מחאה אזרחית: "לא ישתיקו אותנו"

פעילי מחאת השבת קובלים על הנחיות העירייה המגבילים את הכניסה למכסה מוגדרת של תושבי העיר למועצת העיר שתקיים היום ותדון בתיקון חוק העזר העירוני. המחאה שתוכננה לבניין העירייה, תתקיים כמתוכנן על פי המארגנים ואפילו ביתר שאת. את צמידי הכניסה המירו פעילי המחאה בצמידים אלטרנטיביים הנושאים את הכיתוב "לא מקורב ללסרי" ותמונות "לא ישתיקו אותנו" מציפות את הרשתות החברתיות

פורסם בתאריך: 7.3.18 09:44

     

הערב צפויה להתכנס מועצת העיר ולדון בתיקון חוק העזר העירוני האוסר על פתיחת עסקים בשבת. כחלק מההערכות העירייה לאירוע פרסמה דוברות העירייה הנחיות לציבור הרחב שמתכנן להגיע לישיבה, בניהם פעילי מחאת השבת בזו הלשון:
"על פי הוראות הבטיחות, יציע האורחים מוגבל ל-52 אנשים. הכניסה ליציע תתבצע על בסיס מקום פנוי ובאמצעות קבלת צמיד בלבד. חלוקת הצמידים תחל בשעה 16:45 בלובי העירייה. לא תתאפשר כניסה לקומת הדיונים ללא צמיד. לנוחותכם, הישיבה תצולם ותוקרן בלובי העירייה."

לאור כך הגיבו ראשי מחאת השבת באופן הבא: 

"היום נרשם עוד יום שחור בהיסטוריה של העיר אשדוד. ראש העיר דרס בגסות את הדמוקרטיה וחופש הביטוי כמונהג במשטרים חשוכים, כתבים לא יוכלו לסקר בחופשיות את הנעשה בבית הנבחרים, תושבי העיר לא יוכלו להגיע ולצפות בנבחריהם אלא רק במשקפי השלטון.
אנו חברי ועד המאבק שצפינו זאת מראש, הזמנו מבעוד מועד בשבת הקרובה את כלל תושבי אשדוד להגיע לרחבת העירייה ולזעוק את זעקת הדמוקרטיה. המסר שלנו לתושבי אשדוד המודאגים ככול שמועד הבחירות יתקרב, קולנו ישמע חזק יותר וברור יותר, אשדוד לא תהיה חשוכה אשדוד לא תהיה בית שמש! לא ישתיקו אותנו!
בעוד מספר שעות כולם מגיעים לישיבת המועצה ומפגינים כח ואחדות מול הניסיונות הבזויים למדר את תושבי העיר מדיונים הנוגעים למחאה!
במוצ"ש ב 19:00 מגיעים להפגנה בקול גדול: הם לא ישתיקו אותנו!

בנוסף, פעילים ותושבי העיר הצטלמו כשיד על פיהם במחאה כנגד מה שהם מכנים "סתימת פיות". את צמיד הכניסה המירו בצמיד אלטרנטיבי שעליו כיתוב "לא מקורב ללסרי".

פנינו לעיריית אשדוד לקבלת תגובה, שתתקבל נפרסם אותה במלואה.

קרדיט: מחזירים את אשדוד לאשדודים

מעיריית אשדוד נמסר: ישיבות מועצת העיר אשדוד פתוחות תמיד לכל אזרח ומבין הערים הגדולות אנו מובילים בשקיפות של דיוני מועצת העיר, על ידי הגלריה הפתוחה לציבור המאפשרת למי מתושבי העיר הרוצה בכך לצפות מקרוב בדיונים.

במקרים נקודתיים בהם ישנה אפשרות ל"הצפת" הגלריה באורחים מעבר לקיבולת, ובשל שיקולי בטיחות כפי שהוגדרו בתכניות הבנייה המאושרות של הגלריה, אנו נוהגים באחריות למניעת חלילה אסון כתוצאה מעומס מעבר לקיבולת המותרת. וכבר היו אסונות מעין אלו.

למרות זאת ומאחר ומדובר בדיון בעל חשיבות ציבורית, נערכנו בנוסף לנוכחות קהל בגלריה גם להקרנה של מהלך הדיון, בלובי של בניין העירייה.

צעדים אלו רק מראים שאנו מכבדים ומעודדים את מעורבות התושבים, ולהשמצות הקיצוניים שעסוקים מבוקר עד לילה בליבוי שנאה, אין כל בסיס וקשר עם המציאות.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר