בדרך לפתרון? שיח חרדים-חילונים בנוגע למשבר השבת

מובילי מחאת השבת נפגשו עם נציגי המגזר החרדי מארגון מעוז. "כשאין פוליטיקה ניתן לגשר על הפערים ולמצוא פתרונות של הכלה וסובלנות ולא כפייה"

פורסם בתאריך: 5.3.18 14:41

     

היום קיימו נציגי מובילים מחאת השבת שיח עם נציגי המגזר החרדי מתוכנית "מעוז" (מעוז – https://www.maoz-il.org/ ), ארגון ששם למטרתו: לבנות רשת של מנהיגים ומנהיגות ממגזרים וקהילות מגוונים, המקדמת את הממלכתיות ופועלת לחיזוק החוסן החברתי-כלכלי של ישראל. בארגון תומכים אוכלוסיות מהמשפיעות ביותר בחברה הישראלית (ח"כים, מנכ"לים של משרדים ממשלתיים ונציגי ציבור, כלכלנים ומשפטנים).

השיח, כך על פי הנוכחים בו, היה שיח מכבד, במהלכו כל אחד מהצדדים הציג מנקודת מבטו איך הוא היה רוצה לקיים את השבת, מה מטריד אותו בתהליכים והתמורות בחודשיים האחרונים בעיר אשדוד ובחברה הישראלית בכלל. "אנו הצגנו את המאבק באשדוד, את הצרכים של האוכלוסיה החילונית והמסורתית בעיר, איך אנו רואים את הדו-קיום והסטטוס קוו בעיר.

החברים ממעוז, שיתפו והסבירו לנו את חשיבות השבת מבחינתם בדגש על הפרהסיה (הנראות הציבורית).
בנימה אישית, יצאנו מעודדים מכיוון שכשאין פוליטיקה ניתן לגשר על הפערים ולמצוא פתרונות של הכלה וסובלנות ולא כפייה (של שני הצדדים)

יתרה מזאת , מדובר באנשים כמונו, שבאמת רוצים המשך דו-קיום וחיים שלווים.
אם החשש שלנו הוא מעיר סגורה וממקומות בילוי סגורים החשש שלהם שהכל יהיה פתוח וללא כל קשר ליהדות ושבת.
מכיוון שאלו הדברים ומכיוון שלעניות דעתנו גם הם כמותנו רוצים דו קיום בחברה, ניתן להערכתנו לשרטט קווים של הבנה, כיבוד והכלה בין כלל המגזרים בחברה הישראלית.
אנו מודים להם שהזמינו אותנו לחצרם ואפשרו לנו לקיים שיח מכיל סובלני ומלא אופטימיות".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר