מקום בו נמצאות נשים, ניתן לראות חברה או ארגון הנותן מקום למגוון דעות ונקודות מבט שונות התורמות להתפתחותו. היכן שיש נשים, שם תימצא  הפתיחות, השלווה, ההקשבה, ההכלה והשלום". 

 

את מאמינה שבישראל 2018 עדיין צריך לציין את יום האישה

"בהחלט. לצערי הרב הגברים עדיין שולטים ברוב מנגנוני החיים ובעיקר בפוזיציות בכירות. בישראל של 2018 עדין קיימים פערי שכר העומדים על יותר מ30% בין גברים לנשים, נתון אגב, שכמעט ולא השתנה בעשור האחרון. ציון יום האישה אחת לשנה באופן ברור עוצר לרגע את רכבת הגברים ונותן ביטוי לשיח בעניין. אנחנו צריכים לפעול יותר למען שיווין הזדמנויות בין גברים לנשים אך אני גם חושבת שעל האישה לקום ולקחת את ההזדמנויות! לא לחכות לאף אחד שיעניק לה אותן, לצאת מנקודת מבט שווה ולרוץ קדימה".

 

ספרי לנו קצת עליך. איפה גדלת, משפחה, לימודים, תואר

11% נשים בלבד. צילום: אורי קריספין

"ילידת קזבלנקה במרוקו , עליתי יחד עם הורי ישירות לאשדוד  בשנת 1969,  גרתי וגדלתי ברובע ו' באשדוד  ברח' שלמה בן יוסף ,  יש לי שתי אחיות ושני אחים. בעלי אבי,  ושלושה ילדים מקסימים גיא, טל ונוי.

בעלת תואר דו חוגי בפוליטיקה ממשל וקרימינולוגיה, כיום בשנה השלישית במכללה האקדמית ספיר לימודים לתואר במשפטים" .  

 

מהי אישה מעוררת השראה בעינייך?

"אני אוהבת מנהיגות חכמות שיש בהן שילוב של עוצמה עם אינטליגנציה רגשית. שרת המשפטים איילת שקד היא דוגמא לכך, אומנם איני רואה באותה עין את דעותיה הפוליטיות אך מה שבולט בה היא העמידה האיתנה מאחורי עקרונותיה ואמונותיה גם כאשר מופעלים עליה לחצים כבדים".

 

איך במועצת העיר יש ככ מעט נשים. (1/9) מדוע זה קורה. ומה החברה מפסידה בכך אם בכלל ? 

"יש מעט נשים יחסית בפוליטיקה כי המרפקנות והמאבקים תמידיים.

לשרת ציבור זה תפקיד קשה ולצערי הרב ממעטות הנשים להיכנס לזה , עובדה שגורמת לנו להפסיד, בסופו של יום , ניהול אינטליגנטי, איכותי, איכפתי ומשתף".

 

 


‬‬

מתי לדעתך נוכל לראות ראשת עיר? ומה יתרון של אישה בתפקיד מפתח שכזה?

"ב 30.10.2018 תושבי אשדוד יראו לראשונה ראשת עיר חדשה באשדוד, שלטון שהונהג עד כה על ידי גברים בלבד יגיע לקיצו.

היתרון הגדול שאישה תכהן כראש עיר היא ביכולת ההכלה, דלת פתוחה, שיתוף הציבור, נגישות לפרט ואכפתיות כלפי התושבים".

 

מנסיונך לנשים בעיריית אשדוד יותר קשה לקבל תפקידים בכירים ולהתקדם בעבודה מאשר לגברים?

"זאת המציאות לצערי ולא רק בעיריית אשדוד. נדיר למצוא עירייה שנשים מתקדמות באופן טבעי ולא מופלות על ידי גברים שבוחרים בכל הזדמנות גבר לתפקיד שעליו יש מספר מתחרים ומתחרות".

את מרגישה את עצמך פמיניסטית?

"אני לא מגדירה עצמי כפמיניסטית. אני לא מכניסה את עצמי לשום הגדרה. בעיניי נשים וגברים אמורים להיות בעלי זכויות וחובות שווים".

 

מה דעתך על קמפיין METOO?

"קמפיין מצוין וטוב שיצא לאוויר העולם.  עדיף מאוחר מאשר אף פעם. קמפיין me too חשוב מאד ויכול לחולל שינוי מבורך. שכל אחד יחשוב על הבת שלו ועל אישתו ואז יגבש עמדה. אני מאוד מקווה שהקמפיין ימשיך להיות באוויר ככל שהנושא יועלה לסדר היום הגברים ידעו מהם הגבולות".

 

מה חלוקת התפקידים אצלך בבית? את מספיקה? יש לך עוזרת?

"התמזל מזלי ויש לי עזרה מאימי שתחיה עד 120. יש לנו עוזרת פעם בשבוע , וכמובן שכול בני המשפחה לוקחים חלק ושותפים במטלות הבית".  

  

אישה בראש? זה אפשרי. עיריית אשדוד

איפה היית רוצה לראות יותר נשים בעמדות מפתח?

"אני מאמינה שבכל תחום חייבים לראות יותר נשים ובכל העמדות האפשריות, בדגש על משרות בכירות, עמדות מפתח שמכריעות גורל ומשפיעות על איכות חיינו".

 

הביקורות – את לוקחת ללב ונפגעת? 

"אני משתדלת שלא להיפגע. אנחנו בעולם קשוח ואין מקום להתעכב על דברים כאלו. מי שנפגע מפסיד. עם זאת, יש בי רגישות אדירה לאנשים. אני בפוליטיקה קודם כל בגלל הרגישות הזאת והרצון לעזור לאנשים".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר