הדמיה: מתחם לב רובע ט"ו
הדמיית התכנית במתכונתה המקורית: מתחם לב רובע ט"ו (עיריית אשדוד, רמ"י)

תכנית הבניה ברובע ט"ו אושרה במחוזית; גובה מקצת המגדלים יופחת

הוועדה החליטה שהבניינים הפונים לכיוון שד' גורדון יהיו נמוכים ב-3 עד 6 קומות מהמתוכנן. גלבר השתתפה בדיון וציינה שבתכנית נפלו פגמים מהותיים. למרות זאת ולמרות עתירת התושבים שתלויה ועומדת - התכנית עברה

פורסם בתאריך: 4.3.18 17:17

     

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרום אישרה את תכנית "לב רובע ט"ו" שמקדמות העירייה ורשות מקרקעי ישראל במסגרת הסכם הגג באשדוד. יחד עם זאת הוועדה קבעה שיש להנמיך בשלוש עד שש קומות את בנייני המגורים המתוכננים להיבנות בצד המזרחי של המתחם, לאורך שד' גורדון. בסך הכל מדובר על הפחתה של 54 יחידות דיור מהתכנית שהוגשה.

התכנית שבעירייה מכנים "מתחם הצעירים" (מס' 6 במפה המצורפת) מדברת על תוספת של 748 יחידות דיור – ולפי גרסאות אחרות יותר מ-900 – בבנייה רוויה של בניינים גבוהים בני 9 עד 27 קומות ובנוסף שטחים למבני ציבור ושטחי מסחר.

 

מפת המתחמים החדשים של אשדוד הכלולים בהסכם הגג

במהלך הדיון שהתקיים בשבוע שעבר הופיעה בפני הוועדה חברת מועצת העיר הלן גלבר, שטענה שיש בתכנית פגמים תכנוניים ושקיימת בעיה בכך שהקרקע הוקצתה על ידי עיריית אשדוד לגורם אחר.

גלבר. צילום: ניר כפרי

גלבר הזכירה לנוכחים שבאחרונה (לפני כשלושה שבועות) הוגשה עתירה מינהלית בעניין מצד מאות תושבי הרבעים הדרומיים נגד העירייה ונגד רשות מקרקעי ישראל. התושבים מתנגדים נחרצות לתכנית שמנוגדת לצביון השכונה, המתאפיין בווילות ובנייני מגורים נמוכים יחסית.

במצב דברים זה ההכרעה עוברת לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים. אם הוא יקבל את עתירת התושבים הץמונה תתהפך, ואם ידחה אותה – אישור התכנית בוועדה המחוזית ייוותר על כנו.

 

בנוסף במהלך הדיון הועלתה על ידי רשות מקרקעי ישראל דרישת המשרד להגנת הסביבה להשלים את בחינת ההצללה. בעקבות זאת הוצג נושא ההצללה בתכנית על ידי עורך התכנית וד"ר רון לשם עורך בדיקת ההצללה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר